شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲۵
۱۶

حضرت آیت‌الله خوشوقت به ملکوت اعلی پیوست

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 273044
حضرت آیت‌الله عزیز خوشوقت‌ ‌ساعت 7 صبح امروز ‌به ملکوت اعلی پیوست.
حضرت آیت‌الله خوشوقت به ملکوت اعلی پیوست
به گزارش جهان، آیت‌الله عزیز خوشوقت‌ از علمای ربانی و زاهد تهران، ساعت 7 صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند به ملکوت اعلی پیوست.

‌آیت‌الله خوشوقت‌ که برای انجام حج عمره در سرزمین وحی به سر می‌برد، پانزدهم بهمن ماه سال جاری، به علت عفونت حاد ریوی و نارسایی کلیوی و قلبی در شهر مکه بستری شد.

روند درمان ایشان طی دو هفته گذشته، فراز و نشیب‌هایی داشت اما در روز سه شنبه به حدی رسید که امکان انتقال شان به تهران جهت درمان فراهم شده بود. با این حال صبح سه‌شنبه، با بازگشت عفونت ریوی، حال این عالم ربانی رو به وخامت گذارد.

آیت‌الله عزیز خوشوقت در ماه رجب سال ١٣٠٥ هجرى شمسى در شهر بادکوبه (باکو) متولد شد.

پدر و مادر ایشان اهل زنجان بودند اما چند سالی را به خاطر نا‌امنی منطقه، به باکو مهاجرت کرده بودند که عزیز، دومین فرزند خانواده، در آنجا تولد یافت.

ایشان پس از تحصیلات دبیرستان، به علوم حوزوى روى آوردند و پس از پنج سال تحصیل در مسجد لرزاده تهران راهى قم شد‌.

‌آیت‌الله خوشوقت، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام سید‌حسین بروجردی و امام خمینی ‌سپری کرد‌ و حکمت و فلسفه و تفسیر را نزد علامه طباطبایی (ره) آموخت‌.

‌پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طی حکمی از سوی امام خمینی(ره) به عنوان نماینده ویژه ایشان در ستاد عالی انقلاب فرهنگی منصوب شدند و نیز اغلب در زمینه‌های فرهنگی، ارشاد و هدایت جوانان و تربیت فضلای مستعد، نقشی بزرگ ایفا کردند.

آیت‌الله خوشوقت روز پانزدهم بهمن ماه سال جاری، در حالی که اعمال حج عمره را به پایان برده بودند، به علت عفونت حاد ریوی در بیمارستانی در شهر مکه بستری شدند. شدت عفونت ریوی، موجب عفونی شدن خون ایشان و نیز از کار افتادن کلیه‌های‌شان شده بود.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
انا لله و انا الیه راجعون
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
اللهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات

الاحياء منهم و الاموات
توکل
خدا ایشان را رحمت کند و با ائمه معصومین (ع) محشور باد
محسن
خداوند ایشان را غریق رحمت کند واقعا علمائی که میمیرند جایشان خالی می ماند . ضایعه دردناک را به حضرت ولیعصر (عج) و نائب برحق ایشان مقام عظمای ولایت و همه ارادتمندان ایشان و شیعیان تسلیت عرض می کنم .
مجتبی
انا لله وانا الیه راجعون...
فقدان این روحانی ولایتمدار و بصیر مصیبت بزرگی برای امت حزب الله است و چه عذاب های بزرگی در این سال بر ما وارد شده است...
تسلیت باد بر امام خامنه ای و امام زمان (عج)
مصطفی نادری
United States
سلام درود خداوند به روح باعظمت این عالم بزرگوار که دراسمان ها مشهور ودرزمین مجهول بودند.تسلیت به مقام معظم رهبری وهمه عاشقان ایشان مخصوصا نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی (ع)درخیابان شریعتی.
رحمت بي پايان خدا بر اين انسان خدايي
علیرضا
Russian Federation
دیشب مسجدشون بودم. مثل همیشه شلوغ بود ولی با اینکه هنوز ایشون زنده بودند احساس یک بچه یتیم رو داشتم. مسجد بدون حاج آقا هیچ صفایی نداشت.
البته من از موضعی که در مورد حضرت رقیه (س) به ایشون منتسب شده ناراحتم.
Iran, Islamic Republic of
برادر عزيز موضع ايشان در مورد اين گونه موارد قطعا از روي احساسات و توهم و... نيست بلکه بر اساس منطق و علم است همان‌گونه که شهيد بزرگوار مطهري نظرشان مانند آيت الله خوشوقت ره بود
هر چند بنده خودم نيز مانند شما موافق اين نظر نيستم ولي از آن‌جا که از ايشان در جلسه اي علمي سؤالي شده و ايشان بر اساس علم خود نظرشان را داده اند نبايد گله کرد.
محسن فاضلی
کدام موضع؟ اين که بگويند ممکن است دختر شهيدی که در شام مدفون است فرزند امام حسين عليه السلام نباشد کفر است؟!! آن خبيث هايی که بر سر سخن ايشان جنجال کردند در روز اهانت به عاشورا در سال 88 روزه سکوت گرفتند ولی اينجا برای فرزند امام حسين عليه السلام چه آشوبی به پا کردند! باور می کنيد که اينها عاشقان رقيه سه ساله امام شهيدان حسين مظلوم عليه السلام هستند؟! آن کسانی که فريب جوسازی های دار و دسته شيرازی های قمه زن و بی شعور و ضد انقلاب را خوردند بايد از روح بلند اين عالم عامل طلب حلاليت کنند.
بالاخره که چه؟
ایشون یک بحثی رو در رسانه ملی آغاز کردند و برای خیلی ها سوال ایجاد شد.رسانه ملی موظف است در مورد این قضیه توضیح بدهد و افکار عمومی رو روشن کند.اگر ایشون دختر امام حسین(ع) هستند که باید در مورد سخنان مرحوم آیت الله خوشوقت صحبت بشود اگر نیستند طبق فرموده مرحوم حاج آقای خوشوقت پس چرا ایشون در مورد رسانه ملی گلایه کردند؟
نباید این قضیه روشن بشود؟بحث کمی نیست 1400 سال است مردم به خاطر دختری عزاداری کردند که اکنون عالمی ایشون رو دختر امام حسین(ع) نمیداند.خب به احساسات مردم باید پاسخ داد.
محسن
بسم الله الرحمن الرحيم
15 سال پيش يعني دقيقا سال 1376 كه براي اولين بار به مسجد ايشون رفتم سه تا چيز بسيار عجيب ديدم كه باعث شد ارادت دائمي به ايشون پيدا كنم
اول اينكه اولين مسجدي بود كه ديدم 5-4 صف اول اونم تو نماز ظهر و عصر همه جوون هستند كه معلوم بود خيلي به ايشون ارادت دارند
دوم اينكه تاحالا هيچ عالمي رو نديده بودم كه اينقدر بخندد، بسيار خوش برخورد بودند مخصوصا با جوونها
سوم اينكه تاحالا هيچ عالميو نديده بودم كه شجاعت داشته باشه بعد نماز مغرب و عشا جلسه سئوال بذاره و پاسخ بده بعدا ديدم بيشتر جوونهاي اين مسجد طلبه ها و دانشجوهاي نمونه اند. راستش تا اون موقع فكر نمي كردم ما طلبه با سواد هم داشته باشيم ولي حقيقتا ديدگاهم با ديدن بعضي از همين دوستان عوض شد. يه مسئله ي خيلي به ياد موندني براي من اين بود كه پاسخي كه ايشون به سئوال ها مي دادند اگرچه خيلي مطول و با حاشيه نبود و اگرچه خيلي پيچيدگي هم نداشت و ساده بيان ميشد اما بقدري نافذ بود كه هنوزم بعد 15 سال پاسخهاي ايشون به بيشتر سئوالهايي كه ميشد رو با همون طنين صداشون تو ذهنم دارم .حتما بخاطر خلوص و تهذب ايشون بود كه اينقدر كلماتشون موثر بود. خيلي برام مهم بود كه اينارو درموردشون بگم كه اونايي كه ايشون رو نميشناختند بدونن.
خدا رحم کند ، در عرض 3 ماه دو استوانه اخلاق رفتند
حمید
Iran, Islamic Republic of
"یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی وادخلی فی جنتی" اگر نیک بنگریم می فهمیم که فقدان علمایی چون آیت الله بهجت،آقا مجتبی تهرانی،آیت الله خوشوقت ودیگر علمای بزرگ بلای واقعی نازل شده بر ما هستند نه سیل وزلزله ...
Iran, Islamic Republic of
بازگشت همه بسوی اوست
ای کاش میتوانستیم از محضر این عالم ربانی بیشتر استفاده می بردیم.....