شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

کدام یک رئیس فدراسیون فوتبال می‌شوند؟

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 263476
روزهای زیادی به پایان دوران کاری علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال ایران باقی نمانده است. رئیس بزودی استعفای خود را به طور کتبی در اختیار هیات رئیسه قرارخواهد داد و انصراف خود را ازادامه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران اعلام خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از قدس ، استعفای علی کفاشیان اما تصمیمی برخاسته از میل او نخواهد بود. گفته می‌شود آقای رئیس چندی قبل با نهادهای بالادستی بر سراعلام استعفایش به توافق رسیده است. پیرامون اینکه چرا از علی کفاشیان خواسته شده استعفاء بدهد، گمانه زنی‌های بسیاری وجود دارد. برخی معتقدند، ابهامهای مالی در فدراسیون فوتبال دلیل طرح این خواسته است و برخی دیگر بر این باورند که نتایج ضعیف فوتبال ایران در زمان ریاست علی کفاشیان دلیل اصلی مطرح شدن این خواسته است. هرچه باشد، اما گفته می‌شود آقای رئیس برای اعلام انصراف خود از ادامه فعالیت در باشگاه استقلال به توافق رسیده و از چندی قبل نیز متن استعفای خود را تنظیم کرده است.
شاید در این برهه، دیگر اهمیتی نداشته باشد که به چه دلیل از کفاشیان خواسته شده استعفای خود را به هیات رئیسه بدهد. آنچه در این مقطع مهم جلوه می‌کند، این است که پس از رئیس چه کسی بر مسند کار می‌نشیند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، می‌توان به رفت و آمد هایی که طی روزهای اخیر در وزارت ورزش شده اشاره کرد. محمد رویانیان که تیمش در لیگ اوضاع خوشی ندارد، علاقه بسیاری برای تصاحب صندلی مدیریت فدراسیون فوتبال از خود به خرج داده و در ماه‌های اخیر با برخی از مسؤولان وزارت ورزش پیرامون اینکه می‌خواهد جای کفاشیان را بگیرد گفت و گو کرده است. رویانیان رفتن به فدراسیون فوتبال را در واقع راهی برای برون رفت از مشکلات فعلی پرسپولیس می‌داند.
او می‌داند هرچه به پایان لیگ نزدیک بشود، عرصه تنگ تر خواهد شد و بیم سقوط پرسپولیس نیز خواهد رفت. بنابراین رویانیان شرایط فعلی را برای فراراز مشکلات مناسب می‌بیند و چه راهی بهتر از ریاست بر فدراسیون فوتبال. سردار از این مهم هم آگاه است که رفتنش به فدراسیون فوتبال شاید موجب خوشحالی طیف عظیمی از هواداران پرسپولیس هم بشود اما باید دید که او در به دست آوردن این جایگاه چه قدر موفق خواهد شد و آیا اساسا او میان اعضای هیأت رئیسه آن قدر صاحب جایگاه هست که به او رای اعتماد داده بشود؟ دیگر گزینه ای که خود را برای ریاست بر فدراسیون فوتبال آماده کرده کسی نیست جز علی فتح ا... زاده. مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال اما تیمش شرایط متفاوتی با تیم رویانیان دارد. آنچه اما فتح ا... زاده را برای ورود به فدراسیون فوتبال ترغیب کرده، توصیه‌های اطرافیانش برای تصدی این پست است. فتح ا... زاده طی ماه‌های اخیر بارها از سوی اطرافیان فوتبالی خود با این پرسش مواجه شده که چرا رئیس فدراسیون فوتبال نمی شوی.
حتی به فتح ا... زاده گفته شده هرکسی جای شما این همه سابقه در فوتبال داشت، الان مدتها رئیس فدراسیون فوتبال بود. خواست اطرافیان فوتبالی علی فتح ا... زاده او را برای رسیدن به این جایگاه ترغیب کرده است، هرچند وی تا کنون هیچ تلاشی در این راستا انجام نداده و فقط گفته می‌شود بر سر این موضوع یک بار با شخص وزیر گفت و گو کرده است. البته گزینه‌های دیگری هم در صورت استعفای علی کفاشیان قد علم خواهند کرد و شاید در نهایت نام افرادی وسط بیاید که اساسا نام مدیران سرخابی را از نظرها محو کنند این دو نتوانند به آرزوی خود دست یابند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *