جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

"مدیر پرترددی هستم"

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 248985
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مدیر باید در حوزه مدیریت خود پرتردد باشد، گفت: بنده مدیر پرترددی هستم و امسال نیز ۱۲ سفر به استان‌های مختلف داشته‌ام.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور سه شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که از شبکه دوم سیما پخش شد به سالروز تأسیس سازمان بازرسی اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان در سال 1360 آغاز به کار کرد و تاکنون در سه دوره قانون سازمان بازرسی کل کشور اصلاح شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این سازمان ابتدا فقط در تهران مستقر بود، تصریح کرد: 3 سال پیش آخرین ادارات کل بازرسی نیز در مراکز استان‌ها تشکیل شدند و در واقع در همه استان‌ها ادارات کل بازرسی ایجاد شد.

وی با تأکید براینکه طبق اصل 174 قانون اساسی دو وظیفه عمده یعنی نظارت بر اجرای صحیح قانون و نظارت بر حُسن جریان امور در دستگاه‌‌های اداری برای سازمان بازرسی کشور تعریف شده است، افزود: محل بازرسی ما همه جا نیست بلکه در مجموعه اداره کشور است یعنی بخش خصوصی، بازار، قضایی و نهادهای قانونگذاری به ما مربوط نمی‌شود و حوزه ما دستگاه‌های اداری و اجرایی هستند.

پورمحمدی برهمین اساس اجرایی شدن قانون یا نشدن آن را دو هدف عمده سازمان بازرسی نسبت به دستگاه‌های اجرایی دانست و یادآور شد: همچنین باید دید آیا فعالیت‌ها در دستگاه‌های اجرایی به اهداف تعیین شده منتج می‌شود یا خیر؛ چرا که گاهی قانون اجرا می‌شود اما بخشنامه مشکل دارد و ما باید آن را بررسی کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید براینکه اگر کشور می‌خواهد به سامان برسد باید برنامه داشته باشد، گفت: همچنین باید علاوه بر برنامه به نظم نیز توجه شود؛ بدون نظارت نمی‌توان به خواسته‌هایمان دست یابیم چرا که نظارت لازمه رسیدن به هدف و انجام یک برنامه خوب است.

وی با تأکید براینکه سازمان بازرسی، نظارت عالی بر دستگاه‌ها دارد، اظهار داشت: ما این نظارت را داریم که آیا قانون رعایت می‌شود یا خیر و این عمده‌ترین وظیفه ما است که از طریق مردم شکایات و گزارش‌های آنها و یا از جانب خودمان صورت می‌گیرد.

پورمحمدی محوری‌ترین مسئله در کشور را اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد و گفت: در تفکر دینی ما نیز اقتصاد از لایه‌های اصلی زندگی است چراکه یکی از بسترهای عمده تخلف و انحراف همین حوزه اقتصادی به شمار می‌رود؛ اقتصاد در تفکر، تربیت، فرهنگ و باورها نیز تأثیر دارد از این رو باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که چرا شما زیاد مسافرت می‌کنید، تصریح کرد: مدیر باید در حوزه مدیریتش پرتردد بوده و از نزدیک مسائل را ببیند چراکه در غیر این صورت باید در مدیریتش تردید داشت.

وی با تأکید براینکه مدیر پرترددی هستم، یادآور شد: کار بازرسی سرکشی است و بنده طی 4 سالی که در سازمان بازرسی هستم پیوسته به استان‌ها سفر می‌کنم امسال نیز 12 سفر داشته‌ام.

پورمحمدی با بیان اینکه تحریم بسترساز بسیاری از فسادها است، اظهار داشت: بنده طی سفری که به مالزی برای حضور در اجلاس سالانه مجموعه‌های ضد فساد داشتم به این موضوع تأکید کردم که وقتی ملت ما را تحریم می‌کنید ما از کانال غیررسمی وارد خواهیم شد چراکه تحریم آنها غیرقانونی است و باید با همین تحریم‌ها که عوامل فساد است مبارزه شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید براینکه ضعیف بودن در نظام برنامه‌ریزی و همچنین اجرای آن یکی از اشکالات کشور ما است،‌ افزود: باید همواره برای هر کاری برنامه داشته باشیم.

وی به قانون ارتقاء نظام سلامت اداری و مبارزه با فساد اشاره و خاطرنشان کرد: سلامت اداری و مبارزه با فساد تقریباً در این قانون به خوبی تعریف شده است و مجازات‌های آن شامل محرومیت است و در این قانون پاسخگویی، قوانین مربوط به دولت الکترونیک، آموزش دستگاه‌ها برای سالم عمل کردن و شاخص‌های سلامت تعیین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *