جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۹

کج‌سلیقگی درطراحی لباس پرسپولیس+ تصاویر

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 245059
در طرح اولیه این پیراهن 6 خط بر روی دوش راست و 6 خط بر روی دوش چپ بازیكنان بود؛ كه می گفتند به نشان 6 تایی ها و از این حرف ها بوده! ولی با كمال تعجب دیروز در بازی با نفت تهران دیدم كه در این طرح دستكاری ای شده و 6 خط به 7 خط و طرح خط ها به كلمه لا اله الا الله تغییر یافته.. اینكه نوشتن این لفظ مقدس بر روی لباس، مستلزم رعایت نكات و احتیاط فراوان است بحثی است قابل تامل.. ولی نكته قابل توجه این است كه روی دوش چپ كلمه « لا اله ا » و روی دوش راست كلمه « لا الله » نوشته شده است.
به گزارش جهان به نقل از مركز اسناد انقلاب اسلامی، یكی از كاربران اینترنت در مطلبی درباره لباس تازه تیم فوتبال پرسپولیس توضیحات جالبی داده است كه شرح آن در ادامه می آید:

سكانس اول:
شركت آلمانی آل اشپرت (uhlsport) محبت كرده اند و پیراهنی اختصاصی را برای تیم پرسپولیس طراحی كرده اند. من آدم فوتبالی ای نیستم ولی در طراحی دستی دارم.. به همین جهت تصمیم گرفتم این پست را بزنم.

در طرح اولیه این پیراهن 6 خط بر روی دوش راست و 6 خط بر روی دوش چپ بازیكنان بود؛ كه می گفتند به نشان 6 تایی ها و از این حرف ها بوده! ولی با كمال تعجب دیروز در بازی با نفت تهران دیدم كه در این طرح دستكاری ای شده و 6 خط به 7 خط و طرح خط ها به كلمه لا اله الا الله تغییر یافته.. اینكه نوشتن این لفظ مقدس بر روی لباس، مستلزم رعایت نكات و احتیاط فراوان است بحثی است قابل تامل.. ولی نكته قابل توجه این است كه روی دوش چپ كلمه « لا اله ا »  و روی دوش راست كلمه « لا الله »  نوشته شده است.

همه می دانند كه طراحان همیشه سعی می كنند با طرح خود، با بینندگان سخن بگویند و همیشه سعی میكنند در طرح های خود از نشانه ها و نمادها استفاده كنند.
بر اساس همین اصل قطعا یك چنین طراحی ای از نگاه طراحش بدون قصد نبوده... ولی چرا در تمام پروسه تولید این لباس هیچكدام از مسئولین محترم این ریزبینی را به خرج نداده اند جای بسی تاسف است.

سكانس دوم:
حضرت آیت الله بهجت پس از كنفرانس برلین سخنرانی ای برای طلاب داشته اند كه به همین تیتر در اینترنت قابل دانلود است.. در این صوت، حضرت آیت الله بهجت رضی الله عنه می فرمایند:
«بسم الله الرحمن الرحیم... چه باید بكنیم... چه كار كردیم كه به این چیزها مبتلا می شویم؟! فكر این را باید بكنیم.. چه كار كرده ایم كه مانده ایم بی سرپرست..  اشكال در این است كه خودمان را اصلاح نمی كردیم و نكردیم و نخواهیم كرد!» ایشان در ادامه بدین مضمون سخن می گویند آنچه ما را به این بلاها مبتلا می كند رفتار و كردار خود ماست!

سكانس سوم:
كارگردان قبطی با حمایت آمریكا و اسرائیل فیلمی می سازد و به ساحت مقدس پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) اهانت می كند. همه مسلمان ها اعتراض می كنند و سفارت خانه ها محاصره می شوند و ... .

سكانس چهارم:
بهجت عارفان ادامه میدهد:  « حاضر نیستیم خودمان را اصلاح كنیم؛ اگر حاضر بودیم خودمان را اصلاح كنیم به این بلاها مبتلا نمی شدیم... ما می خواهیم هر چه دلمان می خواهد بكنیم ولی دیگران حق ندارند... نه... حق ندارند اساعه ای بكنند..»



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يعني اينقدر بدبختيم كه طراحي لباس رو هم بايد غربيها برامون كنن؟ يعني واقعا اين مملكت ........؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا فاجعه است
با اين كارشون خواستند......... جلوي باختهاي مكررشون رو بگيرن؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
فاجعش كجا بود دقيقاً؟
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست است دیروز در بازی این نکته نظر بنده را جلب نمود باید سریعا آن را اصلاح کنند
فردا با این تیترتون مردم رو به خیابونها می ریزد
Iran, Islamic Republic of
افتضاحي در پي افتضاحي ديگر
رونوشت: آقای رویانیان
به نظر، عبارت از دوش چپ شروع شده و ادامه آن بر دوش راست است. نه اينكه قصد طراح، تكرار يك كلمه بر روى هر دوش بوده باشد.