شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

برگزاری بزرگداشت معلم قرآن، مرحوم اوحدی

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب: 267459
مراسم بزرگداشت قاری، استاد و پیشکسوت قرآنی مرحوم استاد محمدعلی اوحدی در مسجد بلال صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، مراسم بزرگداشت مرحوم استاد محمدعلی اوحدی ظهر امروز، يك شنبه، اول بهمن ماه با حضور پيشكسوتان و جامعه قرآنی كشور در مسجد بلال صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران برگزار شد.

در ابتدای اين نشست احمد ابولقاسمی، قاری بين‌المللی به تلاوت آياتی از كلام الله مجيد پرداخت و در ادامه عباس سليمی، پيشكسوت جامعه قرآنی كشور با اشاره به مقام و جايگاه قاری قرآن كريم در آخرت تصريح كرد: وقتی يك شخص قرآنی از دنيا رحلت می‌كند فرشتگان با آغوش گشاده در انتظار او هستند و اين مورد درباره مرحوم اوحدی دو چندان بود چون ايشان پدر شهيد نيز هستند.

وی افزود: مرحوم اوحدی خدمات زيادی به جامعه قرآنی كشور داشت به طوری كه جای خالی ايشان حس می‌شود. اگر به گوش جان به صدای عزيزان سفر كرده از پيشكسوتان قرآنی گوش دهيم می‌بينيم كه آن‌ها اين ندا را زمزمه می‌كنند كه جامعه قرآنی نيز به راه آن‌ها ادامه دهد.

اين پيشكسوت قرآنی اظهار كرد: آن‌ها اين انتظار را دارند تا جامعه قرآنی با رفتارهای قرآنی خود باعث گسترش فرهنگ قرآن كريم شود تا بدين وسيله از هجمه فكری و فرهنگی كه جوانان و نوجوانان را تهديد می‌كند جلوگيری شود تا در نهايت جامعه زمينه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و حاكميت قرآن كريم در دنيا شود.

وی خاطرنشان كرد: بايد توجه كرد كه جامعه قرآنی نبايد حس كنند تا وظيفه خود را در قبال قرآن كريم انجام داده‌اند و ديگر دينی به اين كتاب آسمانی ندارند زيرا حقيقتاً انسان نمی‌داند كه كدام يك از كارهای خير او مورد رضای الهی قرار می‌گيرد و كدام يك مقبول درگاه خداوند می‌شود.

وی گفت: امام علی(ع) كه بر اساس گفته پيامبر اسلام(ص) يك ضربت او در جنگ از عبادت ثقلين بالاتر است، می‌فرمايد كه والله من نمی‌دانم كه كدام يك از كارها و صداقات و انفاق‌های من مورد قبول خداوند قرار می‌گيرد. با اين توصيف همه ما همواره بدهكار قرآن و اهل بيت(ع) هستيم.

تلاوت امین پویا

در نشست بزرگداشت ياد و خاطره مرحوم استاد محمدعلی اوحدی كه در سال‌روز شهادت امام يازدهم شيعيان، امام حسن عسكری(ع) برگزار شد، پس از سخنرانی عباس سليمی، امين‌پويا، قاری بين‌المللی كشورمان به تلاوت آياتی از كلام الله مجيد پرداخت.

استاد اوحدی؛ يك داور بين‌المللی بی‌نظير و مبلغی نيكو برای قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدی، معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران ديگر اين مراسم بود كه درباره بركات و ويژگی‌های مرحوم اوحدی صحبت كرد و با اشاره به آيات ابتدايی سوره الرحمن گفت: معلم حقيقی انسان خود خداوند است و در آيات ابتدايی سوره الرحمن، خداوند صفت معلم بودن خود را مقدم از خلقت انسان بيان می‌كند.

وی يادآور شد: معلم قرآن جانشين خداوند در زمين است و معلمان، خلفای الهی در اين دنيا هستند. استاد اوحدی از سن ۱۰ سالگی تا ۸۰ سالگی، يعنی به مدت ۷۰ سال در خدمت قرآن كريم بود. علاوه بر اين شخصی ولايی و مستحكم بود و در عرصه ديگر يك داور بين‌المللی بی‌نظير و مبلغی نيكو برای قرآن كريم بود.

وی عنوان كرد: خدمات قرآنی ايشان در ۵ قاره جهان مشهود بود و به اين خاطر در سال ۸۸ ايشان به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان «خادم‌القرآن» را كسب كردند كه به راستی برازنده اين استاد قرآن كريم بود. مرگ او هم محصول يك عمر خدمت به ساحت قرآن كريم بود.

معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد: بر اساس آيات قرآن كريم دو عامل است كه انسان را زنده می‌كند و عامل حيات‌بخش برای او محسوب می‌شود كه اين دو عامل عبارتند از شهادت در راه خدا و ايمان به خداوند. مرحوم اوحدی از اين جهت نيز كه پدر فرزندی بود كه برای نظام جمهوری اسلامی ايران به شهادت رسيده است، از اين دو عامل حيات‌بخش برخوردار است.

تلاوت کریم منصوری و قرائت اذان توسط سعید طوسی

بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی، كريم منصوری تلاوت پيش از اذان را برعهده داشت. قرائت اذان توسط سعيد طوسی و اقامه نماز ظهر و عصر برنامه پايانی مراسم بزرگداشت مرحوم استاد محمدعلی اوحدی بود.

يادآوری می‌شود كه مراسم بزرگداشتی برای آن مرحوم نيز در روز يكشنبه، هشتم بهمن ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء از سوی شورای عالی قرآن در محل حسينيه الزهرا(س) واقع در اتوبان رسالت، روبروی مصلی بزرگ امام خمينی(ره) برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *