جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

تلاش قطر برای تسلط بر مصر + سند

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 269785
به تازگی اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد، قطر چگونه تلاش می‌کند، با نفوذ در کشور مصر و به ویژه استان سوئز و کانال استراتژیک سوئز این کشور را به زانو درآورد.
به گزارش جهان، در اینکه اقتصاد مصر پس از انقلاب 25 ژانویه 2011 که سرنگونی حکومت سه‌ دهه‌ای «حسنی مبارک» در این کشور را به دنبال داشت، شاهد آسیب‌ها و خسارات‌های کلانی بوده، تردید نیست، اما این موضوع به عامل سوء استفاده برخی از کشورها از شرایط پیش آمده برای این کشور تبدیل شده است.

براین اساس به تازگی اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد، کشور قطر چگونه تلاش داشته با سوء استفاده از رکود اقتصادی حاکم بر مصر تحت عنوان سرمایه‌گذاری اقتصادی اقدام به نفوذ در مناطق استراتژیکی چون استان سوئز و مهمتر از آن کانال سوئز کند.

براساس این اسناد کشور قطر اقدام به سرمایه‌گذاری 15 میلیارد دلاری در منطقه استراتژیک شرق «التفریعه» در کنار کانال سوئز می‌کند و این جدای از اجرای طرح‌های بی‌شمار قطر در شهر «پورت سعید» و مناطق اطراف آن است که به اعتقاد برخی از کارشناسان مصری درحال تبدیل شدن به جزیره‌ای قطری در داخل مصر است.

این کارشناسان مصری تاکید می‌کنند که همه از حرص و طمع قطر برای تسلط بر صحرای سینا آگاه هستند و می‌دانند قطر به این ترتیب تلاش می‌کند، تا با به دست گرفتن کنترل صحرای سینا اهداف و منافع رژیم صهیونیستی را در این منطقه تامین کند.

آنان تاکید می‌کنند: وقتی صهیونیست‌ها نتوانستند به خواسته‌های خود در مصر پس از انقلاب دست یابند،‌ بنابراین قطر را برای دست یافتن به این اهداف اجیر کردند.

این کارشناسان مصری می‌گویند که صرف نظر از منطقه کانال سوئز و شهر پورت سعید، قطر طرح‌های دیگری هم در منطقه الصعید و دریای سرخ دارد و شرکت‌های قطری سرمایه‌گذاری کلانی را در صحرای سینا انجام داده‌اند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000269/nf00269785-2.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000269/nf00269785-1.jpg
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *