جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱
۱
دعوت شخصیت‌ها، گروه‌ها و نهادها از مردم برای شرکت در راهپیمایی؛

22 بهمن همه می‌آییم

مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی 22 بهمن در پایتخت
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب: 271122
روسای سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه ،مراجع تقلید و احزاب و تشکلها از عموم مردم انقلابی ایران دعوت کردند تا با حضور در راهپیمایی یوم الله 22بهمن علاوه بر ادای تکلیف ، اتحاد و همدلی، علاقه خود به اسلام و انقلاب را بار دیگر به تمامی جهانیان به ویژه استکبار و دشمنان نشان دهند.
22 بهمن همه می‌آییم
به گزارش جهان، آیت الله مکارم شیرازی درآغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را وظیفه ای همگانی دانست و گفت : شرکت در راهپیمایی یک تلکیف است که همه باید در روز پیروزی  انقلاب اسلامی در آن  شرکت کرده ، مشت محکمی بردهان یاوه  گویان و استکبار بزنند.

آیت الله نوری همدانی هم در درس خارج فقه خود در جمع طلاب حوزه علمیه گفت: همه مردم و هر کس به  انقلاب و امام و رهبری عقیده دارد ، باید در راهپیمایی22 بهمن با مشت های محکم و گام های استوار شرکت کند.

آیت الله جوادی آملی هم در جلسه درس اخلاق خود حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن  را از راههای تقوین نظام اسلامی برشمرد.

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت 22 بهمن بیان کرد: اینجانب همه ملت و دلسوزان نظام و انقلاب را دعوت می‌کنیم که در روز 22 بهمن حضور حماسی خود را نشان دهند و با وجود همه مشکلات، هوشیاری خود را به رخ جهانیان بکشانند.

محمود احمدی نژاد رییس جمهور نیزعصر جمعه پس از بازگشت از مصر در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد : ملت ایران یک بار دیگر با هوشیاری همیشگی خود این عظمت ، قدرت و رشد یافتگی خود را به زیبایی به تصویر می کشند و در مقابل چشم جهانیان قرار خواهند داد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد : حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ، پاسخی عملی و روشن به دسیسه های دشمنان است و در این مصاف ملت ایران به یاری خدا پیروز خواهد شد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه هم ابراز امیدواری کرد: مردم در روز 22 بهمن با حضور گسترده بار دیگر استقامت در راه انقلاب و استقرار نظام اسلامی را ثابت کنند تا دشمنان بدانند باوجود تمام مشکلات و اختلاف‌نظرهای سیاسی و غیره نظام اسلامی به راه شکوهمند خود ادامه خواهد داد.

همچنین هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: مردم ما با درک بالای سیاسی کشور و شناخت شرایط روز و اوج دشمنی‌ها و تحریم‌ها، بار دیگر هوشمندانه در راهپیمایی 22 بهمن حضور گویایی خواهند داشت و چشم طمع دشمنان انقلاب را کور و در دل آنها رعب ایجاد خواهند کرد.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  مهمترین برنامه های شب و روز یوم الله 22 بهمن  را به شرح زیراعلام کرد :

-در شب یوم الله 22 بهمن و همزمان با گلبانگ "الله اکبر" ملت ایران ،17 نقطه تهران و 331 منطقه شهر و شهرستان سراسر کشور نورافشانی می شود.

-مسیرهای ده گانه راهپیمایی یوم‌الله بیست و دوم بهمن به شرح زیر است:

مسیر شماره یک:  مسجد امام حسین(علیه‌السلام)، میدان امام حسین ، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی ، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره سه : مسجد امام هادی(علیه‌ا لسلام)، خیابان شهیدآقایی، میدان معلم ، خیابان تختی ، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره چهار: مسجد دارا لسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره پنج: مسجد الجواد(علیه‌ا لسلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره شش: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی ، خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره هفت: مسجد المهدی (عج الله تعالی الشریف) ، خیابان ستارخان ، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوا لفضل(علیه ‌ا لسلام)،خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره نه: مسجد امام سجاد(علیه‌ا لسلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره  ده: مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

-ماکت های هواپیمای شکاری قاهر 313 و ماهواره کاوشگر پیشگام که چند روز قبل برای ایران افتخاری دیگر را ثبت کردند در میدان آزادی استقرار می یابند .

-مراسم رسمی یوم الله 22 بهمن در میدان آزادی، رأس ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولین لشکری و کشوری، و تعدادی از سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی و علما و شخصیت های فرهیخته، فرهنگی، سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز خواهد شد.

 سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی همراه با نمایش جلوه های ویژه ، اجرای سرود توسط رزم نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، اجرای سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش آموز ، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله 22 بهمن 1391 و سخنرانی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه های مراسم میدان آزادی است.

مهمترین بیانیه ها و اطلاعیه های احزاب و تشکلها عبارتند از :

-شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه ای خاطرنشان کرد: فردا، " 22 بهمن" موج عظیم ملت سلحشور و بزرگ ایران اسلامی و مردم قهرمان و استوار سراسر کشور " حماسه وحدت و حضور ملی" را به نمایش می گذارند.

-سازمان بسیج مستضعفین با صدور اطلاعیه به مناسبت یوم الله 22 بهمن تاکید کرد : سقوط دیکتاتورهای خبیث منطقه و بیداری ملت ها در سراسر جهان، اثبات این مدعاست که به زودی مستضعفان عالم بر جهان بشریت حاکم خواهند شد.

-سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای به مناسبت گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آورده است : راهپیمایی 22 بهمن بر خلاف آرزوی ضد انقلاب و جبهه متحد استکبار ظرفیت های ملت ایران در عرصه پیشتازی تحولات راهبردی را به رخ جهانیان می کشد.

-در بیانیه حزب موتلفه اسلامی می خوانیم: ملت ایران اجازه نمی دهد کارگزاران و منتخبین ملت ذره ای از مسیر قانون و فرامین رهبر معظم انقلاب و سیاست های ترسیم شده نظام عدول کرده و دستاوردهای گرانسنگ انقلاب را قربانی اختلافات نفسانی و اشتباه در درک مشترک و درست از قانون و ارزش ها بنمایند.

-ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در پیامی از ملت ایران دعوت کرد تا با حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه معتقدین به نظام را خشنود و دشمنان آن را ناامید کنند.

-جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در بیانیه خود آورده است: وحدت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی مهمترین سلاح برای مبارزه با دشمنان نظام است هر کس که اختلاف بین مردم بوجود آورد، راه دشمن را طی کرده است و مردم در موقع لزوم پاسخ خیانت های او را خواهند داد.

-جبهه مردمی اصلاحات نیز در بیانیه خود از کلیه آحاد مردم شهیدپرور اسلامی در سراسر ایران و جهان، احزاب و سیاسیون و تشکل ها و سایر نهادها دعوت می نماید یکبار دیگر دشمنان قسم خورده انقلاب را مایوس نموده و با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن مایه وحدت، همدلی و دوستی فی ما بین آحاد مختلف کشور شوند تا درس دیگری باشد برای جهانیان.

-ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سی و چهارمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ملت ایران با درایت و هوشمندی اجازه نخواهد داد عناصر مرعوب،منحرف و وابسته با ایجاد فتنه‌ای جدید انتخابات را به صحنه‌ای برای ماهی‌گیری شیطان تبدیل کنند.

-هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای ضمن دعوت ملت ایران به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن آورده است: پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 نقطه عطفی در مبارزات عدالتخواهانه ملت ایران بود.

-بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم با صدور بیانیه‌ای  تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ منحصر به فرد در پایان هزاره دوم بود که بر زورگویان و ستمگران سلطه‌طلب و نیز صهیونیسم بسیار گران و سخت آمد.

-در بیانیه ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام آمده است : در یوم الله ۲۲ بهمن مردم بصیر ایران اسلامی با حضور گسترده و پرشور در صفی واحد و با شعارهای کوبنده خود، ضمن نمایش یکپارچگی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، از هرگونه اختلاف و تفرقه برائت می جویند و بر حفظ وحدت میان مسئولین و مردم تأکید خواهند داشت.

-جبهه ایستادگی ایران اسلامی در بیانیه ای با تبریک ایام الله 22 بهمن به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت غیور ایران اسلامی آورده است : جبهه ایستادگی از مردم همیشه در صحنه کشورمان دعوت می‌نماید که در پاسخ به توطئه‌های اخیر نظام سلطه علیه ایران اسلامی به طور فعال در مراسم با شکوه راهپیمایی 22 بهمن شرکت نمایند.

-در اطلاعیه ستاد نماز جمعه تهران برای دعوت مردم خداجوی به راهپیمایی 22 بهمن آمده است: ستاد نماز جمعه تهران ضمن دعوت آحاد ملت شریف ایران اسلامی به شرکت در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن که به فرمایش مقام عظمای ولایت روز جواب دشمن خواهد بود، از حضورمعنوی وانقلابی ملت همیشه در صحنه کمال تشکر را دارد تا همانطور که دشمن را تا به حال در تمام عرصه‌های ناامید کرده‌اید این بار نیز همانند راهپیمایی مردمی و ماندگار سال 88، بیم و یاس را به اردوگاه آنان مستولی سازید و با شرکت در راهپیمایی22 بهمن 91 بیعت همیشگی مردم فهیم و ولایتمدار را با آرمان‌های بی‌بدیل معمار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و جایگاه رفیع ولایت مطلقه فقیه تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، عهدی دوباره ببندیم.

جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد به همراه ملت بزرگ ایران در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن حضور خواهد یافت و از همه علماء، روحانیون و حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز می‌خواهد چون همیشه پیشاپیش مردم مؤمن و وفادار، بر شکوه این حضور حماسی و افتخار آمیز و دشمن‌شکن بیافزایند.

مجمع جهانی اهل بیت(ع)،ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره)، دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری  مساجد، صندوق توسعه ملی، جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه اسلامی کارمندان، جامعه جوانان متحد اسلامی و جبهه پایداری انقلاب اسلامی از دیگر نهادها و گروه هایی بودند که از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رازقی
Iran, Islamic Republic of
من نسبت به گرونی و دعواها انتقاد دارم اما صبح فردا برای حمایت از میهنم در راهپیمایی شرکت میکنم.