شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

تحولات شعر فارسی وامدار ادبیات ایران است

پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 252590
مدیر گروه ادبیات فارسی دانشگاه خجند تاجیکستان گفت: بسیاری از ابتکارات و تحولات شعر فارسی، وامدار حوزه ادبیات ایران است.
به گزارش جهان، نورعلی نورزاد، روز چهارشنبه در حاشیه همایش بین المللی نکوداشت صباحی بیدگلی در گفت و گو با ایرنا، جایگاه ادبیات ایران را جهانی عنوان کرد و افزود: هر جا نامی از ایران به میان می آید، شعر فارسی تجلی پیدا می کند.

وی، به شروع جوهره شعر فارسی از ادبیات ایران اشاره کرد و افزود: مفهوم ادبیات از زمان شکل گیری در تمام جوامع فکری و دینی با نام ایران همراه است.

استاد دانشگاه خجند، شعر فارسی را وجه افتخار فارسی زبانان برشمرد و تاکید کرد: در این میان، نقش کاشان و شاعران این خطه قابل تقدیر است و آنان سمبل افتخار شعر فارسی هستند.

نورزاد، به ارزش و جایگاه ادبی شاعران کاشانی از جمله ˈکلیمˈ، ˈمحتشمˈ و ˈمشفقˈ کاشانی اشاره و تصریح کرد: تحولات ایجاد شده در شعر نو دیگر کشورهای فارسی زبان از برکت وجود شاعرانی همچونˈسهراب سپهریˈ است.

وی افزود: تجدد روحی و فکری شعر سهراب مورد استقبال بسیاری از شاعران فارسی زبان است و شاعران برجسته ای همچون ˈفرزانه خجندیˈ و ˈعبدالجبار سروشˈ در عین استفاده از شعر سهراب در باره این شاعر وارسته شعر گفته اند.

نخستین همایش نکوداشت صباحی بیدگلی مرثیه سرای دوره بازگشت ادبی تا یازدهم آبان سالجاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *