يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

بازداشت 71 آذری دیندار در تجمع امروز

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 248212
سایت خبریˈ دیرلرˈ جمهوری آذربایجان تعداد دستگیرشدگان تجمع اعتراض آمیز ممنوعیت حجاب در مدارس دخترانه این کشور را در روز جمعه، 71 نفر اعلام کرد.
به گزارش جهان، به نوشته این سایت، برای همه دستگیرشدگان این تجمع پرونده کیفری تشکیل شده تا با انجام تحقیقات مورد نیاز پرونده های آنان در مراجع قضایی مربوطه مورد بررسی قرارگیرد.
 
ماموران در این تجمع تعدادی از معترضین را به علت برگزاری غیر قانونی و برهم زدن نظم وامنیت دستگیر و آنان را به مرکز پلیس نریمانف باکو منتقل کردند.
 
در این تجمع پس ازاینکه معترضین به مقابل ساختمان وزارت تحصیل جمهوری آذربایجان رسیدند، با حمله ماموران پلیس مواجه شدند که در نتیجه این درگیری تعدادی از معترضین و ماموران پلیس نیز زخمی شدند.
 
سایت خبری ˈ فاکت خبرˈ جمهوری آذربایجان تعداد معترضین آذری در این تجمع را بیش از 200 نفر اعلام کرده است که تعداد زیادی از آنها توسط پلیس دستگیر شدند.
 
یادآورمی شود: بر اساس بخشنامه ای که دو سال پیش توسط وزارت تحصیل جمهوری آذربایجان صادر شد، تمام محصلین دختر و پس در این کشور ملزمند با لباس فرم در کلا سهای درس حضور پیدا کنند و حضور دختران با حجاب در مدارس دخترانه ممنوع شده است. 
ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *