دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

سفیر گستاخ‌ د‌ر مرزهای ایران+عکس

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 270420
او طبق معمول دیگر سفرای انگلیسی در کشورمان، تلاش کرد بر رویه غلط گذشته پافشاری کند و آذر ماه سال 89 با نوشتن مقاله اي توهين آميز عليه كشورمان، احساسات مردم و مسئولان جمهوري اسلامي را جريحه دار كرد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سايمون گس"، همان سفیری بود که از فروردين ماه سال‌ 88 به عنوان سفير انگليس جايگزين جفري آدامز در تهران شد و به خاطر رفتارهای گذشته استعمارگر پیر، پس از 5 ماه در 22 شهريور به حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران پذيرفته شد و احمدی نژاد در این دیدار، با لحنی محکم و قاطع به او گوشزد کرد که از برخورد ملت ایران با هر کشور زورگویی درس بگیرد.
 
اما او طبق معمول دیگر سفرای انگلیسی در کشورمان، تلاش کرد بر رویه غلط گذشته پافشاری کند و آذر ماه سال 89 با نوشتن مقاله اي توهين آميز عليه كشورمان، احساسات مردم و مسئولان جمهوري اسلامي را جريحه دار كرد و پس از آن طرح كاهش روابط ايران و انگليس و اخراج گس در مجلس شوراي اسلامي ايران مطرح شد. البته ملكه انگليس در اقدامي گستاخانه نشان عالي "سر" را به سايمون گس اعطا كرد كه حاكي از دهان كجي ديگري به ايران بود و بالاخره گس از ایران رفت.
 
 
 
اکنون رسانه های غربی خبر داده اند سایمن گس به عنوان نماینده ویژه انگلیس در امور افغانستان و پاکستان تعیین شده و او که ازسال 1390 تا چندی پیش به عنوان نماینده ویژه بخش غیرنظامی ناتو در افغانستان انجام وظیفه کرده بود، اکنون به عنوان نماینده ویژه انگلیس تعیین شده است.
 
وی درعین حال به عنوان رییس بخش امور سیاسی وزارت خارجه انگلیس نیز انجام وظیفه خواهد کرد و مشخص نیست این بار چه توطئه ای در سر دارد؛ هر چند جواب قاطع ملت و دولت ایران از هم اکنون مشخص است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *