کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی انقلابیون سابق از مقاومت خسته می شوند؛

اگر قرار است تسلیم شوید، چرا از ابتدا دَم از مبارزه زدید؟!

7 آذر 1391 ساعت 10:07

دعوای آمریکا با انقلاب اسلامی نه بر سر موضوع هسته‌ای که روی مبانی تفکر و گفتمان است؛ تفکری که زورگویی و ظلم آشکار یزیدی های زمان را بر نمی تابد و شیوه حسینی را در برابر آن تجویز می کند. این است که ملت عاشورایی ایران به کنایه می گویند، اگر قرار باشد با فشارهای چند کشور زورگوی قدرت طلب تسلیم شویم، اصلا چرا چنین مبارزه ای را شروع کردیم!


سرویس سیاسی جهان نیوز - روند ایستادن در مقابل حق در طول تاریخی بوسیله مردانی که ادعای حق طلبی داشته اند همواره تدریجی بوده و این تغییر در افکار سبب ایستادن در مقابل همان آرمان هایی می شود که سال ها برای آن مبارزه شده و جان هایی بسیاری در راه آن از دست رفته است.
 
خداوند در آیه 168 سوره بقره می فرماید: "لا تتبعوا خطوت شيطان". استفاده از عبارت "گام های شیطان" اشاره به یک مساله تربیتی بسیار مهم دارد و آن هم انحراف تدریجی است. تغییر رویکرد و موضع و عقاید و افکار افراد مساله ای نیست که یک شبه اتفاق بیافتد.
 
مقام معظم رهبری بارها در مورد امکان بروز انحراف تدریجی در روند انقلاب هشدار داده اند و متاسفانه این انحراف تدریجی در عقاید برخی از افراد و شخصیت های با سابقه انقلاب در حال رشد و بروز آشکار است. 
 
یکی از مهمترین و اساسی ترین آرمان های انقلاب اسلامی مقابله با تفکر آمریکایی و غربی است. اهمیت مبارزه با شیوه ای که امروز سران آمریکا و به تبع آن برخی دیگر از کشورهای غربی در برخورد با ملل مستقل در پیش گرفته اند به قدری است که ملت ایران برای آن سال ها هزینه جنگ و تحریم و تهدید و ترور را تحمل کرده است. 
 
آنهایی که امروز از مذاکره و سازش با آمریکا دم می زنند در مقابل یک واقعیت عینی و خواسته ای بزرگ در اندیشه های امام (ره) چشم خود را بسته اند. همگی به روشنی می دانند، دعوای آمریکا با انقلاب اسلامی بر سر مساله هسته ای نبوده که برای حل آن بتوان با احزاب و سیاستمداران آمریکایی مذاکره و حتی توافق کرد.
 
دعوا با آمریکا بر سر مبانی تفکر و گفتمان است؛ تفکری که زورگویی و ظلم آشکار یزیدی های زمان را بر نمی تابد و شیوه حسینی را در برابر آن تجویز می کند. این است که ملت عاشورایی ایران به کنایه می گویند، اگر قرار باشد با فشارهای چند کشور زورگوی قدرت طلب تسلیم شویم، اصلا چرا چنین مبارزه ای را شروع کردیم!
 
نشستن سر میز مذاکره در هنگام تحریم و تهدید دائم نظامی و همزمان با توطئه چینی عوامل داخلی و خارجی آمریکا معنی جز تسلیم و عقب نشینی ندارد و تجربه نشان داده است که نتیجه چنین مذاکراتی جز کوتاه آمدن در مقابل خواسته های غیر منطقی طرف مقابل و "باخت" نیست.
 
لازمه امروز جامعه اسلامی ما مذاکره با آمریکا نیست. بلکه حرکت انقلابی و فاصله گرفتن از پشت میزنشینی و بروکراسی دست و پاگیر غربی و در کنار آن برخورد قاطع با هر نوع فساد اقتصادی، سیاسی و اخلاقی است.
 
ملت ایران تجربه های گرانبها و امیدوارکننده ای چون دفاع مقدس را در کارنامه دارد که به صراحت تایید می کند ملت ایران اسلامی توان ایستادن بر روی اصول و مقاومت در برابر زورگویان عالم را دارد؛ بویژه اینکه به گواه خود سران غربی، جمهوری اسلامی امروز از ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... صدها برابر قدرتمندتر از دیروز و بی شک آمریکا ضعیف تر از گذشته است.
 
در این میان اما افراد و گروه هایی موسوم به "خط سازش" در نهان و گاه آشکارا و با اهداف سیاسی و باندی، بر طبل مذاکره و سازش می کوبند و ادعا می کنند مردم از انقلاب و مقاومت خسته شده اند.
 
آنان بر آنند که تا شعارهای دشمن ستیز انقلاب را کهنه جلوه دهند و با آرایش  رنگ لعاب دادن به سخنان غرب پسند خود دل مردم را نسبت به آن ها نرم کنند.
 
رهبر معظم انقلاب در این باره با اشاره به تلاش های این گروه از سیاسیون برای تعطیل کردن شعارهای انقلاب، تصریح می کنند: مي خواستند كارهائى بكنند، شعارهاى امام را به موزه بسپرند؛ صريحاً مي گفتند كه اينها كهنه شده! نه، شعارهاى انقلاب كهنه شدنى نيست؛ هميشه تازه است، هميشه براى آحاد مردم جذاب است. شعارى كه به نفع مستضعفين است، شعارى كه به نفع عزت ملى است، شعارى كه در آن مقاومت و ايستادگى است، اين شعارها هيچ وقت كهنه نميشود؛ براى هيچ ملتى كهنه نميشود، براى نظام ما هم كهنه نخواهد شد.  (۱۳۸۸/۰۶/۲۰  خطبه‌های نماز جمعه‌ی‌ تهران)


کد مطلب: 254749

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/254749/اگر-قرار-تسلیم-شوید-چرا-ابتدا-د-م-مبارزه-زدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com