يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

فرماندار عراقی در انفجار بمب زخمی شد

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 273636
در انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در عراق، فرماندار ایالت دیاله در شرق این کشور زخمی شد و دو تن از محافظان وی کشته و شش تن دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، به گفته نیروی پلیس ایالتی عراق، این حمله زمانی صورت گرفت که مهاجم بمب‌گذار روز شنبه (۲۳ فوریه، پنج اسفند) یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده را در مقابل منزل عمر الحمیری در شهر بعقوبه، مرکز استان دیاله، حدود ۶۵ کیلومتری جنوب شرق بغداد، منفجر کرد.
 
هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما این گونه حملات و انفجارها اغلب به شبه نظامیان منتسب به القاعده در عراق نسبت داده می‌شوند.
 
همچنین روز شنبه، شیخ حسن هادی الجنبی، نامزد انتخابات ایالتی در استان بابل عراق، در انفجار «بمب چسبان» آهن‎ربایی در جنوب بغداد، پایتخت عراق، کشته شد.
 
این درحالی است که افراد مسلح ناشناس، روز پنج شنبه (۲۱ فوریه، سوم اسفند)، در شمال بغداد، سه نظامی عراقی را کشتند؛ در همین روز، انفجار بمب، بعقوبه را لرزاند که در اثر آن یک غیرنظامی کشته شد.
 
همچنین هشت فوریه، چند انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق عمدتا شیعه‌نشین عراق از جمله شهر کربلا در جنوب این کشور، بیش از ۳۵ کشته و نزدیک به ۱۰۰ زخمی برجا گذاشت.
 
خشونت و ناآرامی در عراق از دسامبر ۲۰۱۱، درپی صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون فراری رئیس جمهوری این کشور، افزایش یافته است؛ الهاشمي به اتهام اقدامات تروریستی و راه‌اندازی جوخه مرگ با هدف حمله به مقامات عراقی و مسلمانان شیعه، به طور غیابی به اعدام محکوم شده است.
 
بر اساس گروه ناظر موسوم به «آمار تلفات عراق» (Iraq Body Count)، استان دیاله در شرق عراق از جمله مناطقی است که در خشونت و ناآرامی‌های این کشور با بیشترین نرخ سرانه تلفات غیرنظامیان مواجه بوده است.
 
خشونت و ناآرامی در عراق درحالی ادامه دارد که دولت این کشور در ماه‌های اخیر، بر تلاش‌های خود برای بهبود امنیت در سراسر عراق افزوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *