شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

درگیری در داخل و خارج پارلمان مقدونیه+تصاویر

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب: 262234
اختلاف گروه‌های مخالف و موافق دولت مقدونیه موجب درگرفتن نزاع بین نمایندگان پارلمان و حامیان آن‌ها در برابر پارلمان این کشور شد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت، اختلافات بر سر بودجه سال آینده مقدونیه هواداران و مخالفان دولت را در داخل و خارج از پارلمان این کشور به جان هم انداخت.
 
امروز در حالی که درگیری‌ها و منازعه نمایندگان و حامیان دولت با نمایندگان مخالف دولت در پارلمان مقدونیه بالا گرفت، مردم هوادار و مخالف دولت نیز در برابر پارلمان با هم درگیر شدند. بنا بر این گزارش هزاران نفر از مردم در برابر پارلمان در «اسکوپیه» پایتخت این کشور حضور یافتند و به سمت هم سنگ و بطری پرتاب کردند.
 

 
شدت درگیری‌های امروز به حدی بود که پلیس ضدشورش ناچارا وارد میدان شد و تلاش کرد تا به درگیری‌ها پایان دهد. رسانه‌های محلی مقدونیه گزارش داده‌اند که امروز حداقل 6 نفر در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.
 
همزمان با درگیری‌ها در بیرون پارلمان، مباحث داخل پارلمان نیز به جنجال و نزاع کشیده شد، به نحوی که نیروهای امنیتی پارلمان مجبور شدند «تراجیکو ولجانوسکی» رئیس پارلمان را از صحن خارج کنند.
 

 
پس از این درگیری‌ها بود که نماینده‌های مخالف دولت پارلمان را ترک کردند و به تظاهرات‌کنندگان پیوستند. در همین زمان بود که حامیان دولت بودجه سال آینده این کشور را با رأی 64 به 4 تصویب کردند. پارلمان مقدونیه جمعا 120 عضو دارد.
 
این بودجه در حالی به تصویب رسید که احزاب چپگرای مخالف دولت اعلام کرده‌اند که در این بودجه ولخرجی‌های زیادی در نظر گرفته شده و باید حداقل 260 میلیون دلار از آن کاسته شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *