جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۶
۲

مرسی کجا از رییس‌جمهور ایران استقبال کرد؟+فیلم و عکس

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب: 270409
محمود احمدي‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و رييس دوره‌اي جنبش عدم تعهد به منظور شركت در اجلاس سازمان همكاري اسلامي با استقبال رسمي محمد مرسي همتاي مصري خود وارد فرودگاه قاهره شد.
مرسی کجا از رییس‌جمهور ایران استقبال کرد؟+فیلم و عکس
به گزارش جهان، رييس جمهوري اسلامي ايران ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلي وارد فرودگاه قاهره شد و در بدو ورود و پای پلکان هواپیما از سوي محمد مرسي رييس جمهور مصر مورد استقبال رسمي قرار گرفت.  اقدام محمد مرسی رییس جمهور مصر در استقبال از رییس جمهوری اسلامی ایران در پای پلکان هواپیما نشان از جایگاه ویژه ایران به عنوان رییس "نم" در سیاست خارجی مصر وردر منطقه دارد.



این در حالی است که به هنگام سفر مرسی به تهران، رییس جمهور از وی در فرودگاه استقبال نکرده و تنها بقایی معاون اجرایی رییس جمهور و قاسمی وزیر نفت از وی استقبال کردند.



گفتنی است در مراسم استقبال رسمي از رییس جمهور ایران كه در فرودگاه قاهره انجام شد پس از نواخته شدن سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري مصر روساي جمهور دو کشور هيات‌هاي عالي‌رتبه همراه را به يكديگر معرفي كردند.

بر پایه این گزارش، محمود احمدی نژاد به مدت 35 دقیقه در پاویون فرودگاه بین المللی قاهره با محمد مرسی درباره مسائل مختلف منطقه، جهان اسلام و روابط دو جانبه بحث و گفتگو کرد. در این دیدار محمد مرسی، رییس جمهور مصر با بیان اینکه روابط ایران و مصر از جایگاه مهم و تاثیرگذاری در منطقه و جهان برخوردار است، اظهار داشت: از این رو بسیار خرسند هستم که شخصاً از جنابعالی استقبال کردم و بسیار مایلم که از فرصت این سفر برای رایزنی در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی و نیز تحکیم روابط دو جانبه نهایت استفاده را به عمل آوریم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
عزت ایران در جهان روز به روز رو به افزایش است. کور شود هرکه نمی تواند ببیند و با سیاه نمایی این عزت و اقتدار را بر مردم می پوشاند.
چرا تو مذاکرات محمود و مرسی پرچم ایران نبود؟!!ا