جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۹
۶
سراج تشریح کرد: سناریوی آمریکا، فتنه و انحراف برای انتخابات 92؛

مصداق آزاد بودن انتخابات فقط برای "یک نفر" است

اشتباهات محاسباتی در سخنرانی 22 بهمن و عکس یادگاری ورزشی
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 274934
رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی گفت: آمریکایی‌ها گفتند که ما ایرانی‌ها را وادار به تجدید نظر در محاسباتشان می‌کنیم، یعنی اینکه برخی‌ها دچار اشتباه شوند. البته ما داریم می‌‌بینیم که برخی‌ها دچار اشتباهات محاسباتی شدند. پالس‌های آن را در سخنرانی 22 بهمن و در عکس یادگاری گرفتن با پشت زمینه پرچم آمریکا را داریم می‌بینیم.
مصداق آزاد بودن انتخابات فقط برای "یک نفر" است
به گزارش جهان، این کارشناس مسائل استراتژیک در مراسم سخنرانی و پرسش و پاسخ مسجد حضرت ولیعصر (عج) در شهرک شهید محلاتی، سناریوی غرب، آمریکا، جریان فتنه و جریان انحراف را در انتخابات 92 تشریح کرد و گفت: آمریکا قطعا برای ایجاد چالش در انتخابات92 برنامه‌ریزی کرده است.

** آمریکا قطعا برای ایجاد چالش در انتخابات92 برنامه‌ریزی کرده است

سراج با اشاره به مقاله یکی از نشریات غربی درباره شیوه های جدید مقابله با ایران، ادامه داد: این چالش توسط برخی از بازیگران داخلی عملیاتی می‌شود. اخیرا یکی از نشریات غربی که در واقع ارگان ناتو محسوب می‌شود، به صراحت نوشته که مشاهده پیشرفت‌های ایران موجب شد تا برخی در نیروهای دفاعی پارادیم، الگو و سر مشق جدیدی مطرح کنند که به جای توانایی‌های فیزیکی بر انگیزه‌های ایران تمرکز  می‌کند. در واقع این پارادایم با اذعان به اینکه اعمال تحریم‌های جامعه بین‌المللی علیه ایران، نقطه شروع فشار بر حکومت این کشور است، خواستار تشدید فشار بین‌‌المللی از طریق تحریم‌های بیشتر در کنار فعالیت‌های مخفی علیه حکومت ایران است.

"با توجه به این احتمال روز افزون، وقوع بهار عربی در خیابان‌های تهران با ترکیب فشار سیاسی و اقتصادی می‌تواند آیت‌الله‌ها را به بازنگری در برنامه هسته‌ای متقاعد کند که همان نقطه مذاکره است. طراحی آمریکایی‌ها یک چرخه است. فشار، بی ثبات سازی، اشتباه محاسباتی و مذاکره جزو چرخه طراحی آمریکایی‌هاست."

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها یا باید ما را در این دولت به این نقطه برسانند و یا در دولت آینده. نقطه کانونی پیاده‌سازی این استراتژی آمریکایی‌ها انتخابات 92 است. در انتخابات 92 آمریکایی‌ها هم سعی می‌کنند چالش اقتصادی و اجتماعی برای ما درست کنند و هم سعی می‌کنند چالش سیاسی برای ما درست کنند و هم سعی می‌کنند چالش امنیتی برای ما درست کنند که بعد از آن ما مجبور به اشتباه محاسباتی شویم. در قسمت فشارها، الان طراحی کرده‌اند و در قسمت بی‌ثباتی طراحی‌‌هایی انجام داده‌اند و در قسمت اشتباه محاسباتی هم گزینه‌ حال و آینده‌‌شان مشخص است.

رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی افزود: آمریکایی‌ها به قول خودشان تحریم‌هایشان
سه هفته پیش منافقین نشستی را با سخنرانی مریم رجوی در پاریس برگزار می‌کنند و شعار این نشست "بهار ایران" بوده و سه هفته قبل هم یک سامانه پیامکی در داخل کشور فعال می‌شود با عنوان "زنده باد بهار". این نقطه عزیمت یک بی ثباتی است که ابتدا شروع می‌شود و مردودین فتنه گذشته هم وسوسه می‌شوند که به وسط میدان بیایندو خودی نشان بدهند که این بی ثباتی از اینجا فعال می‌شود.
را گزنده کرده‌ و آن‌ها را وارد حوزه پولی کرده‌اند. انتقال پول را به داخل کشور سخت کرده‌اند. این تحریم‌ها را بردند روی کالاهای استراتژیک و الان برای تشدید فشارها در تدارک یک قطعنامه جدید ضد ایرانی در فروردین و اردیبهشت علیه ما هستند. این قطعنامه آخرین تیر در ترکشی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند به سمت ما شلیک بکنند، البته اگر بتوانند اجماع برای این قطعنامه بوجود بیاورند.


سراج درا دامه تاکید کرد: آمریکایی‌ها گفتند که ما ایرانی‌ها را وادار به تجدید نظر در محاسباتشان می‌کنیم، یعنی اینکه برخی‌ها دچار اشتباه شوند. البته ما داریم می‌‌بینیم که برخی‌ها دچار اشتباهات محاسباتی شدند. پالس‌های آن را در سخنرانی 22 بهمن و در عکس یادگاری گرفتن با  پشت زمینه پرچم آمریکا را داریم می‌بینیم.کانال دوم دیپلماسی را فعال کردند در آلمان و اینکه دارند از آنجا پالس می‌فرستند به آمریکایی‌ها، همه این موارد را داریم می‌بینیم. معلوم است که بعضی‌ها دچار اشتباهات محاسباتی شدند. "شعب ابی طالب" را آن‌هایی مطرح کردند که دچار اشتباه محاسباتی شده بودند.کاری که آمریکایی‌ها می‌خواهند در ابتدای سال 92 انجام دهند، این است که می‌خواهند این اشتباه محاسباتی را تشدید کنند و از طرفی هم می‌خواهند بی ثباتی برای ما ایجاد کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها برآوردشان این است که وقتی فشارهای اقتصادی زیادتر شود، تورم در کشور بیشتر می‌شود و این تورم به زعم آن‌ها بهار عربی را به ایران می‌رساند و یک اعتراض اجتماعی در کشور شکل می‌گیرد و بعد می‌گویند که این اعتراض اجتماعی به انتخابات وصل شده و به یک اعتراض اجتماعی و سیاسی می‌شود و حلقه بی ثباتی هم فعال می‌شود. آن‌ها می‌گویند که این تحریم‌ها شرایط اقتصادی ایران را بدتر می‌کند.

سراج ادامه داد: به نظر می‌رسد که برخی‌ها در داخل کشور مجددا مردود می‌شوند و برخی‌ها هم ریزش پیدا می‌کنند که این ریزش‌ها و مردودی‌ها بی ثباتی را به کشور تحمیل می‌کند. برخی فقط و فقط بر روی یک گزینه تأکید دارند و آن گزینه هم در بررسی صلاحیت‌ها رد می‌شود و وقتی که گزینه‌شان رد شود یا باید شرایط اضطرار، به نظام فشار وارد کنند تا گزینه‌شان تأیید شود و یا باید با وضعیت موجود کنار بیایند که البته نمی‌توانند آن را بپذیرند. با این وضعیت فقط، شرایط اضطرار باقی می‌ماند. تشدید فشارها برای ایجاد شرایط اضطرار، آن‌ها را مقداری دچار وسوسه می‌‌کند.

** مصداق آزاد بودن انتخابات فقط برای "یک نفر" است

رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: شعار انتخابات آزاد یک اسم رمز است. انتخابات آزاد را برای یک نفر دارند، مطرح می‌کنند. مصداق آزاد بودن یا نبودن انتخابات یک نفر است در نظر بعضی‌ها که به زعم آن‌ها اگر او تأیید شد، انتخابات آزاد است و اگر او تأیید نشد، انتخابات آزاد نیست. در این مرحله شرایط باید اضطرار شود که نظام او را تأیید کند و اگر هم نشد بروند زیر علم عدم برگزاری انتخابات آزاد.

وی ادامه داد: سه هفته پیش
کانال دوم دیپلماسی را فعال کردند در آلمان و اینکه دارند از آنجا پالس می‌فرستند به آمریکایی‌ها، همه این موارد را داریم می‌بینیم. معلوم است که بعضی‌ها دچار اشتباهات محاسباتی شدند. "شعب ابی طالب" را آن‌هایی مطرح کردند که دچار اشتباه محاسباتی شده بودند.
منافقین نشستی را با سخنرانی مریم رجوی در پاریس برگزار می‌کنند و شعار این نشست "بهار ایران" بوده و سه هفته قبل هم یک سامانه پیامکی در داخل کشور فعال می‌شود با عنوان "زنده باد بهار". این نقطه عزیمت یک بی ثباتی است که ابتدا شروع می‌شود و مردودین فتنه گذشته هم وسوسه می‌شوند که به وسط میدان بیایندو خودی نشان بدهند که این بی ثباتی از اینجا فعال می‌شود. آمریکایی‌ها برای اینکه این بی ثباتی را یک مقدار شعله‌ور کنند، با عملیات مخفی که خودشان هم به آن اعتراف کرده‌اند، این شرایط بی‌ثباتی را شعله‌ور می‌کنند. این فتنه‌ای است که در راه است و به همین دلیل است که حضرت آقا از ما تفرس و رصد و نشان با علامت و پیش بینی را خواستند.

"برای عبور از فتنه باید بصیرت داشته باشیم و از سطح راهبردی به موضوع نگاه کنیم و بعد از آن به مسئله سیاسی برسیم."

سراج بیان داشت: ما در حال حاضر با پدیده نفاق جدید مواجه هستیم. این پدیده هم در برخی اصلاح‌طلبان هست و هم در برخی دسته‌های دیگر. در مقابل این‌ها باید روشنگری و آگاهی بخشی کرد.

** حرکت هدفمند وبلاگی بعد از تشر رهبرانقلاب به سران قوا

وی با اشاره به ماجرای روز استیضاح وزیر کار در مجلس و حواشی پیرامون آن گفت: به محض اینکه حضرت آقا فرمودند این کاری که در یکشنبه سیاه در مجلس انجام شد، خلاف شرع و سوگند به قانون اساسی و میثاق بود، بعضی‌ها به شبکه وبلاگیشان دستور دادند که قداست شکنی کنند. در یکی از وبلاگ‌ها کسی نوشت که عدل جزو اصول دین است، ولی ولایت فقیه جزء اصول دین نیست، پس ما به خاطر عدالت می‌توانیم از ولایت فقیه عبور کنیم. یکی دیگر از وبلاگ‌هایی از این دست نوشت که من هنوز برایم هضم نشده که چرا آقا اینقدر تشر زدند به رئیس جمهور، مگر رئیس جمهور چه کاری کرده بود. این فرد در برخورد آقا تشکیک ایجاد کرد که به همین خاطر گفت که من وبلاگم را تعطیل می‌کنم. این‌ها حرکت‌‌های تک تیرانداز نیست. این‌ها کاملا هدفمند عمل می‌کنند، دو گام به جلو و یک گام به عقب می‌روند.

سراج اضافه کرد: درست است که استیضاح حق قانونی مجلس است، اما در شرایطی که قصوری در خصوص رئیس سازمان تأمین اجتماعی متوجه وزیر کار نبود، درست نیست که استیضاح شود و این بد اخلاقی سیاسی اتفاق بیفتد. این جریان پیروی ولایت فقیه نیست. جریان‌های سیاسی را با همین ملاک و معیار بسنجیم و به آن‌ها نمره دهیم. یک جریانی قسم خورده که یک روز نیز که به کار دولت مانده، این دولت را استیضاح کند و از طرفی هم حضرت آقا می‌فرمایند که دولت تا پایان باید به کارش ادامه دهد. موضوع استیضاح خلاف تعبیر حضرت آقاست. این طراحی و بد اخلاقی نباید صورت می‌گرفت.

وی تاکید کرد: جریان انحراف هیچ راهی غیر از بقای در قدرت ندارد. در غیر اینصورت به میرایی می‌رود و به دلیل پرونده‌‌هایی که این‌ها
رهبری هم در ماجرای وزارت اطلاعات فرمودند که تا رهبری زنده است، نمی‌گذارد در مسیر انقلاب انحراف ایجاد شود. به اعتقاد من این‌ها به دنبال بی‌ثباتی خواهند رفت. برآورد ما این است که این جریان می‌خواهد بی ثباتی را به کشور تحمیل کند که به حول و قوه الهی نخواهد توانست.
دارند، اگر از اریکه قدرت پایین بیایند، باید پاسخگو باشند. این‌ها باید در قدرت بمانند تا قدرت برایشان مصونیت ایجاد کرده و خط قرمز بشود. تنها راه رسیدن به قدرت و داشتن مصونیت هم تکیه بر یک گزینه است و اصلا به گزینه‌‌های دیگر فکر هم نمی‌کنند. اسامی دیگری هم که مطرح می‌شود، مشقی است و می‌خواهند حساسیت‌ها را کم کنند، زیرا هر کس دیگری غیر از این یک نفر کاندید بشود، براحتی با نظام کنار می‌آید.

** برآورد ما این است که جریان  انحراف می‌خواهد بی‌ثباتی را به کشور تحمیل کند

رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی در این حال یادآور شد: فقهای شورای نگهبان با اظهاراتی که تا الان داشته‌اند نشان داده‌اند که اگر کسی از مبانی دینی انحراف داشته باشد، تأیید نخواهد شد. مانند روز روشن است که این‌ها از مبانی دینی انحراف دارند. مهمترین انحراف آن‌ها این است که قائل به این هستند که برای رسیدن به حقیقت، انسان لازم نیست که مسلمان باشد و می‌گویند انسان می‌تواند یهودی باشد و به حقیقت هم برسد که این مسئله کاملا با مبانی دینی مغایر است.

"رهبری هم در ماجرای وزارت اطلاعات فرمودند که تا رهبری زنده است، نمی‌گذارد در مسیر انقلاب انحراف ایجاد شود. به اعتقاد من این‌ها به دنبال بی‌ثباتی خواهند رفت. برآورد ما این است که این جریان  می‌خواهد بی ثباتی را به کشور تحمیل کند که به حول و قوه الهی نخواهد توانست."

وی با اشاره به تلاش برخی عوامل نفوذی در دولت برای مذاکره با آمریکا گفت: در حال حاضر دارند گفت‌وگو را انجام می‌دهند. اصطلاحی است به نام دیپلماسی کانال 2  که این دیپلماسی از طریق یک کشور ثالث انجام می‌شود. آمریکایی‌ها نماینده‌شان برای این گفت‌وگوها "جان کری" بود که در حال حاضر وزیر خارجه است. وقتی که در راهپیمایی 22 بهمن گفته شد که اگر آمریکایی‌ها اسلحه را کنار بگذارند، منظورشان از اسلحه تحریم‌هاست و این‌ها می‌گویند که  اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را بردارند، می‌گویند که من خودم می‌روم و با آن‌ها مذاکره می‌کنم. آمریکایی‌ها وقتی احساس کنند که ما در نقطه ضعف قرار داریم، تحریم‌ها را بیشتر می‌کنند.

سراج ادامه داد: ما در اصولگرایی 3 جریان داریم و یا به عبارتی 4 جریان. جریان اول که همین ائتلاف سه‌گانه است، جریان دوم جبهه پایداری، جریان سوم گروه‌های پیروان خط امام و رهبری، جریان چهارم هم به جبهه ایستادگی موسوم است و یا مستقلین که ممکن است آقای محسن رضایی، سعیدی‌کیا و افرادی از این دست باشند. آنچه که مسلم است ما تا الان تحت عنوان اصولگرایی آسیب‌هایی در گذشته داشته‌ایم. مهمترین آسیبی که تا الان داشتیم مکانیزم ایجاد وحدت بوده است.

وی افزود: جبهه پایداری‌ها سه گزینه در حال حاضر مطرح کرده‌اند، فتاح، حداد عادل، باقری لنکرانی که این در شرایطی است
ما نباید در دعواها و بازی‌های سیاسی قرار بگیریم و حدود 10 الی 15 روز دیگر صبر کنیم تا حضرت آقا در مشهد سخنرانی کنند. انتخابات مهم است و ایشان هم جامعه و امت خودشان را در این شرایط رها نمی‌کنند. ملاک‌ها و معیارهایشان را می‌گویند و ما در آن زمان می‌توانیم براساس ملاک‌‌ها و معیارها اصلح را انتخاب کنیم که بهتر است خودمان به اصلح برسیم.
که برخی از این‌ها حداد را برای ریاست مجلس هم قبول نداشتند که به طریق بالاتر، برای ریاست جمهوری هم قبول ندارند. فتاح هم که کاندیدا نمی‌شود و با این اوصاف گزینه اصلی باقری لنکرانی است. برخی معتقدند علی لاریجانی گزینه اصلی جبهه پیروان خط امام و رهبری  است، اما کسانی هستند که دارند مرتبط با لاریجانی می‌آیند؛ آل اسحاق، باهنر، پور محمدی و متکی از این دست افراد هستند. این‌ها ممکن است در نهایت عقب‌نشینی کنند و لاریجانی به میدان بیاید.

سراج خاطرنشان کرد: اساس در جبهه اصولگرایی این است که باید بیشترین شانس پیروزی در انتخابات را در شرایطی که سخت‌تر شده، بوجود بیاورند. چون ما می‌خواهیم فرصت‌هایمان جهش داشته باشد. ما نباید در دعواها و بازی‌های سیاسی قرار بگیریم و حدود 10 الی 15 روز دیگر صبر کنیم تا حضرت آقا در مشهد سخنرانی کنند. انتخابات مهم است و ایشان هم جامعه و امت خودشان را در این شرایط رها نمی‌کنند. ملاک‌ها و معیارهایشان را می‌گویند و ما در آن زمان می‌توانیم براساس ملاک‌‌ها و معیارها اصلح را انتخاب کنیم که بهتر است خودمان به اصلح برسیم.

وی تاکید کرد: باید در این میان تلاش کنیم تا شیطان اکبر درست نکنیم. انتقادها وارد است، اما باید مراقب باشیم که شیطان اکبر درست نکنیم. چون شیطان اکبر درست کردن برابر با رفتن در پازل بعضی از جریان‌های سیاسی است. البته برخی‌ها به دنبال شورایی کردن ولایت فقیه و رهبری بودند. این مسئله را آقازاده‌شان در سال 84 در مصاحبه‌ای با نشریه آمریکایی "یو اس اس تودی" گفتند که پدر من به خاطر 3 چیز دارد می‌آید، یکی کاهش نفوذ  سپاه، رابطه با آمریکا و سوم هم شورایی کردن رهبری. این مسئله در تفکر آن‌ها بوده است. اما برای براندازی واقعا ما کدی نداریم که این‌ها بخواهند ولایت فقیه را براندازی کنند. البته عملشان باعث می‌شود که جمهوری اسلامی از هویت حقیقی‌اش تهی بشود. این کار یک استحاله است و استحاله در نهایت منجر به براندازی می‌شود.

** اگر هاشمی رفسنجانی کاندیدا نشود، گزینه اولش حسن روحانی است

"اگر هاشمی رفسنجانی خودش نیاید، گزینه اولش حسن روحانی و در مرحله بعد محمد علی نجفی است. این می‌شود جریان کارگزاران. اخیرا مجید انصاری، موسوی لاری و جهانگیری با حضرت آقا دیداری داشتند که اینها باید سعی کنند از انقلاب دفاع کنند و به جبهه انقلاب بازگردند. خاتمی اخیرا گفت که ما باید 2 سال پیش با آقا دیدار می‌کردیم."

سراج درباره راهبرد اصلاح طلبان برای انتخابات 92 نیز گفت: مجمع روحانیون تقریبا بر روی محقق داماد به نتیجه رسیده است. این مجمع به دنبال این است که یک خاتمی دیگری مانند سال 76 از محقق داماد بسازد. به زعم خودشان محقق داماد شباهت‌های زیادی به شخصیت خاتمی دارد. سیادت دارد و مقداری روشنفکر است و نیز جریان‌های روشنفکری از او حمایت می‌کنند و جامعه مذهبی هم به خاطر سیادت و روحانیتش ممکن است که از او حمایت کنند. گزینه مجمع روحانیون تا این لحظه محقق داماد است که البته ممکن است پس
وقتی که به کسی که تازه صرافی تأسیس کرده 3 میلیارد دلار ارز می‌دهند و می‌ گویند که تو این ارز را در بازار تزریق کن و وقتی پیگیری می‌کنیم، می‌بینیم که به حلقه کلفت جریان انحراف وصل است، نمی‌تواند صرفا تحریم و نبود ارز باشد. به نظر می‌رسد که در جاهایی نمی‌‌خواهند تدبیر کنند و یا تدبیر نکرده‌اند.
از دیدار اخیر معادلاتشان را تغییر دهند.

وی افزود: جریان‌های دیگر جبهه اصلاحات روی نجفی، صدر، عارف و بی‌طرف، دارند بررسی می‌‌کنند و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. ولی احتمالا جریان اصلاحات متکثر خواهد شد. این‌ها گزینه حداکثری ندارند. گزینه حداکثریشان باید یا خاتمی یا هاشمی رفسنجانی باشد. بنابراین با گزینه‌های حداقلی می‌آیند که با این گزینه‌ها حداقل 3 کاندیدا و حداکثر 7 یا 8 نفر است.

رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: اصلاح طلبان در شعار همه می‌گویند که به سمت شوراها هستیم، اما واقعیت این است که اصلاح طلبان برای بازسازی خودشان و به خاطر ضربه‌ای که در فتنه 88 به خودشان زدند و با دروغ بزرگی که گفتند و با اغتشاشاتی که ایجاد کردند به فکر راه میان‌بُر هستند. بنابراین استراتژی اول اصلاح‌طلبان ریاست جمهوری است و شوراها در استراتژی دوم قرار دارد. در جلساتشان انرژی را بر روی ریاست جمهوری می‌گذارند.

وی یادآور شد: 3 مدل است که آمریکایی‌ها تاکنون در مورد انتخابات پیاده کرده‌اند، یک مدل قبل از انتخابات است که اسم رمز آن انتخابات آزاد است. اعتراض و اجتناب از برگزاری انتخابات و ایجاد چالش قبل از انتخابات مدل کشور روسیه است و کشاندن چالش به انتخابات. مدل حین انتخابات، مدل پاکستان و لبنان است. انجام اقدامات امنیتی مهندسی شده، خرابکاری و ترورها و فتنه‌‌‌های گوناگون و تغییرات در مهندسی و جابجایی افکار. مدل بعد از انتخابات هم می‌شود فتنه 88 که اوکراین، گرجستان و قرقیزستان از این دست است.

رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی گفت: آمریکایی‌ها در انتخابات 92 به دنبال هر سه مدل ذکر شده هستند. انتخابات آزاد نشان می‌دهد که این‌ها به دنبال چالش قبل از انتخابات هستند و با اقدامات مهندسی شده و امنیتی و عملیات مخفی که خودشان هم بارها به‌ آن اشاره کرده‌اند و اخیرا هم برژینسکی طرح عملیات مخفی را به آمریکا ارائه کرده است، نشان می‌دهد که این‌ها می‌خواهند فضای داخلی را فتنه‌گون کنند. انتخابات مهندسی شده اسم رمز بعد از انتخابات است. انتخابات نظام پزشکی یک پایلوت انتخابات آزاد و یک خط و نشان بود.

به گزارش تسنیم،رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی در پایان تاکید کرد: تحریم‌های اقتصادی و سیاست‌های اقتصادی هر دو در وضعیت اقتصادی کشور نقش دارند. تحریم‌ها یک مقدار انتقال پول را به کشور سخت کرد، اما این شرایطی که الان پیش آمده از نبود ارز در کشور نشأت نمی‌گیرد. در 6 ماهه  دوم سال، ما ارز لازم را برای تزریق به جامعه داشتیم ولی به نظر می‌رسد که این ارز بد توزیع شده است. وقتی که به کسی که تازه صرافی تأسیس کرده 3 میلیارد دلار ارز می‌دهند و می‌ گویند که تو این ارز را در بازار تزریق کن و وقتی پیگیری می‌کنیم، می‌بینیم که به حلقه کلفت جریان انحراف وصل است، نمی‌تواند صرفا تحریم و نبود ارز باشد. به نظر می‌رسد که در جاهایی نمی‌‌خواهند تدبیر کنند و یا تدبیر نکرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناصر
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت آسیب نبیند (امام خمینی رض)اگر مردم فقط و فقط این یک دستور امام را عمل کنند دیگر هیچ کس هیچ غلطی نمیتواند بکند
در تحلیل ایشان یک نقطه ابهام وجود داره و ون اینکه نقش اصولگرایان تحولخواه (طیف ایثارگران) را ندیده. به نظرم اینا دارن یه کارایی زیر زیرکی انجام میدن ها
کاوه اهنگر
اقا این چه حرفهایی است که میزنی اگه یک ادم بی کس وکاری اندازه 100 هزار تومان تخلف کنه سرب توگوشش میکنند مگر همه درمقابل قانون مساوی نیستند .چرا متخلفین 3هزار میلیاردی را زودتر اعدام نمیکنید؟
تو مو می بینی و ما پیچیش مو،آقای رئیس اگه کمی تدبیر و درایت داشته باشی علت این شگردها رو خوب می دونی.
آقای کارشناس استراتژیک. مملکت بزرگتر داره که شما به خودت اجازه میدی که این جوری منافقین رو با اون شعارای موزیانش به رییس جمهور ولایی ما وصل کنی . اگر توان تحلیل ندارید , مصاحبه نکنید تا آب به آسیاب دشمان اسلام و انقلاب و طرح وحدت آقایمان نریزید...
Iran, Islamic Republic of
آقا رضا خسته نباشی بازم گل کاشتی تو دشمن شناسی