دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

ایران بر عراق حکومت می‌کند!

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب: 248081
چند ایرانی در صف حکومت بر حال و آینده عراق هستند و از حاکمیت ملی و غرور اعراب چیزی باقی نگذاشته‌اند. این جوسازی این روز مقامات و رسانه‌های غربی و عربی درباره روابط ایران و عراق است.
به گزارش جهان به نقل از تابناک،فضای رسانه‌های عربی و آمریکایی شاهد موج جدیدی از ادعاها در مورد نوع رابطه عراق با همسایه شرقی خود است. 

روزنامه‌های آمریکایی واشنگتن پست و نیویورک‌تایمز به همراه شبکه قطری الجزیره از جمله بازیگران این موج جدید حمله به نوع روابط ایران و عراق هستند.

واشنگتن‌پست به نقل از روزنامه مصری الاهرام، خبر از مصاحبه‌ای با عزت ابراهیم الدوری معاون فراری صدام داده است که وی در آن مدعی شده است که حمله آمریکا به عراق باعث تقویت ایران شده است. این مصاحبه ظاهرا به صورت اینترنتی انجام شده است، هر چند تاکنون چندین بار خبرهایی از مرگ یا دستگیری این مقام ارشد رژیم صدام که نقش پررنگی در تامین مالی اقدامات تروریستی در عراق دارد منتشر شده است.





جالب این است که در همان روز، نیویورک تایمز دیگر روزنامه مهم آمریکایی در مطلبی که بر گرفته از کتابی با نام The Inside Story of the Struggle for Iraq, From George W. Bush to Barack Obama (داستان مبارزه بر سر عراق، از بوش تا اوباما) است، تلاش کرده است که بسیاری از حوادث عراق را در چارچوب جنگ پنهان ایران و آمریکا بر سر عراق تفسیر نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *