سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱۷
حجت الاسلام پناهیان:

مردم دنیا حالشان از الگوی دموکراسی آمریکایی بهم می‌خورد

ابلیس بعضی‌ها را وادار می‌کند که بگویند وضعیت خراب است
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 258249
حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که الگوی دموکراسی آمریکایی به نقطه پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: سی سال پیش آمریکا الگو بود ولی الان مردم دنیا حالشان از الگوی دموکراسی آنان بهم می خورد.
به گزارش جهان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی حسینیه رضوان آمل با بیان این که در هر نوع از زندگی و مشاغل انسان مهارت هایی را پیدا می کند که از آن به عنوان مهارت های شغلی یاد می شود، گفت: بسیاری از مهارت هایی که انسان در متن زندگی پیدا می کند ارزش دینی دارد.

وی با اشاره به این که قدرت تمرکز یافتن و کنترل ذهن از مهارت‌های فوق العاده معنوی است، خاطرنشان کرد: دین مهارت هایی را به ما می دهد و یا از ما می خواهد که دنیای پست این مهارت ها را از انسان می گیرد و از بین می برد که در اینجا تعارض بین دین و دنیا به وجود می آید.

 حجت الاسلام پناهیان با بیان این که انسان اگر در نماز خواندن تنها به خدا نیاندیشد نمی تواند کنترل ذهنی پیدا کند، گفت: بیشتر امور معنوی ما در نیات و توجه های روحی است و خوبان عالم نیز اکثر خریدهای خود را با نیت انجام می دهند و مهم‌ترین مشکل ما این است که نمی‌توانیم نیت کرده و با دل خرید کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که یکی از کاربردهای قدرت ذهنی و توجه یابی در سر نماز است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای را داشته باشیم، بیان داشت: نماز تمرین ملاقات با خداوند منان است که اگر با توجه در خانه حضرت حق را بزنیم و این در باز شود انسان همه دنیا را یکجا کنار می گذارد.

وی با اشاره به این که خدا خالق همه لذات و زیبایی ها است که نهایتی در آن وجود ندارد، گفت: توجه انسان به خالق هستی سبب می شود تا او لذت ها و زیبایی های دنیایی را کنار بگذارد و فقط به آفریدگار عالم توجه کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که زندگی در نماز به عنوان اصل زندگی است و بقیه امور را که دیگر موجودات هم دارند، بیان داشت: انسان در مهارت های زندگی توانایی کامل دارد ولی در مهارت های معنوی دچار ضعف است که باید با دل بریدن از دنیا به مهارت افزایی خویش بپردازد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که در بعضی از امور دنیایی انسان باید به صورت متفاوتی بیاندیشد، گفت: آدمی باید در همه لحظه های زندگی شکر حضرت حق را به جا آورد و با زاویه ای به امور مختلف بنگرد که همه چیز را بهتر ببیند.

وی با بیان این که شیطان در محل نگاه ما آلودگی های خود را می ریزد و سعی می کند به امور مختلف بد نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: شیطان درصدد است تا ما نعمت های الهی را نبینیم و فکر کنیم این نعمات در دست دیگران است که این بدترین حالت عدم قدرت کنترل نگاه است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این که شکرکردن یکی از نتایج زاویه نگاه خوب است که می تواند تأثیرات شگرفی در وجود آدمی داشته باشد، بیان داشت: عده ای در دنیا به عنوان نماینده رسمی ابلیس هستند تا انسان نگاه درستی نداشته باشد که باید از چنین افرادی دوری کنیم.

حرف هایی که پیرامون ابلیس می شنویم در ماهواره نمایان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ماهواره ها مهارتشان در این است که انسان را وادار به کج بینی کنند، گفت: حرف هایی را که یک عمر در بالای منابر پیرامون ابلیس می شنویم همه آنها در ماهواره نمایان است.

وی با اشاره به این که بحران اقتصادی آمریکا گوش جهان را کر کرده است، بیان داشت: آمریکا از نظر نظامی در عراق و افغانستان به پستی رسید که بدین منظور حضور او در عرصه نظامی به پایان رسیده و این کشور در میان مردم خود نیز اعتباری ندارد که در آن جنبش هایی چون وال استریت ایجاد می شود.

الگوی دموکراسی آمریکایی به نقطه پایان رسیده است

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که الگوی دموکراسی آمریکایی به نقطه پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: سی سال پیش آمریکا الگو بود ولی الان مردم دنیا حالشان از الگوی دموکراسی آنان بهم می خورد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نفوذ ایران اسلامی بسیار گسترده شده است و ما توانسته ایم در مسائل مختلف به موفقیت های والایی دست پیدا کنیم، گفت: آمریکا با غارت همه کشورهای جهان نتوانسته است به جایی برسد و ضعیف شدن آن را همه دیده اند.

ابلیس بعضی ها را وادار می کند که بگویند وضعیت خراب است

وی با اشاره به این که ابلیس بعضی ها را وادار می کند که به این وضعیت خوب کشور نگاه کنند و بگویند که وضعیت خراب است، خاطرنشان کرد: مشکلات در کشور وجود دارد ولی قدرت توسعه ایران اسلامی بسیار گسترده است که باید بدین منظور نگاه شاکرانه به درگاه حضرت حق داشته باشیم.

مسؤولان مملکتی آنقدر خوب نیستند که امام زمان (عج) ظهور کند

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که ما می دانیم که مردم و مسؤولان مملکتی آدم های خوبی هستند؛ اما آنقدر خوب نیستند که امام زمان (عج) ظهور کند، بیان داشت: باید کنترل نگاه را به دست خود داشته باشیم و به دنبال آن باشیم که چرا خوب نیستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که دشمنان مدیریت توجه موسیقی، تلویزیون، زندگی سرشار از سرگرمی و لذت معصیت است، گفت: انسانی که فلج روحی باشد نمی تواند به سعادت دست یابد و باید کنترل توجه را در وجودمان نهادینه کنیم.

پناهیان با تأکید بر این که غرب به بشریت رحم نمی کند و همیشه به دنبال به سلطه کشیدن انسان است و دوست دارد که بشر برای همیشه حیوان باشد، بیان داشت: سبک زندگی ما خراب است که باید به آن سر و سامان دهیم.
منبع:رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
البته بستگی داره درباره کدوم مردم صحبت کنیم. برخی از مردم دنیا کلا طرفدار کثافت کاری های امریکا به اسم دموکراسی هستن
البته این نکته ایه که کم کم ظهور و بروز پیدا م یکنه چون مردم دنیا تازه فهمیدن که این دموکراسی بند اسیری نوین بر پای بشر بوده و حالا علیه اون بلند شدن
Canada
میشه لطف کنید و فقط از طرف خودتون صحبت کنید ...
خدا حاج آقا پناهیانو حفظ کنه
انصافا انسان هوشمند و خوش فکری است.
جناب پناهیان شما که چند روز پیش گفتی علائم ظهور محقق شده است چه شد که تغییر موضع دادید؟
Iran, Islamic Republic of
شما بهتر است فقط نظر خودتان را بگوييد و با ديگران كاري نداشته باشيد من به شخصه عاشق دموكراسي امريكا هستم و افتخار مي كنم به فردي همچون آقاي اوباما.لذت مي برم از مرام و منش امريكايي
خوب خوشت بیاد چکارت کنیم؟! تو یک نفر شدی مردم دنیا؟!!! امثال تو سیاهی لشکر قوم یاجوج و ماجوج امریکایی هستن که به پشتوانشون امریکا دنیا رو به خاک و خون کشیده بعد با کمال افتخار! به سفاکان ددمنشی مثل اوبامای ... می بالید.
United States
کاش بجای اینکه هی دمکراسی و امپریالیسم غرب رو محکوم کنیم حداقل 4 کلمه از اصولی که کارایی دارن و قابل پیاده سازی در جوامع هم هستند و قراره جایگزین این دمکراسی حال بهمزن غرب بکنیم هم بیان می کردیم
Iran, Islamic Republic of
مگرشماهم دموکراسی دارید که ازآن دفاع می کنید ؟؟ امریکا مهد دموکراسی و آزادی است و به عنوان نمونه تعداد مساجد در آمریکا از تعداد مساجد برخی از کشورهای اسلامی بیشتر و منظم تر است .
صحبت اقای پناهیان درباره نفس دموکراسی غربه. ظاهرا شمام جوابی ندارید در دفاع از غرب بدید!! به یه سری چیزای بی ربط گیر می دید.
چه بی ربط
تعداد مساجد در جامعه 400 میلیونی آمریکا رو با کجا مقایسه می کنید؟
بعدشم دموکراسی واقعی این جناب مهد دموکراسی رو در زندان گوآنتانامو و ابوغریب و احاله پسماندهای هسته ایش به کشورهای فقیر و گندم در اب ریختنش و به مردم فقیر ندادنش دیدیم. فکر کردید اینجا هم امریکاست که مردم محاصره رسانه ای باشن و جز خودشون کسی رو نبینن؟ خدا رو شکر نظام اسلامی با مردم مثل ادم برخورد می کنه تاامثال شما حق ناسپاس ها زبون دربیارید و فکر کنید خیلی بارتونه.
دوستان برای شناسایی آقای پناهیان فقط کافی است به فرمایشات حجت الاسلام رسول جعفریان استاد تاریخ و مشاور دینی کارگردان محبوب مختار نامه مراجعه نمایند. فرمایش امام یادمان باشد که اسلام عزیز از متحجرین بیشتر از دیگران ضربه خورده است.
Iran, Islamic Republic of
البته اثبات شي نفي ما ادا نمي كند اين به اين معني نيست كه سنگ حكومت هاي ديگر را به سينه مي زنند
بعضی اصلا گوش نمی دن گوینده چی میگه. فقط به برخی کلمات حساست دارن و تا می شنون شروع می کنن به پرت و پلا گویی. بهتره نظردهنده ها اول خوب بخونن بعد افاضات بی معنا بکنن
در مورد تحجر و صحبت های اقای رسولیان نکاتی هست:
1- اولا تحجر رو تعریف کنید
2- منظور امام از تحجر هم باید تبیین بشه تا امثال شما حرف حقی نزنن تا بخوان ازش نیت باطل برداشت کنن
3- کی گفته یا ثابت کرده خود اقای رسولیان متحجر نیستن؟
4- اونهایی که به جای بحث منطقی و استدلال برایرد ادعای کسی با توهین و تحقیر اباطیل تفت می دن به متحجرین شبیه ترن
ایشون گفتن برخی علائم ظهور یا همه اش اتفاق افتاده؟
بین این دو فرقه. امیدوارم تقوا داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
بی بی سی خبیث در برنامه با توهین شدید به شیعیان مراسم عاشورا را کارناوال و جشن مثل کریسمس نامید و اتهام فمینیسم به اهل بیت ابی عبدالله زده این نامردها اگر در ایران بودند تیکه پاره شان میکردیم کجاست غیرت بچه هیئتی ها