يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

پلیس به دنبال منبع ارسال پیامک‌های کذب

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 271994
احمدی مقدم، ادامه داد: البته در گذشته از این نیروها تحت عنوان نگهبان محله، پلیس یارجوان و نوجوان، فرهنگ یاران ترافیکی و یا بازرسان نامحسوس استفاده می شد اما امروز از این نیروها، سازمان یافته تر و با پشتوانه حقوقی و قانونی، بهره مند می شویم.
به گزارش جهان  به نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم با بیان اینکه رزمایش فجر در استان هرمزگان با موفقیت اجرا و کشفیات خوب و رضایت مندی مردم را به دنبال داشته است، افزود: این رزمایش با حضور تمامی واحدهای عملیاتی و فرماندهی دریابانی استان، همکاری استان‌های همجوار مانند سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس و با هدف مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، قاچاق سلاح، خرده فروشان مواد مخدر، اشرار، متهمان و زندانیان تحت تعقیب به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: این مجموعه عملیات‌ها توانسته تا حد بسیار زیادی رضایت مردم، احساس امنیت و شاخص‌های امنیتی را در سطح استان هرمزگان ارتقاء دهد، البته با توجه به موقعیت مرزی و ساحلی این استان، شاهد ورود انبوه مسافران و تجارهستیم؛ با این وجود، تمامی شاخص‌های امنیتی استان هرمزگان در مقایسه با گذشته، ارتقاء یافته است.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه استان هرمزگان از استان‌های امن کشور است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این استان در مقایسه با میانگین‌های کشوری در تمامی شاخص‌ها، وضع بهتری دارد و به دلیل وضعیت خوب آب وهوایی در فصل زمستان، معتادان ولگرد به این استان مهاجرت می‌کنند و همین امر منجر می‌شود تا حدودی، سرقت‌های خرد در هرمزگان افزایش یابد اما نیروی انتظامی نیز متناسب با شرایط، طرح‌های خود را در این استان اجرا می‌کند.

ببه گفته وی، استان هرمزگان با وجود آنکه از وسعت زیادی برخوردار است اما روزانه حدود ۲۰ سرقت در آن رخ می‌دهد، در حالی که جرائم جنایی مانند آدم ربایی، گروگان گیری، راهبندی و راهزنی در مقایسه با گذشته تقریبا در هرمزگان به صفر رسیده است.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص امنیت انتخابات نیز اظهار داشت: ما به تدریج اقدامات خود را در این خصوص آغاز کرده ایم و قطعا انتخابات سال آینده در امینت کامل برگزار خواهد شد.

وی همچنین در خصوص پلیس افتخاری به خبرنگاران گفت: راه اندازی این پلیس در نیروی انتظامی، در گذشته براساس قانون پیش بینی شده بود اما به تازگی دستورالعمل اجرایی آن ابلاغ شده است و ما تلاش می کنیم تا در ایام نوروز از بخشی از این پلیس، استفاده کنیم‎.

احمدی مقدم، ادامه داد: البته در گذشته از این نیروها تحت عنوان نگهبان محله، پلیس یارجوان و نوجوان، فرهنگ یاران ترافیکی و یا بازرسان نامحسوس استفاده می شد اما امروز از این نیروها، سازمان یافته تر و با پشتوانه حقوقی و قانونی، بهره مند می شویم.

این مقام ارشد انتظامی کشورمان همچنین یادآور شد: پلیس افتخاری در حوزه هایی ورود پیدا می‌کند که به عنوان ضابط قضایی نباشد و عمدتا در اموری همانند اقدامات انضباطی، فرهنگی، ترافیکی و آموزشی از آنان استفاده می‌شود.
وی همچنین در خصوص برخورد پلیس با اراذل و اوباش نیز اظهار داشت: باید مجازات ها را در چارچوب قانون پیگیر باشیم و دستگاه‌های امنیتی و قضایی نیز ضمن عمل به وظایف خود، باهرگونه ایجاد ناامنی با قاطعیت برخورد می‌کنند.
بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس، فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر ارسال پیامک تحت عنوان بخشودگی جریمه های رانندگی، گفت: این موضوع کذب محض است و پلیس به دنبال شناسایی منبع ارسال پیامک‌هاست تا برابر قانون با خاطیان برخورد کند البته ارسال این نوع پیامک ها، شیطنت از سوی برخی از سودجویان به منظور کسب درآمد بیشتر است.

احمدی مقدم در خاتمه گفت: نیروی انتظامی به هیچ عنوان برابر قانون حق بخشیدن جریمه های رانندگی را ندارد تنها درصورت احتمال بروز اشتباه از سوی پلیس، پس از انجام بررسی های لازم، جریمه ها بخشوده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *