يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

آمار عجیب حیف و میل غذا در چین

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 250563
بررسی ها در چین نشان می دهد مقدار غذایی که می تواند ۲۰۰ میلیون نفر را در یک سال سیر کند، در رستوران ها و سالن های پذیرایی این کشور به دور ریخته می شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، برخی منابع رسانه ای چین روز شنبه از اسراف در رستوران های کشورشان در حدی نگران کننده خبر دادند.

ˈ چاینا ارگ، یک پایگاه اینترنتی می نویسد: براساس مصرف نادرست از غذا در چین اصولا هر فرد در رستوران های چین کمتر از دو غذا سفارش نمی دهد و اگر یک گروه پنج نفری وارد رستوران شوند باید منتظر سفارش بیش از ۱۰ نوع غذا از سوی آنان باشید.

تنوع غذایی بر سر میزها در رستوران های چین علاوه بر اینکه شکل فخر فروشی پیدا کرده، به یک عادت نیز تبدیل شده است .

برای نخستین بار یک تحقیق دانشگاهی از این شرایط انتقاد کرده و آن را اسراف دانسته است.

دانشگاه کشاورزی چین تحقیقاتی انجام داده است که بر اساس آن رستوران های چین هشت میلیون تن پروتئین و سه میلیون تن مواد غذایی لازم برای زندگی را بدور می ریزند که می تواند برای تامین غذای ۲۰۰ میلیون نفر در طول سال کفایت کند.

تلویزیون مرکزی چین هم گزارش کرده است که دور ریختن غذا در چین به شکل نگران کننده افزایش یافته است.

این در شرایطی است که روزگاری اگر می خواستند یکی از بهترین صفات مردم چین را برای دیگران مثال بزنند، اندازه در مصرف و اسراف نکردن را مثال می آوردند.

در حالی که هنوز ۱۳۰ میلیون نفر در چین درآمد ناکافی دارند و میلیون ها نفر دیگر زیر خط فقر زندگی می کند، مسوولان دولتی این روند اسراف را غیرقابل قبول توصیف کرده و خواستار تغییر این شرایط شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *