چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

چرخش کرایفی دژاگه در لیگ انگلیس

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب: 274682
پایگاه خبریˈThenationalˈامارات درمطلبی شیوه چرخش ˈاشکان دژاگهˈ بازیکن ایرانی تیم فوتبال فولام انگلیس را به ˈچرخش های کرایفیˈ تشبیه کرده است.
به گزارش جهان، به نوشته این سایت، درنیمه نخست پیروزی یک بر صفر فولام مقابل استوک سیتی در هفته گذشته، هواداران تیم میزبان شاهد نمایش فوق العاده ای از ˈچرخش های کرایفیˈ بودند.

این گزارش درادامه به توصیف بازی زیبای این بازیکن پرداخته و از خواننده ها خواسته که حدس بزنند او چه کسی بود.

دراین گزارش آمده است: نه، اوˈدیمیتار برباتوفˈ یا ˈبرایان رویزˈ نبود بلکه بازیکنی بود که بعد از شش ماه ورود به لیگ برترانگلیس، ثابت کرده 2 میلیون یورویی که فولام در ازایش داده، ارزشش را داشته است.

وقتی وولفسبورگ بوندس لیگا ˈاشکان دژاگهˈ را در اوت فروخت، ˈفلیگس ماگاتˈ سرمربی وقت این تیم ابرازتأسف کردوگفت: از رفتن او متأسفم ولی مشخص بود که دژاگه می خواست به انگلیس برود.

ˈمارتین یولˈ سرمربی فولام هم همواره از زمان مربیگری در هامبورگ، مهارت این بازیکن 26 ساله را مورد تحسین قرار داده است.

اوبرای تقویت دفاع راست فولامˈساشا ریترˈرابه صورت قرضی به خدمت گرفته و به خصوص در دو ماه گذشته ریتر و دژاگه ترکیب بسیار خوبی را در این تیم تشکیل داده اند.

این دوبازیکن از اعضای تیم وولفسبورگ در زمان قهرمانی 2009 در بوندس لیگا بودند.

دژاگه هنوز راه زیادی در پیش دارد و شهری که در 21 سالگی به دست آورد اکنون با دستاوردها و بازی های خوبش تحت الشعاع قرار گرفته است.

او در اکتبر سال 2007 تصمیم گرفت در تیم زیر 21 سال آلمان در برابر رژیم صهیونیستی بازی نکند وبا این کار معروف شد و از سوی سیاستمداران آلمان تحت فشار قرار گرفت.

وی متولد تهران است اما از دو سالگی به همراه خانواده اش به آلمان مهاجرت کرده است. خانواده او در برلین زندگی می کنند و دژاگه بتدریج دریافت که استعداد خاصی در فوتبال دارند.

دژاگه دربین نسل خاصی از جوانان برلین بزرگ شد. افرادی که بسیاری از آنها از خانواده های مهاجر بودند.

دوستان او در زمان بازی در هرتابرلین و تیم جوانان آلمان، ˈچیندو ادهˈ نیجریه الاصل و برادران غنایی بوآتنگ بودند. اده اکنون در تیم ماینز است در حالیکه جروم بوآتنگ سابقه بازی در تیم های منچسترسیتی و بایرن مونیخ را دارد و کوین پرینس بوآتنگ هم اکنون در آث میلان است.

دژاگه و پرینس بوآتنگ مهارت هایی شبیه فوتبالیست های خیابانی دارند و به تمرین چرخش های کرایفی علاقه داشتند.

دژاگه وقتی پیراهن شماره 10 تیم زیر 21 سال آلمان را پوشید، استعدادش را نشان داد.

با وجود این ˈفالکو گوتزˈ سرمربی هرتابرلین در آن زمان گفت که اشکان گاهی خیلی پیچیده بازی می کند و زمان می برد تا بازی مستقیم و مؤثرتری را یاد بگیرد.

او در سال 2004 وقتی 18 ساله بود برای اولین بار در ترکیب اصلی هرتابرلین قرار گرفت ولی یک سال و نیم دیگر طول کشید تا دوباره در بوندس لیگا بازی کند.

سرانجام در اواسط فصل 2006/7 دوباره زیر نظر گوتز بازی کرد و تابستان بعد تصمیم گرفت شانسش را درجای دیگری امتحان کند.گرچه گزینه های متعددی داشت اما مقصد بعدی وولفسبورگ بود.

چیزی ازاین انتقال نگذشته بود که دوران حرفه ای اش با مسائل سیاسی روبرو شد. دژاگه قرار بود در تیم زیر 21 سال آلمان در تل آویو به میدان برود اما به ˈدیتر ایلتسˈ مربی خود گفت که به دلیل مسائل شخصی نمی تواند تیمش را در این سفر همراهی کند.

وی چندی بعد به مجله ˈاشترنˈ گفت که دلایل او خانوادگی بوده است. ظاهرا نزدیکانش از رفتن او به این سفر راضی نبودند.

امااین کاراو واکنش های تندی را در آلمان در پی داشت به طوریکه برخی خواستند او دیگر هرگز برای آلمان بازی نکند ولی او چند بار دیگر هم در تیم زیر 21 سال این کشور به میدان رفت و از اعضای این تیم در زمان قهرمانی 2009درآلمان بود.با وجود اینکه در بازی فینال به دلیل محرومیت حضور نداشت.

دژاگه بر خلاف ˈمسعود اوزیلˈ، ˈمانوئل نویرˈ، ˈسمی خدیراˈ و جروم بوآتنگ به تیم ملی آلمان بزرگسالان آلمان نرفت و به جای آن مثل کوین پرینس بوآتنگ تصمیم گرفت در تیم ملی کشورش بازی کند.

او اکنون یکی از بازیکنان تیم ملی ایران است. وی اولین بار سال گذشته تحت مربیگری ˈکارلوس کی روشˈبرای تیم ملی ایران بازی کرد و با دو گلی که در اولین بازی اش در مقدماتی جام جهانی در تساوی مقابل قطر به ثمر رساند، خیلی زود به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شد.

دژاگه اگر تیم ایران بتواند مرحله پایانی مسابقات جام جهانی را با موفقیت به پایان برساند، یکی از بازیکنانی خواهد بود که پا به جام جهانی 2014 برزیل خواهد گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *