يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

فیلم موهن، توطئه ضدایرانی انگلیس را بلای جان غرب کرد

يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 244891
ماجرای توهین به پیامبر اسلام(ص) و واکنش مسلمانان جهان به این اقدام ضدبشری کشور آمریکا باعث شد تا توطئه‌ انگلیس علیه ایران در همان آغاز نطفگی خفه شود.
فیلم موهن، توطئه ضدایرانی انگلیس را بلای جان غرب کرد
سرویس سیاسی جهان - میثم تولایی: عوامل این توطئه که بیشتر جنبه نمایشی و رسانه‌ای داشت، هرگز فکر نمی‌کردند زمین بازی علیه آنان شود و این خود نقطه عطفی شده برای نمایش انزوای کشورهایی که نقشه انزوای ایران را می‌کشیدند.
 
تعطیلی کنسولگری کانادا در ایران که به صورت یک طرفه و از سوی این کشور اتفاق افتاد خطی را دنبال می‌کرد که طی آن چند کشور دیگر به تبعیت و با هماهنگی‌های صورت گرفته در روزها و ماه‌های آینده سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود را تعطیل کنند.
 
اما توهین به آخرین پیامبر باعث شد تا این نمایش انزوا وارونه و دامنگیر خودشان شود. حالا شاید بد نباشد در رابطه با تعطیلی کنسولگری کانادا در ایران چند نکته مهم را یادآوری کنیم که مضحک بودن کار کشور کانادا را نشان می‌دهد.
 
اول اینکه روابط ایران و کانادا در سطح کاردار و کنسولگری بود، بنابراین تعطیلی سفارتخانه یا خروج سفیر که در رسانه‌های بریتانیا دائم عنوان می‌شد دروغ محض است.
 
نکته دوم مربوط به اوایل انقلاب ایران اسلامی است. بهتر است بدانیم که 6 نفر از اعضای سفارت آمریکا در تهران توسط کنسولگری کانادا فراری داده شدند و کاردار وقت این کشور در ایران بعدا از مسئولان آمریکایی عالی‌ترین مقام و نشان شهروندی را دریافت کرد.
 
سومین نکته متوجه شکافی است که بعد از موضوع خانم کاظمی میان روابط ایران و کانادا ایجاد شد. ماجرای خانم کاظمی و دخالت دولت کانادا باعث شد تا سطح روابط دو کشور به پایین‌ترین حد ممکن برسد به گونه‌ای که تنها می‌شود گفت تعلیق یا تعطیل نبود.
 
نکته چهارم: دولت کانادا برخلاف آنچه که رسانه‌های غربی بدان پرداختند در نامه خود حرف از تعلیق روابط زده، نه تعطیلی و البته جمهوری اسلامی ایران همزمان با خروج کاردار کانادا حکم اخراج وی را صادر کرد که این یعنی در صورت برقراری روابط دیگر کاردار کنونی اجازه برگشت به خاک ایران را ندارد.
 
پنجم: کانادا تحت سلطه بریتانیا است، یعنی ملکه بریتانیا تعیین و تکلیف این کشور را بر عهده دارد و البته این خیلی برای مردم کشور کانادا باید سنگین باشد!
 
ششمین نکته: در آخرین انتخاباتی که در کشور کانادا برگزار شد بیش از هزار شکایت مردمی از روند برگزاری انتخابات و تقلب در آن ثبت شده است و این خود حکایتی است از این مدعی دموکراسی.
 
هفتمین نکته: وزیر خارجه کنونی کانادا پادو شخصی نخست وزیر بوده و تحصیلات وی هم اکنون لیسانس افتخاری است!
 
نکته هشتم: تاکنون ایران هیچ سفیر یا کارداری را از کشور خود اخراج نکرده و در مورد ماجرای سفارت آمریکا هم این کشور پیش قدم شد.
 
نکته نهم: 400 هزار ایرانی در کشور کانادا زندگی می‌کنند و قطب علمی و اقتصادی این کشور در دست ایرانی‌هاست.
 
دهم: رفتارهای نژاد پرستانه در کشور کانادا بیداد می‌کند تا حدی که مفقود شدن 600 زن بومی در این کشور اتفاق می‌افتد و البته با سکوت رسانه‌ای دنبال می‌شود.
 
یازدهم:این کشور به عنوان پناهگاه مجرمان و کلاهبرداران ایرانی شناخته می‌شود که یکی از آن‌ها خاوری است.
و... .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *