يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

برگزاری قطعی جام جهانی در ایران

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 253187
سرپرست فدراسیون کشتی گفت: بعضی کشور ها اعلام کرده اند نمی خواهند بیایند و داشتند فیلا را وادار به تصمیم گیری جدیدی می کردند که خوشبختانه رئیس فیلا با این امر مخالفت کرد و تا امروز قطعاً بدانید که جام جهانی در ایران برگزار می شود.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی از برگزاری قطعی جام جهانی ۲۰۱۳ در ایران خبر داد. گفتگوی ما را با طالب لو در زیر بخوانید:

آقای خطیب از فدراسیون کشتی بگوئید . اوضاع چطور است؟ انتخابات مدام در حال تعویق افتادن است؟

انتخابات انجام می شود . منتهی باید ابتدا اساسنامه اصلاح شود.

آیا در نامه ای که فیلا فرستاده بود واقعاً خطر تعلیق نیست؟


نه ببینید فیلا به خطر تعلیق اشاره نداشته به اصلاح اساسنامه تأکید کرده و این یک موضوع جدی است و ۲ ماه مهلت داده و وزارت ورزش باید سریع روی این موضوع تصمیم بگیرد، چون اساسنامه فدراسیون های جهانی برای هر رشته خاص است یعنی فیلا برای خودش یک اساسنامه دارد و دیگر رشته ها هم همینطور . اما ایران با اساسنامه یکنواختی که مصوبه هیأت دولت است اداره می شود، البته اگر با ساختاری که فیلا می خواهد و اغلب فدراسیون ها جهانی برای فدراسیون های دیگر هم می خواند در اساسنامه جایگزین شود فیلا قطعاً می پذیرد.

چرا نباید مربیان سازنده ما که در المپیک بهترین نتایج را گرفتند در لیگ ایران کار کنند و درآمدشان آنقدر مناسب باشد که نخواهند به پیشنهاد کشور هایی چون آذربایجان پاسخ مثبت دهند .

البته آذربایجان پیشنهاد داده اما هنوز قطعی نیست، تا آنجایی که من اطلاع دارم و با فدراسیون آذربایجان صحبت کرده ایم قراردادی ثبت نشده ولی من حق می دهم و ما باید لیگ فرنگی و آزاد را برقرار کنیم، البته به شرایط اقتصادی کشور بر می گردد؛ وقتی کارخانه یا نهاد اقتصادی نیاز به تبلیغ داشته باشد از این فرصت ها استفاده می کند.

چرا در فوتبال تبلیغ و پول خرج می شود؟

البته در فوتبال همه دولتی هستند. در کشتی باید یک شکل مدیریتی اعمال شود من خیلی سعی کردم با باشگاه ها جلسه گذاشتیم که در کنار فوتبال در کشتی هم سرمایه گذاری کنند اما خوب نتوانستند جا بیاندازند. ولی به نظرم باید یک تصمیم مدیریتی از سوی مرجعی خوب برای این باشگاه ها صادر شود که برای کشتی هم ضرورت آن اجتناب ناپذیر است چون کشتی ورزش اول مملکت است و بار ورزش کشور را بر عهده دارد و نقش خود را در المپیک خوب اجرا کرد.

آقای خطیب اگر شما به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شوید این قول را می دهید که ایران پس از سالها قهرمان کشتی جهان شود؟

البته قهرمان جام جهانی شده ایم.

منظور ما مسابقات جهانی است؟ ایران در المپیک نشان داد پتانسیل این امر را دارد.

بله هم کشتی آزاد و هم فرنگی در فضای خوب کاری قرار دارند بزودی کشتی گیرانی به میدان خواهند رفت که از قبل قهرمانی آنها تضمین شده است مگر اتفاق مانع این امر شود.

نظر شما درباره پشتوانه های کشتی چیست؟

فوق العاده هستند، ما بعد از المپیک ۱۶ تیم اعزام کردم که کمتر فدراسیونی این کار را انجام داد. الان ۱۲۰ نفر در رده های مختلف در اردو هستند.

شایعه شده بود که میزبانی ۲۰۱۳ از ایران گرفته خواهد شد آیا این امر واقعیت دارد؟

نه بعضی کشور ها اعلام کرده اند نمی خواهند بیایند و داشتند فیلا را وادار به تصمیم گیری جدیدی می کردند که خوشبختانه رئیس فیلا با این امر مخالفت کرد و تا امروز قطعاً بدانید که در ایران برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *