چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

پرونده فیلمنامه "یوسف پیامبر(ع)" بسته شد

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 257129
فرج الله سلحشور از مختومه شدن پرونده سرقت فیلمنامه «یوسف پیامبر(ع)» پس از گذشت ۵ سال خبر داد.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، فرج‌الله سلحشور بعد از ظهر امروز -7 آذرماه- در نشست خبری از مختومه شدن ماجرای سرقت فیلمنامه سریال «یوسف پیامبر(ع)» برای همیشه خبر داد.
 
بنا بر این گزارش، سلحشور در این مراسم گفت: یک بازی غیر منصفانه و ناجوانمردانه‌ای که حدود 5 سال پیش شروع شده بود، تمام شد. در حقیقت من به کپی‌برداری از کتابی که هیچ‌گاه آن را ندیده بودم متهم شدم.
 
وی ادامه داد: من به بازپرس این پرونده فیلمنامه یوسف(ع) را نشان دادم. آقای شهاب‌الدین طاهری که من را متهم کرده، تنها سابقه هنری‌اش حضور در کنار نعمت‌الله گرجی در مراسم‌های عروسی در فیلم‌ها بوده است و به هیچ عنوان سناریونویس و فیلم‌نامه‌نویس نبوده و تا به حال فیلم‌نامه‌ای ننوشته است.
 
وی افزود: آقای طاهری پس از شکایت عنوان کرد که قرار منع تعقیب را قبول ندارد و اعلام کرد که ثابت می‌کند من از روی داستان او نوشته‌ام. متأسفانه در آن مقطع برخی کارشناسان با عناد عنوان کردند که 55 درصد از کتاب را بازبینی کرده‌اند و متوجه شدند که 20 درصد از فیلم‌نامه نوشته کتاب بوده و تقلب شده است.
 
سلحشور گفت: قصه یوسف(ع) را خدا نوشته و آقای طاهری ننوشته است. آنها جمله‌ای نیاوردند که نشان دهد شبیه جمله کتاب است. قاضی محسنیان برای من احضاریه فرستاد و برخی مطبوعات اخبار را طوری منتشر کردند و گفتند سلحشور محکوم شده در حالی که آنها فقط یک اخطاریه بوده‌ است. پرونده پس از مدتی به دادگاه دیگری رفت و پس از سه سال در دادگاه تبرئه شدم. وقتی ما تبرئه شدیم شاکی تقاضای دادگاه تجدیدنظر داد که من در این دادگاه نیز تبرئه شدم.
 
سلحشور در ادامه گفت: ممکن است در بخش نظامی دشمن را بیرون کرده باشیم اما در بخش فرهنگ دشمن حضور دارد من برای شما اسم می‌برم افراد ماسونی، بهایی و ساواکی که هستند و در تلویزیون در عرصه فرهنگ و هنر وجود دارند چون می‌دانند این عرصه گلوگاه انقلاب است و اگر گلوگاه را بزنند به انقلاب ضربه زده‌اند.
 
کارگردان یوسف پیامبر(ع) عنوان داشت: ما هرچه درست حرکت کنیم، دست دشمن را رو خواهیم کرد. ما در این سریالی که ساختیم نشان دادیم که بازیگران آن سیگار نمی‌کشند و یا در پشت صحنه آن نمازخانه آقایان و خانم‌ها از هم جدا است و در پشت صحنه این سریال نماز جماعت برگزار می‌کردیم.
 
وی افزود: این سینمای سلحشور را دوست ندارند چون از عیاشی‌های آنها جلوگیری می‌کند. این جریان یک کمدی تلخ است. چون نمی‌خواهند کسی از سینما انتقاد کند و حرف بزند و هرکس حرف بزند باید کنار برود. سلحشور یک خادم است و به جز خدمت کردن کار دیگری نمی‌تواند داشته باشد. سلحشور سعی می‌کند خدمت کند. همینکه مردم دعایمان می‌کنند از سرمان هم زیاد است.
 
سلحشور ادامه داد: فیلم‌نامه یوسف پیامبر توسط 12 کارشناس و تیم کارشناسی نوشته شده است و همه مدارک در این زمینه موجود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *