يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

تحصیل همزمان در دو دانشگاه مانعی ندارد

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 274787
اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد تحصیل همزمان دانشجویان در دو دانشگاه یا رشته تحصیلی صرفا با صدور معافیت تحصیلی برای دانشگاه اولیه از نظر وظیفه عمومی بلامانع است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، بر اساس اطلاعیه اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، از نظر مقررات وظیفه عمومی، تحصیل همزمان دانشجویان در دو دانشگاه یا رشته تحصیلی بلامانع است اما وظیفه عمومی تنها برای دانشگاه اولیه و برای یک مقطع‏، معافیت تحصیلی صادر می کند.
 
بنا بر این اطلاعیه، دانشجویی که برابر ضوابط و مقررات آموزشی وزارت علوم و یا وزارت بهداشت در دو دانشگاه یا رشته تحصیلی متفاوت پذیرفته می شود، باید در مهلت مجاز، سنوات تحصیلی مقطع اولیه که معافیت تحصیلی برای آن صادرشده، تحصیل در دانشگاه یا رشته دوم را نیز به پایان برساند.
 
این اطلاعیه می افزاید:به عنوان مثال، دانشجوی رشته کارشناسی که مجاز است در مدت پنج سال، تحصیل در این مقطع را به اتمام برساند،درصورت قبولی در رشته یا دانشگاه دیگر و تمایل به تحصیل همزمان در دو رشته یا دانشگاه، باید در مهلت مجاز پنج ساله که برای مقطع اولیه در نظر گرفته شده، رشته دوم را نیز به پایان برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
سلام
خسته نباشيد
ميخواستم بدونم ميتونم همزمان در دو رشته كه يكي كارشناسي ارشد رشته حسابداري دانشگاه آزاد هست و ديگري پزشكي عمومي دانشگاه سراسري تحصيل داشته باشم يا نه؟