جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

واليباليست‌هاي جوان جهاني شدند

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب: 247919
تيم ملي واليبال جوانان ايران با پيروزي بر تايلند و صعود به مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي قهرماني آسيا جواز حضور در مسابقات جوانان جهان را بدست آورد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، تيم ملي واليبال جوانان ايران در مرحله حذفي رقابت‌هاي قهرماني جوانان آسيا به مصاف تايلند رفت و به پيروزي سه بر يك رسيد. ملي‌پوشان ايران پيش از اين برابر استراليا، چين تايپه و هند به برتري رسيده و بدون شكست به اين مرحله صعود كرده‌بودند.

ست نخست

ملي‌پوشان واليبال ايران كه در همه بازي‌هاي قبلي خود پيروز شده بودند، در شروع اين ديدار قدري حريف را دست كم گرفتند. اگرچه تايلند در واليبال آسيا محلي از اعراب ندارد و كمتر كسي براي چنين تيمي برابر ايران شانس پيروزي قائل بود، اما در شروع مسابقه بخت با چشم بادامي‌هاي تايلند يار بود. اشتباه‌هاي ساده از دفاع روي تور ايران موجب شد تا در نهايت ست نخست اين ديدار با امتياز 25-22 به سود تايلند تمام شود.

ست دوم

تيم ملي واليبال ايران ست دوم را خيلي خوب آغاز كرد. بازي خوب شهاب احمدي و ميلاد عبادي پور كاملا تيم ايران را متحول كرده بود. شاگردان نفرزاده اختلاف امتيازهاي خود را با حريف به عدد 10 رسانده بودند. بازي هماهنگ و منسجم تيم ايران تحسين حاضران در سالن را برمي‌انگيخت و موجب مي‌شد با فريادهاي ايران ايران سال را به لرزه در آورد.

سرويس‌هاي خوب نصر اصفهاني و دريافت‌هاي عالي از عبادي‌پور كار را براي حريف سخت مي‌كرد. در نهايت ست دوم اين ديدار با امتياز 25-14 به سود ايران تمام شد.

ست سوم

در ست سوم بازي نيز ايران صاحب توپ و ميدان بود. تايلندي‌ها حرفي براي گفتن نداشتند. رزاقي با سرويس‌هاي زيباي خود تمام برنامه‌هاي تدافعي حريف را برهم مي‌ريخت. شهاب احمدي از پاس‌هاي كوتاه رزاقي به خوبي امتياز مي‌گرفت. محمد امير محمد با پروازهاي زيباي خود بالاتر از خط دفاعي نه چندان بلند تايلند امتياز مي‌گرفت. ايران در اين ست با امتياز 25-14 پيروز شد تا با راهيابي به جام جهاني تنها يك ست فاصله داشته باشد.

ست چهارم

حسين آبادي بدون ترديد ستاره ايران در ست پاياني بود. بلند قامتان ايران از چپ و راست زمين تايلند را مورد آماج حملات خود قرار داده بودند. بازيكنان تايلند كه 10 امتياز از ايران عقب افتاده بودند ديگر انگيزه اي براي بازي نداشتند و به دفعات سرويس‌هاي خود را خراب مي‌كردند. فلاح هم كه در ست آخر خيلي خوب ظاهر شد، نقش بسزايي در پيروزي ايفا كرد. در نهايت ست چهارم هم با امتياز 25-12 به سود ايران تمام شد.

در نهايت تيم ملي واليبال جوانان ايران با نتيجه 3بر يك و امتيازهاي (25-22، 14-25، 14- 25و 12، 25) تايلند را شكست داد و به جام جهاني واليبال جوانان صعود كرد. شاگردان نفرزاده بايد فردا در مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي قهرماني واليبال آسيا به مصاف برنده مسابقه چين و چين تايپه بروند.

از ديگر بازي‌هاي مرحله یک چهارم نهایی رقابت های والیبال جوانان آسیا تیم ملی جوانان هندوستان با برتری 3 بر یک در برابر کره جنوبی، اولین صعود کننده به رقابت های قهرمانی جوانان جهان لقب گرفت.

اولین ست این دیدار با نتیجه 25- 19 به سود تیم ملی کره جنوبی پایان یافت . در ست های دوم، سوم و چهارم این دیدار نیز تیم ملی هندوستان به ترتیب با امتیازهای 25-18، 25-22 و 30-28 به برتری دست یافت تا در مجموع ست شماری ها پیروز این بازی باشد.

تیم ملی ژاپن نيز با شکست 3 بر صفر تیم استرالیا مجوز حضور در رقابت های قهرمانی جوانان جهان را بدست آورد. در این دیدار، تیم ژاپن در سه ست متوالی و با امتیازهای 25-20، 25-17 و 25- 22 تیم استرالیا را مغلوب کرد تا با حضور در جمع چهار تیم برتری رقابت های قهرمانی جوانان آسیا، جواز حضور در رقابت های قهرمانی جوانان جهان را بدست آورد.

با پیروزی 3 بر صفر ژاپن در این دیدار، این تیم شش بازی پی در پی خود را 3 بر صفر پشت سر گذاشت. ژاپن تاکنون حتی یک ست نیز به حریفان واگذار نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *