يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

جمله‌ای‌که فرمانده‌نیرو هوایی باقاطعیت گفت

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۳۸
کد مطلب: 270797
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: من با قاطعیت هر چه تمام اعلام می کنم که تحریم هایی که از سوی شیطان بزرگ و برخی کشورهای همسو با این کشور علیه ایران اعمال شده ، هیچ گونه تاثیری در عزم و اراده راسخ ما نداشته بلکه این تحریم ها به ما آموخته است چه قابلیت های بالقوه ای داریم.
جمله‌ای‌که فرمانده‌نیرو هوایی باقاطعیت گفت
به گزارش جهان، امیر سرتیپ خلبان ˈحسن شاه صفیˈ گفت: نیروی هوایی آمادگی کامل برای هرگونه دفاع هوایی در شرایط گوناگون را دارد و با رصد تمامی تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای قادر است هر گونه تهدیدی را که امنیت کشور را به خطر می اندازد، خنثی و مقابله به مثل کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت 19 بهمن - روز نیروی هوایی ارتش - که شامگاه پنج شنبه با حضور وابستگان نظامی کشورهای دوست ایران در ستاد فرماندهی نیروی هوایی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ما بارها تاکید کرده ایم که دکترین ما یک دکترین دفاعی است و ما به هیچ وجه قصد تعرض به هیچ کشوری را نداشته و نخواهیم داشت.

وی در عین حال تاکید کرد: با هر کشوری که بخواهد کوچکترین تعرضی به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد و یا حتی در ذهن خود چنین خیال باطلی را بپرود، با شدیدترین وجه مقابله می کنیم.

امیر شاه صفی هدف سیاستمداران غرب به رهبری شیطان بزرگ را ایجاد فرهنگ اسلام هراسی و ایران هراسی ، ایجاد شکاف میان مسلمانان و شعله ور کردن آتش اختلافات مذهبی و قومی دانست و استقرار موشک های پاتریوت در کشور دوست و برادر ترکیه را در همین راستا ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم که برقراری امنیت در منطقه غرب آسیا تنها با حضور فعال تمامی کشورهای منطقه امکان پذیر است و نیازی به حضور کشورهای فرا منطقه ای نیست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش از تمامی کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس دعوت کرد که با اعتقاد و ایمان راسخ به وعده الهی در نصرت مومنان، با اتکا به خداوند دست بیگانگان را از این منطقه راهبردی جهان کوتاه کنند و مطمئن باشند خداوند نیز یار و یاور آنها خواهد بود.

** انقلاب اسلامی، گذشته تاریخ را از آینده جدا کرد

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد، بهمن ماه سال 57 سرآغاز طلوع مجدد اسلام ، خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران از یوغ طاغوت زمان و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

شاه صفی افزود: قیام تاریخی ملت ایران با رهبری های داهیانه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نقطه عطفی را در تاریخ ایران بوجود آورد.

وی یادآور شد: بر کسی پوشیده نیست که از شکننده ترین ضربات بر پیکر رژیم منحوس شاهنشاهی، حرکت شجاعانه کارکنان نیروی هوایی در 19 بهمن ماه سال 57 بود که در این روز کارکنان با بصیرت نیروی هوایی سندی از افتخار، حماسه ، رشادت ، شهادت و ایمان را در برگ های زرین انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

وی با بیان اینکه کارنامه درخشان این نیرو به عنوان نوک پیکان دفاع هوایی در طول سال های بعد از انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و پس از آن غیر قابل انکار است، افزود: بخش قابل توجهی از مهارت های دوران دفاع مقدس در رشادت های این نیروی الهی متبلور شد.

امیر شاه صفی اظهار داشت: خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش تنها دو ساعت پس از حمله متجاوزان بعثی به ایران با به پرواز در آوردن جنگنده ها، پایگاه نیروی هوایی رژیم بعث را مورد تهاجم و بمباران قرار دادند و درست یک روز بعد از آن با انجام عملیات کمان 99 با 140 فروند هواپیما، مناطق حساس و حیاتی رژیم بعث صدام را منهدم کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: خلبانان سلحشور نیروی هوایی همراه با سخت کوشی کارکنان فنی حماسه ای عظیم آفریدند و با انجام صدها سورتی پرواز در روزهای ابتدایی جنگ، با انهدام تانک ها و ادوات زرهی دشمن، ضمن وارد آوردن تلفات و خسارت فراوان به آنها ، ماشین جنگی رژیم بعثی را از حرکت باز داشتند.

از مهمترین و بی نظیرترین این عملیات، می توان به عملیات ˈ حمله به اچ 3ˈ یکی از دوربرد ترین حملات هوایی در تاریخ جنگ های هوایی جهان اشاره کرد.

** تلاش امپریالیسیم برای در دست گرفتن نبض اقتصادی جهان

امیر شاه صفی به اهمیت راهبردی تنگه هرمز و خلیج فارس به دلیل برخورداری از ذخایر عظیم انرژی اشاره کرد و افزود: این اهمیت به گونه ای است که در نظریه های جدید از آن به عنوان قلب زمین (هارتلند) یاد می شود و از آنجایی که یکی از ویژگی های نظام جدید جهانی اهمیت یافتن اقتصاد به شمار می رود، این ویژگی منطقه بیش از گذشته نمایان شده است.

وی با یادآوری اینکه تسلط بر مناطق اقتصادی جهان یکی از مولفه های قدرت در توازن قدرت های آینده به شمار می رود، اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران به دلیل واقع شدن در این منطقه حساس از جایگاه و موقعیت بسیار ارزشمندی برخوردار شده به نحوی که مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: امپریالیست نیز با آگاهی از این موضوع، ضمن بهره گیری از ابزارهای نظامی خود تلاش دارد تا با ارایه الگویی مبتنی بر یک جانبه گرایی ابتدا به تثبیت هژمونی خود در غرب آسیا و در نهایت به تثبیت خود در جهان نایل شود.

امیر شاه صفی ادامه داد: در همین راستا امپریالیست جهانی در صدد است به هر نحو ممکن با تحریک، تضعیف و بایکوت کردن جمهوری اسلامی ایران و تلقین عدم توانایی کشورهای منطقه در برقراری امنیت، نبض اقتصادی جهان را در دست گیرد.

وی افزود: به همین منظور و به بهانه واهی 11 سپتامبر و مبارزه با تسلیحات کشتار جمعی به افغانستان و عراق حمله کرد تا با این پیش بینی که با پیروزی برق آسا در این دو جبهه راه را برای عملی کردن طرح های بعدی یعنی به انزوا کشاندن ایران هموار خواهد شد، به نیت شوم خود نایل آید.

**مردم سوریه بهای مقاومت بر مواضع اصولی خود را به خاطر مقاومت می پردازد

فرمانده نیروی هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وابستگان نظامی کشورهای دوست ایران اظهار داشت: بحث منزوی ساختن ایران تنها بهانه ای برای جلوگیری از تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر بیداری اسلامی سایر کشورهای منطقه است؛ آنچه امروز در ادبیات مردم غرب آسیا با گذشته متمایز شده احترام به کرامت انسانی، حقوق شهروندی، مردم سالاری و خزان استبداد سران وابسته و دلبسته به استعمار و رایحه دلنشین آزادی است.

امیر شاه صفی در عین حال تاکید کرد: آنچه در کشور سوریه رخ می دهد متفاوت از این موضوع است؛ این روزها مردم سوریه بهای مواضع اصولی و ثابت خود را به خاطر مقاومت می پردازد و متاسفانه شاهد هستیم تروریست هایی که به بهانه مقابله با آنها نیروهای فرا منطقه ای در افغانستان و پاکستان حضور دارند، همان تروریست ها در سوریه حمایت مالی و نظامی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه تنها مردم سوریه حق تعیین سرنوشت و آینده سیاسی کشورشان را دارند، اظهار داشت:دمکراسی با بمب و سلاح همخوانی ندارد و کسانی که با سلام و خشونت وارد سوریه شده اند باید به افکار عمومی پاسخ دهند.

امیر شاه صفی افزود: از طرفی متحد استراتژیک امپریالیسم یعنی رژیم صهیونیستی همسو با این کشور و متحدان آن جبهه دیگری را در این راستا گشوده تا با نا امن کردن منطقه و حمله به لبنان، نوار غزه و سودان رفیق دیرینه خود را در رسیدن به آرزوهای خود یاری کند ولی این توهمی بیش نیست و هیچگاه تحقق نخواهد یافت.

** موفقیت ایران در عرصه های نظامی و سیاسی

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هدایت و رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی عرصه های سیاسی نظامی، اقتصادی و فرهنگی به موفقیت های چشمگیری نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان دست یافته است.

وی گفت: از مهمترین دستاوردهای سیاسی می توان به برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در شهریور سال جاری اشاره کرد که با وجود مخالفت ها و شیطنت های امپریالیسم و همپیمانانش یکی از باشکوه ترین اجلاس های حیات خود را در طول دوره برگزار کرد.

امیر شاه صفی یاد آور شد: در دوران دفاع مقدس نیز دنیا به دنبال برگزاری این اجلاس در بغداد بود ولی با خواست خداوند و اراده جمهوری اسلامی ایران محقق نشد.

وی خطاب به مهمانان حاضر در مراسم اظهار داشت: من با قاطعیت هر چه تمام به شما اعلام می کنم که تحریم هایی که از سوی شیطان بزرگ و برخی کشورهای همسو با این کشور علیه ایران اعمال شده ، هیچ گونه تاثیری در عزم و اراده راسخ ما نداشته بلکه این تحریم ها به ما آموخته است چه قابلیت های بالقوه ای داریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با غلبه بر این تحریم ها تمامی پرنده های خود را بهره گیری از دستان توانمند متخصصان فنی خود ˈاورهالˈ، بهینه سازی و به روز کرده است.

وی افزود: طراحی و تولید انبوه جنگنده های صاعقه، به کارگیری موشک های هواپایه و هوا به زمین با برد های گوناگون، موشک های ضد رادار، بمب های نطقه زن، نسل جدید موشک های لیزری برد کوتاه و بلند، بمب های هوشمند دور ایستا با برد بلند، عملیاتی کردن سامانه های سوخت رسانی هواپیماهای شکاری به شکاری در ارتفاع پست، تولید و به کارگیری انواع پهبادها با قابلیت جنگ الکترونیک و شنودی، ساخت انواع شبیه سازهای پروازی مورد نیاز و ... از توانمندی های مثال زدنی اخیر این نیرو می باشد که طی سال های گذشته بارها و بارها در رزمایش های مختلف و در چهارمین رزمایش مدافعان آسمان ولایت سال جاری به نمایش گذاشته شده اند.

امیر شاه صفی در پایان خطاب به مهمانان این مراسم اظهار داشت: ما در خرداد ماه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و شما شاهد خواهید بود که این انتخابات نیز همانند سالیان قبل با صلابت و شکوه هرچه تمام برگزار خواهد شد و مطمئن باشید که امپریالیست و سایر همپیمانانش نخواهند توانست مانند 34 سال گذشته خللی در اراده این ملت ایجاد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *