پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

واحدهای غیرمجاز حاشیه جاجرود تخریب شد

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 262708
۸۰ واحد مسکونی متخلف در روستای نصرت آباد از توابع بخش لواسانات که به صورت غیرمجاز در حاشیه رودخانه جاجرود احداث شده بود، تخریب شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، این تخریب روز چهارشنبه باحضور نماینده قوه قضاییه و مسئولان مربوطه شهرستان شمیرانات انجام شد و فرماندار شهرستان شمیرانات در این خصوص گفت: ساکنان این واحدها تخلیه شده اند و براساس برنامه در مسکن های مهر قرچک شهرستان ورامین اسکان می یابند.

محمد معتقد لاریجانی افزود: این واحدها به صورت غیرمجاز در بستر رودخانه ساخته شده بود و از آنجا که رودخانه جاجرود در این منطقه بخش زیادی از آب شرب تهران را تأمین می کند، هرگونه ساخت و ساز در حاشیه و بستر آن غیرقانونی است.

دو هفته پیش نیز چند رستوران که در حاشیه رودخانه جاجرود به صورت غیرمجاز ساخته شده بود، تخریب شد.

اجرای نخستین مرحله برداشت ورمی ‏کمپوست در شمیرانات

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات از اجرای نخستین مرحله برداشت ورمی‏ کمپوست در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح در راستای ترویج راه‏های تولید محصول سالم و آشنایی بیشتر کشاورزان شهرستان با مزایای آن اجرایی شد.

حسین ابراهیمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، نخستین مرحله برداشت ورمی ‏کمپوست از اراضی مرکز جهاد کشاورزی لواسانات با حضور شماری از کارشناسان و بهره‏ برداران بخش کشاورزی اجرا شد و شماری از زنان روستایی توسط اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات در تولید این محصول به شکل خانگی فعال شدند.

مصاف پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس به مناسبت دهه فجر

رئیس هیئت فوتبال شمیرانات از مصاف پیشکسوتان سرخابی‏ پایتخت به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: امسال به مناسبت دهه مبارک فجر، چند رقابت فوتبال در شهرستان شمیرانات برگزار می ‏شود.

مهدی اربابی ادامه داد: برگزاری رقابت‏های چهار‌جانبه پیشکسوتان از این جمله است که در همین راستا، از تیم‏های پرسپولیس، استقلال، کیان و منتخب شمیرانات دعوت به عمل آمده و این بازی‏ها در زمین فوتبال "سرداران" واقع در شهرک دانشگاه مینی‏ سیتی برگزار می‏ شود.

وی بیان داشت: یک دوره رقابت فوتسال نیز به مناسبت دهه فجر در شهرستان شمیرانات برگزار می ‏شود که تاکنون شش تیم بزرگسال آمادگی خود را برای حضور در این دوره از رقابت‏های فوتسال اعلام کرده ‏اند و این رقابت‏ها در سالن قیطریه شمیرانات برگزار می ‏شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *