جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۱
۲
تهدید شاهزاده سعودی

'منطقه‌شیعی عربستان رابه آتش می‌کشیم'

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب: 269605
یکی از خاندان سعودی تهدید کرد که منطقه «القطیف» در شرق عربستان که اکثر ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، به آتش خواهد ‌کشید.
به گزارش گروه جهان به نقل از پایگاه خبری العهد، شاهزاده «سعود بن فیصل آل سعود»، یکی از شاهزادگان خاندان سعودی تهدید کرد که منطقه «الشرقیه» در شرق عربستان سعودی را با سیم خاردار محصور کرده و آن را به همراه ساکنانش به آتش خواهد کشید.

شاهزاده سعود بن فیصل آل سعود به این ترتیب به شدت از نحوه برخورد حکومت سعودی با معارضان این منطقه و اعتراض‌هایی که در این منطقه برگزار می‌شود، انتقاد کرد.

این شاهزاده سعودی در صفحه اینترنتی خود در توئیتر نوشت که تمایل بسیار زیادی دارد که به منطقه القطیف در شرق عربستان حمله کند و ساکنان آن را به آتش بکشد.

یکی از تحلیلگران درباره این اظهارات شاهزاده سعود بن فیصل آل سعود تاکید کرد، با ورود اعتراض‌های مردمی در عربستان سعودی به سومین سال خود به نظر می‌رسد که این خاندان تاب و تحمل خود را از دست داده است.

وی گفت: اظهارات شاهزاده سعود بن فیصل آل سعود بیانگر عمق بیم و هراس رژیم سعودی از اعتراض‌های مردمی است که اگرچه در ابتدا مناطق شرقی این کشور را دربرمی‌گرفت، اما هم اکنون دامنه آن به مناطق دیگر این کشور نیز کشیده شده است.

این تحلیلگر عربستانی افزود: وجود چنین اعتراض‌هایی در مناطق شرقی عربستان امری عجیب و غیر معمول نیست، چراکه از زمانی که آل سعود قدرت را در عربستان به دست گرفته‌اند،‌ تاکنون ساکنان این مناطق در معرض انواع و اقسام ظلم‌ها و تهدید‌ها و تبعیض‌ها قرار داشته و همواره ساکنان این مناطق شهروندان درجه دو عربستان به شمار آمده‌اند که محروم از هرگونه حق شهروندی هستند.

استان و شهر القطیف از جمله مناطق شرقی عربستان است که به داشتن منابع اقتصادی بسیار از جمله نفت در این کشور معروف است، اما به دلیل تبعیض‌های اعمال شده توسط رژیم سعودی همواره مناطق بسیار محروم عربستان به شمار آمده است.

این استان که اکثر ساکنان آن را شیعیان عربستان تشکیل می‌دهند، بر کرانه‌های غربی خلیج فارس قرار داشته و از غرب به استان‌های ریاض و نجران و از شمال با دو کشور کویت و عراق و از جنوب با یمن و عمان و از جنوب شرقی با بحرین محدود می‌شود.

براساس آمارگیری رسمی سال 2010 جمعیت القطیف 524.182 نفر به ثبت رسیده و سازمان بین المللی حقوق بشر از جمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر همواره تبعیض و ظلم و ستم روا داشته شده علیه این منطقه را محکوم کرده و مورد انتقاد قرار داده است.

این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار خلیج فارس و داشتن منابع کثیر نفتی از موقعیت استراتژیکی برخوردار است، به همین دلیل برای رژیم سعودی اهمیت بسیار زیادی دارد.
تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اللهم العن آل سعود الی یوم القیامه
اللهم العن سعود بن فیصل آل سعود الی یوم القیامه
ر -ن
آقای سعود بن فیصل آگاه باشید که اگر بر فرض شما موفق به این عمل جنایتکارانه شوید مشکل شما همچنان پابرجا خواهد ماند چون با این اقدام شما شهرهای دیگر هم به انقلاب می پیوندند و شما مجبور خواهید شد همه شهرهایتان را سیم خاردار بکشید و به آتش بکشید مگر کاخهای خودتان را که آنهم با اختلافات داخلی خودتان ناخودآگاه به آتش کشیده میشود .