کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی طرح پارلمانی‌شدن انتخاب رییس جمهور در اجلاس خبرگان

15 اسفند 1391 ساعت 9:19

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از بررسی طرح پارلمانی‌شدن انتخاب رییس جمهور در اجلاس سیزدهم مجلس خبرگان رهبری خبر داد.


به گزارش جهان، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با رسا از بررسی طرح پارلمانی شدن ریاست جمهوری در اجلاس سیزدهم مجلس خبرگان رهبری خبرداد.

وی با بیان این که سیزدهم دوره اجلاس مجلس خبرگان رهبری پانزدهم و شانزدهم اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد، گفت: در اجلاسیه این دوره، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری شیوه ریاست جمهوری پارلمانی را به بحث و بررسی خواهند گذاشت تا مشخص شود آیا ریاست جمهوری پارلمانی بهتر است یا مستقیم و یا ریاست جمهوری که مجلس و خبرگان با هم نظر دهند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نمایندگان خبرگان مجلس خبرگان در این نشست طرح ریاست جمهوری پارلمانی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و یا مجلس پیشنهاد خواهند کرد تا با برنامه ریزی هایی زمینه برگزاری یک رفراندوم در این خصوص نیز فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که در راستای این طرح باید بندهایی از قانون اساسی نیز اصلاح شود، بیان داشت: با گذشت بیست سال از آخرین اصلاحات صورت گرفته در قانون اساسی باید این اصلاحات نیز صورت گیرد.

وی همچنین از پیشنهاد برخی از مراجع تقلید درباره اصلاح ساختار ریاست جمهوری و پارلمانی شدن آن خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که برخی از مراجع عظام تقلید نیز در این باره نظر مساعد دارند و اطلاعیه نیز دادند نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بررسی این طرح را در اجلاس سیزدهم پیگیری و پیشنهادات لازم را ارائه خواهند داد.


کد مطلب: 275253

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/275253/بررسی-طرح-پارلمانی-شدن-انتخاب-رییس-جمهور-اجلاس-خبرگان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com