دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

رتبه ایران در تولید خودرو جهان چند است

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 249217
معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در زمینه تولید خودرو رتبه سیزدهم جهان را دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رضا فاطمی‌ امین در همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با رویکرد هم‌اندیشی بخش دولتی و غیردولتی در استان زنجان با اشاره به رشد کشور در زمینه تجارت خارجی، اظهار داشت: کشور در زمینه واردات و صادرات رشد بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیشتر زمینه‌ها سرمایه‌گذاری‌های لازم در کشور صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: فقط در زمینه فولاد سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی صورت نگرفته است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران در زمینه فولاد در رتبه شانزدهم جهان قرار دارد، اضافه کرد: در زمینه تولید خودرو نیز در رتبه سیزدهم جهان است.

وی با اشاره به اینکه سهم منابع طبیعی کشورهای ثروتمند در افزایش ثروت و رشد اقتصادی آنها 3 درصد، سهم بخش فیزیکی 16 درصد و سهم منابع نامشهود آنها بیش از 80 درصد اعلام شده است، تصریح کرد: این در حالی است که در ایران سهم منابع طبیعی در رشد ثروت 54 درصد، منابع فیزیکی 34 درصد و سهم منابع نامشهود 12 درصد است.

فاطمی امین با بیان اینکه بیش از 50 درصد از رشد اقتصادی کشورهایی چون ژاپن از محل بهره‌وری صورت گرفته است، یادآور شد: این آمار در ایران کمتر از 10 درصد است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در برنامه پنجم رشد اقتصادی کشور از محل بهره‌وری باید به 30 درصد برسد.

وی در زمینه اصلاح محیط کسب و کار با تاکید بر اینکه اصلاح محیط کسب و کار در سرمایه‌گذاری تاثیر بسیار زیادی دارد، ادامه داد: این امر شاخص بسیار مهمی نیز محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید زیرساخت‌های مناسب برای مداخله هوشمندانه دولت در زمینه اقتصاد و فعالان بخش اقتصادی در کشور فراهم شود، خاطر نشان کرد: این امر سبب ارتقای کارایی فعالان بخش اقتصادی نیز می‌شود.

وی از نقدینگی به عنوان تیغ دو لبه تعبیر کرد و افزود: بزرگ‌ترین مشکل در حال حاضر در حوزه صنعت، معدن و تجارت نقدینگی است.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه پیش از تامین منابع به اصلاح رویکردها در کشور نیاز داریم، ادامه داد: باید نظام تامین مالی کشور بار دیگر مهندسی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *