دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰
۳۴

‫مناقشه دختر خاله و پسر خاله معروف بر سر پارازیت‬

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 248541
محمد اصفهانی بشدت از پارازیت های ارسالی انتقاد کرد. این در حالی است که پیش تر وزیر بهداشت که دختر خاله این خواننده پاپ هم هست، ادعاهای مربوط به خطرناک بودن پارازیت را غیر علمی اعلام کرده است.
به گزارش سرویس اجتماعی جهان، محمد اصفهانی، خواننده پاپ کشور، در یادداشتی در وبلاگش پس از اینکه نسبت به "سانسور ناگهاني" تيتراژ سريال "تكيه بر باد" توسط واحد موسيقي صدا و سيما انتقاد کرده، به ارسال پارازیت بر روی امواج ماهواره ای اعتراض و آن را مضر توصیف کرده است.

وی نوشته است: "بيماري كه داروهاي سركوب ايمني مصرف ميكند تا عضو پيوندي اش در بدن باقي بماند... سالمندان فرتوت كه اصلا ماهواره نمي بينند؛ بيماران سرطاني وضعيف تحت شيمي درماني ؛ مسلولها و جانبازان و معلولان ؛ بيماران اعصاب و روان ؛ آدمهاي سالم و قوي كه ماهواره نگاه نمي كنند ؛ بچه هاي سرطاني در كانونهايي مثل محك ؛ دياليزي ها ؛ حامله ها ؛ نوزادها و جنين ها و... همه روز و شبشان را با پارازيت هاي ماهواره اي و تشعشعات مسموم و مضر آن طي كنند تا شما كه كسي جرات ندارد در باره تان سؤال كند به وظيفه ي فرهنگي خود درجبهه هاي تهاجم فرهنگي و جنگ نرم عمل كنيد؟ و مثل هميشه فقط با سيستم حذفي ظاهرا به سراغ دشمن و در اصل به سراغ هموطنان و خانواده هاي خود برويد؟... نكند خطر اين تشعشعات را شوخي گرفته ايد؟"

انتقادات تند اصفهانی به پارازیت های ارسالی در حالی است که پیش تر وزیر بهداشت که دختر خاله او هم هست، ادعاهای مربوط به مضر بودن پارازیت را رد کرده است. حتی وزارت خانه تحت مدیریت خانم وحید دستجردی در این باره آزمایش هایی را انجام داده و اطلاعیه منتشر کرده است.

ادعای تاثیر پارازیت ها در ایجاد بیماری ها استناد علمی ندارد

به عنوان نمونه،‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز 10 مهر ماه امسال اعلام کرد: ادعاها ی مربوط به تاثیر پارازیت های ماهواره ای بر سلامتی انسان و بروز بیماری هایی مانند سرطان و یا سقط جنین استناد علمی ندارد.

علی گورانی، رئیس اداره بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت در این باره عنوان کرد: ادعاهای افراد حقیقی و حقوقی در زمینه عوارض پارازیت های ماهواره ای ، عوام فریبی و بزرگنمایی هدفدار است.
 
وی در عین حال گفت: البته پارازیت ها کاملا هم بی اثر نیستند اما اینکه بخواهیم یک عارضه و بیماری را بطور مستقیم با یک پدیده خاص، ارتباط دهیم باید برای اثبات آن آزمایش های علمی انجام شود.
 
به گفته گورانی "انواع انرژی اعم از آتش، باد یا فرکانس ها می توانند آسیب زا باشند. شدت انرژی آنتی سیگنال ها (پارازیت ها) بیشتر از سیگنال های (امواج) ماهواره ای نیست و به هرحال مردم بطور مرتب از ماهواره ها استفاده می کنند و تمام افراد چه افرادی که ماهواره دارند و چه کسانی که ندارند، این امواج را دریافت می کنند."
 
وی افزود: 85 درصد آسیب های مردم از پرتوها و انرژی های تشعشعی ناشی از منابع طبیعی مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید است، 50 درصد آسیب های مردم از آن 15درصد باقی مانده نیز مربوط به کاربری های پزشکی (اشعه های تصویربرداری) است.

واکنش خانم وزیر

پیش تر هم مرضیه وحید دستجردی خلاف سخنان پسرخاله اش گفته بود: صرف این‌که گفته شود بیماری‌ها بر اثر پارازیت‌ها است به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که به عنوان مثال 70 درصد علت سقط جنین موارد ژنتیکی است و اگر مواردی باشد که ادعای افزایش سقط جنین بر اثر پارازیت‌ را داشته باشد، باید این جنین‌ها از نظر اشعه چک شوند.

دستجردی توضیح داد: از نظر سلامت مشکلی نبوده است در مورد مواردی هم که از سقط جنین می‌گویند همیشه مواردی در میان مردم و حتی گروه‌های پزشکی اعلام می‌شود اما این موارد حتما مستند به آزمایشات نیست.

با توجه به این موضوع باید دید اصفهانی قادر به ارائه مدارک و مستدات علمی برای ادعایش خواهد بود یا ترجیح می دهد به همین موضع گیری رسانه ای بسنده و از پیگیری علمی ماجرا خودداری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
.. اگر قرار باشد این امواج مضر باشند امواج مربوط به صدها شبکه ماهواره ای مضر است که هر لحظه در حال ارسال به کشورمان است.
ضمنا مضرتر از امواج ماهواره امواج دکل های برقرار کننده ارتباط موبایل است که مربوط به اوپراتورهای قانونی است و در تمام کشورها رایج است.
قابل توجه جناب دکتر!!! که امواج ماهواره از جنس امواج مایکروویو و شبیه به امواج دکل های تلویزیون هستند. ...
Iran, Islamic Republic of
دوست نظر دهنده حتما می دونید که امواج آنتن های ماهواره ماکرو ویو نیست اما امواج دکل های تلفن همراه در ایران بله کاملا مضر است ضمنا امواج پارازیت هم چون در سطح پایین قرار دارد کاملا می تواند خطرناک باشد
Iran, Islamic Republic of
کاش ایشان مستندات علمی مضر بودن امواج الکترومغناطیسی در محدوده 300-0گیگاهرتز را هم منتشر می کردند تا مجبور نشویم به عنوان یک پزشک متخصص بگوییم: همکار محترم! شاید بهتر بود به همان خوانندگی می پرداختید و بی اطلاعی تان در حوزه رادیوبیولوژی را علنی نمی کردید.
Czech Republic
ضرر فقط ضرری است که به جسم می خورد؟ضرری که امواج ماهواره ای به روح می زنند مهم نیست؟جنگ نرم را دشمن شروع کرده و اوست که باید پاسخگوی کودکان سرطانی و بیماران دیالیزی و...باشد نه کسانی که مسئولیت پدافندی و دفاع مشروع دارند
United States
من نمیدونم چرا طرفداران ارسال پارازیت فکر میکنند پارازیت روی جسم اونها تاثیری نداره و فقط مخصوص کسانی است که ماهواره دارند!! بابا اگه به فکر سلامتی مردم نیستید به فکر سلامتی خودتون باشید پارازیتها روی خود مسئولین و خانواده هاشون و فرستنده اونها هم تاثیر داره هااااااا
چندی پیش وزیر ارتباطات از مضرات پارازیت های ارسالی و منبع نا شناخته ارسال انها گفت..
امواج پارازیت باید بسیار قویتر از امواج اصلی باشند تا بتوانند امواج اصلی را مختل کنند...
اصفهانی خودش دکتره لذا وقتی میگه ضرر داره حرفش الکی نیست. حتی اگر احتمال ضرر هم باشه باید جلوش گرفته بشه
Canada
سلام
ما که در وب سایت دکتر همچین چیزی ندیدیم، لطفا مرجع خبر یا ادرس وبلاگ را درج کنید
ممد تو برو همون دلقکتو بخون.

تو خودت یه پا افسر پیاده تهاجم فرهنگی هستی، حالا نگران وظیفهی فرهنگیت در جبهه های تهاجم فرهنگی و جنگ نرم شدی؟!!

آهان، تازه فهمیدم! منظورت از اون وریه. پارازیت موی دماغ هم پیالگی هات شده غر می زنی.
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر شما چرا تو را به خدا شما سیاسی نشو بگذار با صدای شما آرام باشیم میدانم از حذف تیتراژ ناراحتی ولی این ممیزی های بی مبنا 33 ساله که بالا پائین میشه یادته آدم برفی یک روزی قاچاق بود حالا 10بار نشانش دادن خدائیش آسمون و به ریسمون نبافیم دوستت دارم دکتر یا علی حق نگهدارت مرید مرحوم شیخ جعفر مجتهدی این حرف ها را نمیزنه
Iran, Islamic Republic of
همان طور که در این مطلب هم آمده و بر اساس نظر غالب کارشناسان برای اثبات مضر بودن امواج ماهواره به آزمایش های علمی فراوان احتیاج است. اما هر عقل سلیمی می گوید ریسک با سلامتی مردم جایز نیست. وقتی ما امکان چنین بررسی هایی را نداریم و از طرف دیگر می دانیم که این به قول شما آنتی سیگنال ها بمراتب و شاید صدها و هزاران برابر قوی تر از سیگنال های عادی هستند آیا بازی با سلامتی خانواده من و شما اگر کاری ضد انسانی و غیر بشری نیست، پس چیست؟
Iran, Islamic Republic of
کسی سخنی از سموم محصولات گلخانه ای و 2 گرم !!!! آنتی بیوتیک درون هر مرغ و نسبت 150 برابری حد مجاز نگهدارنده ها در کنسروها نمی گوید . چون این تهدیدات باعث رونق بازار فروش داروی کشورهای غربی است .
Iran, Islamic Republic of
ماهواره ها در صدها کیلومتر بالاتر از زمین قرار دارند در نتیجه شدت امواج آنها که عمدتا با مجذور فاصله کاهش می یابد به شدت کم شده و تاثیر خاصی بر روی بدن ندارند اما دستگاههای پارازیت بر روی زمین قرار دارند و برای اینکه برنامه خاصی را با مشکل مواجه کنند نیاز به توان تابشی بالاتر دارند اما خطر چندانی ندارد خطر عمده مربوط به مواردی است که مستقیما بر روی ماهواره پارازیت انداخته شود در این صورت بایستی شدت آنقدر بالا باشد تا ماهواره که در صدها کیلومتر بالاتر قرار دارد مود تاثیر قرار بگیرد در این صورت شدت امواج بر روی زمین به شدت بالا می رود اما متاسفانه نگاه مسئولان به این قضیه نیز سیاسی است
Iran, Islamic Republic of
اصلاً هم مضر نيست به نظر بنده هرچه بيشتر پارازيت بفرستند بهتر هم هست
Iran, Islamic Republic of
درضمن اين پارازیت ها بدلیل مخدوده فرکانسی وسیع که امواج کل باند ماهواره را کور کنند بسیار خطرناک هستند . خانم دکتر وزیر که دانسته بر مطلب مضری مهر تکذيب می گذارد فردا در پیشگاه الهی بايد جوابگو باشد شما هم اگر اصل قضیه را منکر شوید به واسطه مضر بودن و تاثیر سوء آن برانسان و جانداران در آن دنيا باید جوابگو باشید .
Iran, Islamic Republic of
اصلاً مشکلی ایجاد نمی کنه، آیا راهی که مردم نرن ماهواره ببینن اینه؟ اصلاً چرا ماهواره نبینن؟ هر کس خودش عاقله و می تونه بد رو از خوب تشخیص بده. مگر اینکه شما عرضه نداشته باشی اون چیزی که فکر می کنی خوبه یه جوری ارائه بدی که مردم نگاه کنن و یا اصلاً اونقدر دروغ و ... از طریق صدا و سیما پخش میشه که مردم اصلاً اعتمادی ندارن.
مشکل دکتر اصفهانی اینه که دکتر هستن و مهندس مخابرات نیستن و اطلاعات کافی ندارن
Iran, Islamic Republic of
اينكه امواج ماهواره اي براي انسان زيان داشته باشد شايد جاي شك و ترديد نداشته باشد(زيرا هرچيز غير طبيعي و آفريده دست انسان ،در كنار فوايد آن معمولا اثرات نامطلوبي هم براي انسان ها داشته است) اما ميزان آسيب رساندن آن را متخصصان بايد مشخص كنند و بهتر است افراد ديگر در اين خصوص اظهار نظر نكنند . زيرا شائبه هاي زيادي براي آنها ايجاد ميگردد . از جمله همين آقاي اصفهاني كه در خبر آمده است كه براي چي امواج را مضر اعلام كرده اند .
Iran, Islamic Republic of
شدت سیگنال بی تی اس های تلفن همراه بیش از 10 برابر قویتر از جمرها(مختل کننده های فرکانسی)ی پارازیت انداز است.
این موضوع به قدری واضح است که کشورهای غربی هم در سکوتی اغواگر مشغول سوء استفاده از بحثهایی که عوامل خودشان در داخل طرح میکنند هستند و هیچگاه به صورت علمی به این موضوع نپرداخته اند زیرا در صورتی که این بحث بخواهد بطور علمی تبیین شود، تمامی ادعاهای علمی بی اساس این موضوع رد میشود و دیگر باید این مساله را از دستور کارشان خارج کنند و دنبال موضوعی دیگر بگردند.
من از متخصصان داخلی برق و مخابرات کشور که میتوانند به راحتی شدت این سیگنالها را با دستگاههایی نظیر اسپکتروم آنالیزر و .. اندازه بگیرند و با سیگنالهای دیگر متعارف در همه کشورها مقایسه کنند تعجب میکنم که چرا مساله را یکبار برای همیشه باز نمیکنند که مردم دروغگویان را بشناسند و آنهایی هم که فریب خورده اند خیالشان راحت شود .
اگر کسی نسبت به امواج ماکروویو حساسیت دارد نباید در خانه کسی که تلفن همراه دارد تردد کند و همراه داشتن و یا حرف زدن با تلفن همراه نیز برایش به نسبت ضرر پارازیتها قابل قیاس نیست....

دانشجوی دکترای مهندسی برق-مخابرات ، دانشگاه صنعتی شریف
Iran, Islamic Republic of
من متخصص در اين زمينه نيستم و يك سوال داشتم و آن اينكه اگر قبول كنيم همانطور كه غربي ها ، بخصوص در راديو هاي فارسي زبان خود مي خواهند به بقبولانند كه امواج ناشي از پارازيت خطرناك هستند آيا مستندي هم ارائه داده اند . تازه اگر خطري هم وجود داشته باشد مگر نبايد از جانب ماهواره هاي غربي باشد كه دارند براي ما برنامه پخش مي كنند چرا كه امواج آنها به طرف ما مي آيد و اگر ما هم پارازيتي مي فرستيم به طرف ماهواره آنها است و اين پارازيت ها از زمين به طرف ماهواره ها فرستاده مي شود نه به طرف مردم .
Iran, Islamic Republic of
پسر خاله راست میگه .
امواج بصورت طبیعی هم در فضا وجود دارند اما اینکه بخواهید مسیر امواج را با چیزی غیر متعارف تغییر بدهید مطمئنأ مضر بوده و اثبات شده هم هست
United States
من فكر كنم صحبت خانم دكتر دستجردي به شكل واضح در مورد دكل هاي موبايل و امواج مربوط به گوشي هاي همراه بود و ايشان درباره پارازيت هاي ماهواره حرفي نزده اند
Iran, Islamic Republic of
بابا شماها راست می گویید اصلا امواج پارازیتی مفید است و باعث طول عمر می شود!!!!!!!!
اگه شما میگید که ماهواره ها فقط دروغ میگن و مردم به اونها اعتماد ندارن پس از چی میترسین !؟
Iran, Islamic Republic of
"پسر خاله راست میگه"

...
Iran, Islamic Republic of
شرمنده اما آقای دکتر اصفهانی دکتر بودند اما الان دکتر هم نیستند، خواننده اند
Iran, Islamic Republic of
"اصفهانی خودش دکتره لذا وقتی میگه ضرر داره حرفش الکی نیست. حتی اگر احتمال ضرر هم باشه باید جلوش گرفته بشه"

شما برو موبایلت رو منهدم کن اگه راست میگی
Iran, Islamic Republic of
از امواج نارحتند یا از محروم شدن دیدن شبکه های خاص؟؟؟
ولي دختر خاله من چيز ديگه اي مي گفت!
ببخشیدپارازیت چیه؟!!!!!
ما در منطقه ای زندگی میکنیم که اکثر اهالی آنتن ماهواره دارند ولی ما نداریم . از موقعی که پارازیت ارسال میشود سیستم گیرنده دیجیتال تلویزیون ما نیز مختل میشود از قضا من و خانم هم دچار سنگینی سر شده ایم.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم امواج خيلي خوبه و بايد بيشترش كنن از نظر علمي هم اثبات شده براي بدن مفيده !
...
پارازیت با موج سالم ماهواره یا موبایل که هارمونی داره فرق می کنه مسلماً