دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰

رسوایی جنسی 'شوک‌آور' ماموران آمریکا

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 250679
چندماه پس از جنجال گسترده رسوایی اخلاقی ماموران محافظ و همراه باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در یک هتل در کلمبیا را که به اخراج آنان از این کشور منجر شد، انتشار اینترنتی یک فیلم از ماموران امنیتی آمریکایی در افغانستان جنجال به پا کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سی.ان.ان روز شنبه گزارش ویژه ای در برگیرنده فیلمی گرفته شده با دوربین غیرحرفه ای از مدیر ارشد یک پیمانکاری امنیتی آمریکا و همکارش در افغانستان پخش کرد که به صورت مست و نیمه عریان رفتارهای غیراخلاقی انجام می دهند.
 
سی.ان.ان تصاویر متعلق به پیمانکار امنیتی آمریکایی ˈجرج ساینتفیکˈ Jorge Scientefic را شوک آور خواند.
 
خبرنگار این شبکه تلویزیونی در گفت وگویی تلفنی با ˈکنی اسمیتˈ یکی از همکاران سابق این شرکت پیمانکاری آمریکایی که با فرد دیگری از شرکت جرج ساینتفیک شکایت کرده، چنین رفتارهایی چه موقع انجام شده است؟
 
اسمیت گفت: هرشب و هر روز هفته، رفتار ناهنجار مسولان و سایر کارکنان این شرکت آمریکایی جریان دارد که مقر آنها در کابل است و اکنون همراه دوست خود تلاش می کنم این رفتار را متوقف کنم و حتی به مقامات گزارش داده که وعده رسیدگی داده اند.
 
این شبکه خبری گزارش داد یکی از وظایف شرکت امنیتی جرج ساینتفیک آموزش نیروهای پلیس افغانستان است.
 
ˈدانیله برینˈ Daneille Brian از مسولان ناظر بر فعالیت برون مرزی پیمانکاران آمریکایی نیز در مصاحبه با این شبکه خبری، مشاهده چنین تصاویری را بهت آور و نگران کننده خواند.
 
برین گفت؛ فعالیت چنین افرادی که قرار است وظیفه آموزش نیروهای پلیس افغانستان را داشته باشند، موجب نگرانی است.
 
این شبکه خبری همچنین گزارش داد: شرکت امنیتی جرج ساینتفیک به دنبال انتشار این تصاویر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که چنین رفتاری پذیرفتنی نیست.
 
سی.ان.ان گزارش داد: به افرادی که در تصاویر دیده می شوند دسترسی ندارد تا اطلاعات بیشتر بگیرد.
 
به گفته این شبکه خبری، جرج ساینتفیک 47میلیون دلار از دولت آمریکا برای آموزش نیروهای پلیس افغانستان از دولت واشنگتن پول دریافت کرده است.
 
این شرکت با مرکزیت واشنگتن دی سی و فعالیت در عراق و افغانستان، به عنوان یکی از بازوهای نظامی و امنیتی ارتش آمریکا، خارج از مرزهای این کشور خدمات ارائه می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *