پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
میرگلوی بیات :

تزریق زیبایی با طعم ایدز و هپاتیت

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 273896
فقدان نظارت بر آرایشگاه‌های بانوان بازی با سلامت و جان بانوان کشور است، گفت: اقدامات غیرقانونی آرایشگاه‌های زنانه در انجام امور پزشکی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ،شهلا میرگلو‌بیات با انتقاد از ورود آرایشگاه‌های زنانه به فعالیت‌های پزشکی در کلانشهرها، گفت: متأسفانه برخی از این مراکز اقدام به انجام امور پزشکی همچون تزریق ژل زیر پوست، استفاده از اشعه و بوتاکس می‌کنند که به‌طور حتم این اقدامات آن هم از سوی افرادی که تخصص لازم را ندارند تبعات بسیاری را برای سلامت بانوان به همراه دارد.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه میزان نظارت بر آرایشگاه‌های بانوان ضعیف است، افزود: عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به‌عنوان متولی حوزه سلامت و صنف آرایشگرها در نظارت بر این مراکز غیرقابل قبول است.
 
وی با اعلام اینکه اقدامات غیرقانونی آرایشگاه‌های زنانه در انجام امور پزشکی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: به‌طور حتم نمی‌توان با سلامت مردم بازی کرد، از این رو دستگاه‌های مربوطه باید نظارت خود را بر این مراکز افزایش دهند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه یکی از علل ضعف نظارت بر عملکرد آرایشگاه‌های بانوان، نبود نیروی انسانی کافی برای برخورد با تخلفات است، گفت: از طرف دیگر به‌علت رشد قارچ‌گونه آرایشگاه‌های زنانه، دستگاه‌های متولی قادر به برخورد و نظارت نیستند.
 
عضو فراکسیون زنان در مجلس نهم، با هشدار نسبت به فعالیت غیرقانونی آریشگاه‌های بانوان در امور پزشکی، تاکید کرد: به طور قطع این مراکز نه تنها دانش لازم را در امور پزشکی نداشته بلکه تجهیزات و مواد اولیه استاندارد را هم در اختیار ندارند بنابراین بانوان باید نسبت به این موضوعات حساسیت لازم را داشته باشند.
 
میرگلو‌بیات با یادآوری آمار مطرح شده مبنی ‌بر احتمال افزایش 9 برابری ابتلای بانوان به بیماری‌ ایدز و هپاتیت در اثر انجام اقدامات پزشکی غیراستاندارد در آرایشگاه‌های زنانه، یادآور شد: اگر عملکرد این مراکز هر چه سریع‌تر کنترل نشود، باید شاهد بروز فاجعه در کشور باشیم.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه فقدان نظارت بر آرایشگاه‌ها بازی با سلامت و جان بانوان کشور است، گفت: به طور حتم دستگاه‌های مربوطه باید با مراکز متخلف برخورد جدی و قهری کنند.
 
بر اساس آمارهای به دست آمده هم‌اکنون حدود 15 تا20 هزار آرایشگاه فاقد مجوز در تهران فعال بوده و تنها 900 آرایشگاه دارای مجوز فعالیت هستند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *