يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

ایران در رسانه های بیگانه

شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب: 263205
رسانه های منطقه و جهان امروز به مسائل مختلفی از قبیل نسخه جدید برای توقف برنامه هسته ای ایران،سردرگمی آمریکا و رژیم های عرب در قبال توان نظامی ایران، وپیام رزمایش ایران به دوستان و دشمنانش را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش جهان به نقل از مهر ، روزنامه آمریکایی " واشنگتن پست" با انتشار مقاله ای به قلم " جیم هوگلند " با پیچیدن نسخه ای برای دولتمردان آمریکا به آنها پیشنهاد کرد با افزایش فشارها بر دولت اسد و تضعیف هرچه بیشتر او و به خطر انداختن مانفع ایران در سوریه از این حربه برای باج خواهی هسته ای از ایران استفاده کنند.

این روزنامه با اشاره به اظهارات " لوینی" سفیر سابق فرانسه در آمریکا که گفته بود تا به حال هرچه به ایران با تحریم و تهدید فشار آوردیم تا برنامه هسته ایش را متوقف کند فایده ای نداشته است و ایران به جای تسلیم شدن سرعت فعالیت های هسته ایش را افزایش داد ، به دولت مردان آمریکا توصیه کرد اکنون که تنها چند ماهی مانده تا فعالیت هسته ای ایران به نقطعه ای برسد که دیگر غیرقابل برگشت شود اوباما باید از اهرم فشار سوریه هم علیه ایران استفاده کند.

رادیو " صدای رروسیه " با درج مطلبی درسایت این رادیو با اشاره به بیانیه هفته گذشته کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس و قدرت نمایی ایران در منطقه در مقابل تهدیدات آمریکا و همچنین نقش برجسته ایران در تحولات منطقه در مطلبی نوشت : جرات و توان نظامی ایران و نفوذ این کشوردر منطقه، آمریکا و هم پیمانانش در شورای همکاری خلیج فارس را سردرگم و عصبانی کرده است.

شبکه تلوزیونی " راشا تودی " هم با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی ولایت ۹۱ درتنگه هرمز نوشت : هدف ایران از برگزاری این رزمایش نمایش قدرت و توانمدی و ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه اش است.

این شبکه در ادامه اعلام کرد ایران با این رزمایش یک پیام دیگر برای دشمنانش می دهد و آن این است که ایران در دفاع از منافع حیاتی اش جدی است.

با وجود تاکید مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران بر عدم تغییر مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات سوریه و حمایت از دولت قانونی سوریه روزنامه آمریکایی " لوس آنجلس تایمز" با هدف فضا سازی علیه جمهوری اسلامی به نقل ازیک منبع ناشناس و مجهول الهویه که ازوی به عنوان یک خبرنگار مرتبط با دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران نامبرده است مدعی شد بحث بر سر بحران سوریه بین کارشناسان و مقامات ایرانی داغ است.

سایت شبکه تلویزیونی " الجزیره " هم با اشاره به امضای قانون مقابله با نفوذ ایران در نیمکره غربی و آمریکای جنوبی توسط رئیس جمهور آمریکا نوشت: طبق قانون جدید وزارت خارجه آمریکا باید استراتژی دیپلماتیک و سیاسی جدیدی برای مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین اتخاذ کند.

در ادامه ،این سایت با اشاره به سفرهای مقامات ایران به کشورهای آمریکای جنوبی که از آن به عنوان نماد نفوذ ایران در این منطقه یاد می کند نوشت: استراتژی های جدید آمریکا در این خصوص سری خواهند بود.

سایت " مانیتور" با اشاره به ادعای روز گذشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ایران در تابستان گذشته اقدام به بالا بردن میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی خود نکرده است نوشت : این اقدام ایران از نگاه دولت اوباما اقدامی تشویق برانگیز محسوب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *