شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

اتحاد اسپانیایی ها در برابر سیاست‌ریاضتی

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب: 273678
اسپانیایی‌ها قرار است فردا تظاهرات‌های گسترده‌ای را در داخل و خارج از این کشور در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت «ماریانو راخوی» برگزار کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه سی‌ان‌ان، انتظار می‌رود فردا ده‌ها هزار نفر از مردم اسپانیا در سراسر این کشور به خیابان‌ها بیایند تا خشم خود را نسبت به ادامه سیاست‌های ریاضتی و رویه دولت این کشور در مقابله با بحران اقتصادی، ابراز کنند.

مادرید، بارسلونا، سویل و زاراگوزا تنها تعدادی از شهرهایی هستند که قرار است فردا شاهد تظاهرات‌های گسترده باشند. اسپانیایی‌ها یکشنبه را روز «اتحاد شهروندان» نامگذاری کرده‌اند.

در این تظاهرات قرار است اعضای اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های جامعه مدنی نیز به همراه دیگر اقشار مردم شرکت کنند.

شبکه الجزیره هم گزارش داده است که این تظاهرات از امشب در برخی شهرها از جمله مادرید آغاز شده است.

تظاهرات فردا تنها مختص داخل اسپانیا نبوده و اسپانیایی‌های خارج‌نشین هم قصد دارند در برابر سفارتخانه‌های این کشور در شهرهای مختلف جهان تظاهرات کنند.

اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی است که ضربات شدیدی از بحران اقتصادی این قاره خورده است. این کشور با رکود بی‌سابقه اقتصادی و نرخ بالای بیکاری جوانان روبرو شده و دولت هم نتوانسته کاری برای حل این معضل انجام دهد. در مقابل سیاست‌های ریاضتی دولت «ماریانو راخوی» هم که با هدف کاهش کسری بودجه اتخاذ و اجرا شده، به تشدید نارضایتی‌ها در این کشور منجر شده است.

در حال حاضر نرخ بیکاری در اسپانیا به ۲۶درصد رسیده که بالاترین میزان در تاریخ آماری این کشور به شمار می‌آید. شرایط برای جوانان اسپانیایی از این هم دشوارتر است، چراکه نرخ بیکاری در میان جوانان ۱۶ تا ۲۴ سال به ۵۵درصد رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *