جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۲
گزارش «جهان» از عجیب ترین لیگ دنیا؛

همه ناراضی، کی روش راضی!

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب: 251445
اعتراضات در حالی مطرح می شود که ظاهرا گوش شنوایی در فدراسیون وجود ندارد و همه مسوولان دست به سینه در خدمت کارلوس کی روش هستند و این مربی پرتغالی حتی رای به عدم برگزاری جام حذفی می دهد؛ موضوعی که در پس آن بهانه های عجیب قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ورزشی جهان، این روزها شاهد برگزاری یکی از عجیب ترین لیگ های فوتبال جهان در کشورمان هستیم؛ لیگی که هر گاه جناب کی روش اراده می کند، با یک بشکن وی تعطیل می شود و تاثیرات این روند نادرست بر تیم های لیگی و بر شکل و قیافه این لیگ مشهود است.

کارلوس کی روش به عنوان مربی ای که از فوتبال سطح اول جهان به کشورمان قدم گذاشته است بخوبی می داند که چنین روندی در کمتر نقطه ای از جهان دیده می شود و در همان کشور پرتغال که کشور کارلوس کی روش اهل آنجاست هرگز تیم های باشگاهی بخاطر تیم ملی دو هفته یک‌بار شلاق تعطیلی مسابقات را بر پیکره خود احساس نمی کنند و ...

این روزها وقتی پای صحبت های مربیان لیگ برتری می نشینیم متوجه ناراحتی همه آنها از روند موجود می شویم.

امیر قلعه نویی سرمربی استقلال تهران این روند را هم به ضرر تیمش و هم به ضرر فوتبال ملی می داند و به خبرنگار ما می گوید: «اگر لیگی پویا و زنده داشته باشیم به نفع تیم ملی است زیرا هماهنگی بازیکنان در باشگاهها به تیم ملی هم سرایت می کند بویژه وقتی یک تیم چند ملی پوش داشته باشد.»

وی افزود:« بنده در مدت زمانی که سرمربی تیم ملی بودم حتی یکبار هم لیگ را تعطیل نکردم چون معتقدم تیم ملی خوب از دل لیگ خوب بیرون می آید.»

اکبرمیثاقیان سرمربی آلومینیوم هرمزگان نیز نظراتی شبیه به قلعه نویی دارد و می گوید:« اگر لیگ منظم برگزار شود هم باشگاهها متضرر نمی شوند و هم تیم ملی بهتر عمل می کند.»

ابراهیم قاسمپور سرمربی مس کرمان هم گفت: «در طول یک فصل بخاطر این تعطیلی ها مجبوریم چندین بار بدن‌سازی کنیم و در واقع روند موجود لیگ ما را به یک لیگ محلی تبدیل کرده است؛ یادم هست در فوتبال محلات هم هر وقت دل شان می خواست بازی می گذاشتند و هر وقت هم دوست داشتند تعطیلی می کردند!»

این اعتراضات در حالی مطرح می شود که ظاهرا گوش شنوایی در فدراسیون وجود ندارد و همه مسوولان دست به سینه در خدمت کارلوس کی روش هستند و این مربی پرتغالی حتی رای به عدم برگزاری جام حذفی می دهد؛ موضوعی که در پس آن بهانه های عجیب قرار دارد.

اینکه همه فوتبال ما دربست در اختیار سرمربی تیم ملی قرار گیرد و وی برای آنکه کار خودش را جلو ببرد حتی اصول حرفه ای را رعایت نکند، این مهم را نمایان می سازد که به دلیل عدم آگاهی فدراسیون نشینان از این اصول و اساسا از ناآشنایی شان از روند درست فوتبالی کی روش سوار بر کار شده است و هر چه می گوید همان می شود!

در این فضا برخی منتقدان نیز از ترس اینکه به کارشکنی متهم نشوند سکوت اختیار کرده اند و مربیان باشگاهی نیز برای جلوگیری از برخورد قهریه فدراسیون و کمیته انضباطی تنها به انتقادات ساده و گلایه های نرم بسنده می کنند!

بدیهی است که رسیدن به جام جهانی برای فوتبال و مردم ما مهم و حیاتی است اما باید توجه داشت که در هیچ کشوری برای رسیدن به این مهم، لیگ و باشگاهها را قربانی و جام حذفی را تعطیل نمی کنند و اینگونه کار و بار فوتبال و مسایل کلان آن را به تفکرات یک مربی خارجی گره نمی زنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینکه نشد فوتبال!
درخصوص وضعیت تیم ملی اولا بگویم این تیم بصورت مقطعی تیم کره رابرد کارلوس کی روش بداند اگر اگر در تیم های پایه برای جام حذفی و مسابقات غرب آسیا شر کت کند می توان در آینده پایه های تیم ملی را قوی تر از گذشته دانست