جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

توصیه‌هایی برای ضرر نكردن در خرید خانه

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 268656
این روزها هشدار و توصیه برای فروشنده‌ها در بازار مسكن گوش بدهكار ندارد؛ چراكه در ایران به «املاك و مستغلات» كمتر از سرمایه بها‌ داده‌ نمی‌شود به همین خاطر به خریداران توصیه می‌شود برای خرید هیچ وقت عجله نكنند و زمان مناسبی را برای این اقدام در نظر بگیرند تا واحد دلخواه خود را با كمترین نرخ كاذب و حبابی خریداری كنند!
به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد، مدیر سابق پروژه سامانه كدرهگیری مسكن اعلام كرد‌: نوسانات ارز، مسائل حاشیه‌ای، گفت‌وگوی مسوولان و ده‌ها مساله دیگر این روزها كه البته بهتر است گفته شود ماه‌ها است كه تاثیر گذار بر بخش مسكن هستند.
 
محمدرضا اعوانی در ادامه تاكید كرد‌: اگر جایگاه مسكن در كشور ما مشخص بود؛ یعنی ارزشی بیش از یك كالا را نداشت به سرعت با كوچك ترین رویداد دچار چالش نمی‌شد و هر تغییری در بازار مسكن ضابطه‌مند عمل می‌شد.
 
وی درباره وضعیت فعلی بازار خرید و فروش واحدهای مسكونی اظهار كرد‌: در حال حاضر بازار مسكن به صورت كلی راكد است؛ زیرا متقاضیان یعنی خریداران و فروشنده‌ها اكنون با اما و اگر مواجه هستند.
 
مشاور ارشد اتحادیه املاك كشوری همچنین تصریح كرد‌: بعد از نوسانات چند وقت اخیر ارز یك تا دو هفته‌ای ثبات به بازار ارز بازگشت كه عده‌ای از خریداران و فروشنده‌ها در بازار مسكن از این فرصت استفاده كردند و تن به معامله دادند؛ اما دوباره مدتی است كه قیمت ارز دچار تغییرات شده است به همین خاطر گمان می‌شود كه ركود مجدد بازار مسكن به این دلیل باشد.
 
مدیر سابق پروژه سامانه كدرهگیری مسكن خاطر نشان كرد‌: پیش بینی‌هایی كه هرساله برای اعلام حدود افزایش قیمت مسكن می‌شود، بستگی به وضعیت ثبات اقتصادی كشور دارد.
 
محمدرضا اعوانی اظهار كرد‌: معمولا افزایش حقوق كارمندان و كارگران مبنای افزایش قیمت مسكن در ابتدای هر سال در نظر گرفته می‌شود؛ اما نرخ‌های كاذب و دروغین در بازار مسكن نشان می‌دهد كه با شروع شدن سال جدید نوسان رو به رشد قیمت مسكن بیش از افزایش حقوق كارمندان و كارگران است؛ چراكه در بازار مسكن شاهد سوداگری‌هایی هستیم.
 
برای مثال‌: اگر برای ساخت یك واحد مسكونی 120 تا 130 متریال به كار رود با گران شدن حداقل 20 تا 30‌درصد متریال، سازنده‌ها یا فروشنده‌ها مابقی متریالی را كه قیمت آنها دچار نوسان نشده است، به حساب كالاهای گران شده می‌گذارند و قیمت نهایی فروش واحد را چند برابر محاسبه می‌كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *