دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱
سفرنامه نجف زاده به مقام عباد نبی؛

مقبره‌ای که نصفش در لبنان و نصف دیگرش دست اسرائیلی‌هاست!

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب: 256909
از آنجا تا جنوبی ترین نقطه لبنان که شمال فلسطین اشغالی می شد یک ساعت و نیم راه بود. وقتی رسیدیم به روستای کفرکلا ،پرسان پرسان به دنبال مقام عباد نبی رفتیم ....
به گزارش جهان، کامران نجف زاده که از هفته گذشته به لبنان سفر کرده است، در یادداشتی در واحد مرکزی خبر نوشت: به همراه مجتبی و سعید، همکارانم از تهران راه افتادیم و رفتیم بیروت . از آنجا تا جنوبی ترین نقطه لبنان که شمال فلسطین اشغالی می شد یک ساعت و نیم راه بود.

وقتی رسیدیم به روستای کفرکلا، پرسان پرسان به دنبال مقام عباد نبی رفتیم . مقبره ای دارد و از هر دو طرف ،برخی برای زیارتش می آیند. نکته ای داشت سوژه ما که نیمی از مزار این بنده خدا در فلسطین بود و در چنگ نظامی های صهیونیست و نیمی دیگر در لبنان و مسلمانان برای زیارتش می آمدند.

یعنی جالب بود که دقیقا نیمی از قبرش دست اسراییلی ها بود و نیمی دیگر دست مسلمانان. یک سانتی متر دستت می رفت آن طرف تر رفته بودی فلسطین. نظامی هایشان را اولین بار بود می دیدم. یکی از این طرف مرز صلوات فرستاد...

اینجا شمال فلسطین و جنوب لبنان بود. اینجا یونیفلی ها (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) نمی دانی چه بلایی سرت می آورند تا بتوانی چند ثانیه ای تصویر بگیری. نگو حساس ترین و بزرگترین مرکز راداری تل آویوی ها هم از قضا چند متر آن سوتر از همین زیارتگاه بود.
 
هوا داشت تاریک می شد و ما باید بر می گشتیم. مقام عباد نبی را تنها گذاشتیم و آمدیم ....

به گزارش جهان، عملیات احداث دیوار میان روستای کفرکلا و فلسطین اشغالی با حضور نیروهای سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب و ارتش لبنان از ابتدای امسال همچنان ادامه دارد.

اين نخستين ديوار حائل است كه ميان لبنان و اسرائيل ايجاد مي‌شود و چه بسا در آينده در مناطق ديگري نيز ايجاد شود. 

اين در حالي است كه نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام كرده پس از تكميل احداث ديوار در مرز با مصر، ديواري در مرز با اردن نيز احداث خواهد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
نصفش در لبنان و نصف دیگرش در فلسطینه.
اسرائیلی وجود نداره.
رژیم غاصبی که سرزمین مقدس فلسطین رو غصب کرده و مسلمانان زیادی رو کشته.
مرگ بر صهیونیسم...