جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۲

پشت تحقیق و تفحص یک جنگل است/ارز 500 تومان گران شد!

سرباز امام زمانم
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 267941
بهمنی گفت: مطرح شدن موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی باعث ایجاد نوساناتی در ارز شد و ما دیدیم که حدود 500 تومان قیمت ارز را بالا برد.
پشت تحقیق و تفحص یک جنگل است/ارز 500 تومان گران شد!
بهمنی رییس کل بانک مرکزی صبح امروز که بعد از مدتها در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرده بود در پاسخ به سوالی در مورد تحقیق و تفحص از بانک مرکزی گفت: با تحقیق و تفحص از بانک مرکزی استقبال می‌کنیم چون به این امر اعتقاد داریم.
 
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمود بهمنی با بیان اینکه عملکرد بانک مرکزی شفاف است و ما بهترین عملکرد را در این چهار الی پنج سال داشتیم با اشاره به هجمه دشمن علیه ایران و تحریم‌های صورت گرفته در چنین شرایطی این موضوع بی‌انصافی است.

وی ادامه داد: مطرح شدن موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی باعث ایجاد نوساناتی در ارز شد و ما دیدیم که حدود 500 تومان قیمت ارز را بالا برد.

بهمنی با بیان اینکه ما به تحقیق و تفحص احترام می‌گذاریم ولی باید به پیامد مطرح شدن این گونه مسائل نیز توجه داشت گفت: می توانستند کمیسیون‌های تخصصی مجلس بیایند و مسائل را ببینند به نحوی که سر و صدایی نیز صورت نگیرد چرا که ما در حال حاضر در حد کافی در خارج از کشور مساله داریم.

وی گفت: پشت تحقیق و تفحص پنجره‌ای است که ان شاءالله اگر باز شود یک جنگلی را خواهیم دید.

بهمنی در مورد درخواست خبرنگاران در ارتباط با توضیح دادن هرچه بیشتر این موضوع گفت: خیلی از مسائل است که نمی‌شود گفت البته ابهاماتی نیز وجود دارد که امیدواریم وقتی نهادهای نظارتی وارد قضیه می‌شوند به این مسائل توجه کنند.

وی همچنین در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه او تقاضای بازنشستگی از ریاست بانک مرکزی کرده با تکذیب این موضوع گفت: من حدود 46 سال سابقه دارم و چهار سال آینده میزان سابقه کاری من به نیم قرن می‌رسد و در واقع من 15 سال قبل بازنشسته شده‌ام و حکمی که اکنون از رییس‌جمهوری دارم ورای حکم بازنشستگی است.

بهمنی گفت: در شرایط کنونی کسی استعفا نمی‌دهد و ما سرباز امام زمان(عج) هستیم و اگر کسی در مورد عملکردش مشکلی وجود دارد آن را باید بردارند و مسائل مطرح شده در این ارتباط در مورد من درست نیست.

وی همچنین در مورد حکم دیوان محاسبات در ارتباط با وی مبنی بر انفصال از خدمت گفت: به ما می‌گویند تخلف صورت گرفته و جرمی که اعلام شده برداشت از حساب افراد خاطی است.

وی افزود: ما به این افراد ارز داده بودیم که کالا وارد کنند ولی کالا وارد نکردند و در بازار آزاد ارز را فروخته‌اند و ما در این ارتباط 30 هزار میلیارد از حساب کسانی که در این ارتباط تخطی کرده‌اند برداشت کرده‌ایم و در واقع پول بیت‌المال را به خزانه بازگردانده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب آقای بهمنی، شما که دلیل گران شدن ارز را به این خوبی و با این سرعت کشف کردید توضیح بدهید که چرا دلار توی این چند سال از 1200 تومان رسید به 3300 تومان و چرا هر مصاحبه ای که شما کردید نه تنها باعث کاهش نرخ ارز نشد بلکه باعث تلاطم بازار شد
با سلام
از کی پول مردم بیت المال شده است؟ انها که گران فروشی کردند ارز را به همین مردم فروختند نه دولت؟ ابنجا حق مردم چه می شود