پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چند خبرنگار در مراسم 22 بهمن حضور دارند؟

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب: 270566
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشریح ویژه برنامه های یوم الله 22 بهمن خبر داد بیش از 2000 خبرنگار ایرانی و خارجی پوشش مراسم ویژه این روز را در تهران و شهرستانها برعهده دارند.
 به گزارش جهان، اصغر آب خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  امروز چهارشنبه در نشست خبری در تشریح ویژه برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب گفت : فردا، همزمان با 19 بهمن یادآور روز تاریخی بیعت همافران نیروی هوایی با امام امت در سال 1357، سرافرازان نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار و بیعتی دوباره خواهند داشت.
 
وی افزود: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهیدان، با عنوان "میهمانی لاله ها" و با حضور خانواده معزز شهیدان، همزمان در بیش از هجده هزار گلزار شهدا و با سراسر کشور برگزار خواهد شد.این مراسم علاوه بر بهشت زهرا (س) ، در گلزار شهدای زرتشتی، ویژه اقلیت هایی دینی و روستایی و روستای روشن آباد در کردکوی استان گلستان، به عنوان گلزار ویژه روستایی و گلزار شهدای اهل تسنن در مهاباد آذربایجان غربی همزمان درساعت دو بعد از ظهر فردا،  برگزار می گردد.
 
آب خضر با اشاره به ویژه برنامه های شب 22 بهمن ادامه داد: مردم ایران در سراسر کشور، در شامگاه 21 بهمن امسال نیز در بام خانه ها، به یاد تکبیرهای بهمن 1357، نوای روحانی و دل انگیز گلبانگ تکبیر را راس ساعت 21 در آسمان میهن عزیزمان طنین انداز می کنند و همچنین بانگ الله اکبر از ماذنه های مساجد و پایگاه های بسیج و شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.همزمان با طنین گلبانگ تکبیر، آسمان 331 شهر و شهرستان کشور و همزمان در 17 نقطه شهر تهران، در شامگاه 21 بهمن به شکرانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نورباران و نورافشانی می شود.
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مراسم یوم الله 22 بهمن همزمان در930 بخش، شهر و شهرستان و بیش از 4000 روستای کشور و در تهران نیز مردم از ساعت 9 صبح از مسیرهای ده گانه به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد گفت : از اقدامات ویژه مراسم استقرار ماکت هواپیمای شکاری قاهر 313 و ماکت ماهواره کاوشگر پیشگام که چند روز قبل برای ایران افتخاری دیگر را ثبت کردند در میدان آزادی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: امسال بیش از 220 خبرنگارخارجی و 1600 خبرنگار داخلی - عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری (در تهران) و بیش از 2000 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان های کشور و اکثر شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله 300 گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام استانهای کشور در مسیر راهپیمایی، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری - تصویری خواهند داد. همچنین بسیاری از شبکه های تلویزیونی کشورهای دیگر از جمله شبکه تلویزیونی المنار - الاخبار، روس الیوم - شین هوا چین - فوجی و آساهی ژاپن - شبکه زد دی اف آلمان- سی بی اس و اسوشیتدپرس نیز آمادگی پوشش خبری برنامه را دارند و با استقرار در میدان آزادی، اطلاع رسانی خواهند کرد.
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به استقرار بیش از 950 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی در مسیر راهپیمایی در تهران اظهار کرد: به مناسبت عید انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن، ناوگان حمل و نقل عمومی ازجمله مترو رایگان است  و شرکت واحد اتوبوسرانی و بخش هایی از شرکت تاکسیرانی از ساعت 6 صبح به ویژه از میادین اصلی جهت رفت و آمد، مردم را به سمت مسیرهای راهپیمایی انتقال می دهند.
 
وی اجرای برنامه همسرایی 600 هزار  نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و در قالب گروه های سرود 1357 نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه 22 هزار نفری  در تهران را از دیگر یرنامه ها برشمرد و گفت :برای برپایی هر چه بهتر مراسم، محدودیت های ترافیکی در اطراف میدان آزادی و مسیرهای منتهی به آن پیش بینی شده که توسط عوامل مربوطه اعمال می شود. از جمله محدودیت تردد در میدان آزادی از ساعت 23 روز شنبه تا پایان مراسم راهپیمایی روز یکشنبه 22 بهمن و از ساعت 6 صبح در خیابان آزادی نیز این محدودیت اعمال می شود.
 
آب خضر درباره مراسم ویژه میدان آزادی تهران گفت :مراسم رسمی یوم الله 22 بهمن در میدان آزادی، رأس ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولین لشکری و کشوری، و تعدادی از سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی و علما و شخصیت های فرهیخته، فرهنگی، سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز خواهد شد.
 
وی درپایان گفت: سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی همراه با نمایش جلوه های ویژه ، اجرای سرود توسط رزم نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، اجرای سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش آموز ، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله 22 بهمن 1391 و سخنرانی محمود احمدی نژاد، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه های مراسم میدان آزادی است .
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *