جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۲

از حضور فوتبالیست های قدیمی تا کنایه فردوسی‌پور به گرانی دلار/ با دایی‌مشکلی ندارم/ماجرای‌استعفا

سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۹
کد مطلب: 244086
فردوسی پور در برنامه این هفته اش میهمانان ویژه ای داشت که به چند نسل از فوتبال ایران تعلق دارند و حرفهایشان شنیدنی بود. عارف قلی زاده نماینده دهه 50، حسن روشن نماینده دهه 60، فرشاد پیوس نماینده دهه 70 و رضا شاهرودی به عنوان نماینده دهه 80 مهمان برنامه نود بودند.
به گزارش جهان به نقل از فردا، برنامه این هفته نود با تفاوت هایی نسبت به برنامه های گذشته خود روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.
 
عادل فردوسی پور مجری برنامه نود در برنامه دوشنبه شب گریزی به فوتبال ایران در گذشته زد و آیتم های ویژه ای را که تا امروز از سیما پخش نشده را نمایش داد.
 
فردوسی پور در برنامه این هفته اش میهمانان ویژه ای داشت که به چند نسل از فوتبال ایران تعلق دارند و حرفهایشان شنیدنی بود. عارف قلی زاده نماینده دهه 50، حسن روشن نماینده دهه 60، فرشاد پیوس نماینده دهه 70 و رضا شاهرودی به عنوان نماینده دهه 80 مهمان برنامه نود بودند.
 
کاپیتان سابق استقلال: هیچ کس در باشگاه من را نمی شناسد


عارف قلی زاده تنها بازمانده تیم ملی فوتبال ایران در دهه 50، اولین مهمان برنامه نود بود.

وی درباره نحوه آشنایی اش با فوتبال در آن دوران اظهار داشت: کوچک بودم در محل خودمان فوتبال بازی می کردم. آن زمان وقتی بازی فوتبال را دیدم از این بازی خوشم آمد و فوتبال را در تهران در تیم دوچرخه سواران با علی دانایی فر شروع کردم.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: متولد سال 1317 هستم اما چون آن موقع از باکو به تهران آمده بودیم، مشخص نیست واقعیت سن تولد من چه سالی است. اما اولین بازی ملی خودم را در سال 1329 و در سن 12 سالگی انجام دادم. از هم دوره ای های من هیچ کدام در حال حاضر در قید حیات نیستند. 

قلی زاده در بخشی از برنامه نود به صغر سن خود نیز اعتراف کرد و اظهار داشت که فکر می کنم متولد سال 1310 باشم.

بازیکن سال های دور تیم فوتبال استقلال تهران گفت: استقلالی هستم و همیشه به این تیم تعصب دارم و همیشه پیراهن آبی بر تن من خواهد ماند. هیچ تیمی در ایران به اندازه استقلال قدمت ندارد. زمانی که من فوتبال بازی می کردم تیمی به نام پرسپولیس وجود نداشت.

قلی زاده همچنین افزود: تا آخر 42 فوتبال بازی کردم و در آخرین سال های فوتبال به دبی رفتم و از آنجا به دلیل گرما به سوئیس رفته و در همان کشور فوتبال را کنار گذاشتم. 

این پیشکسوت باشگاه استقلال در بخش پایانی اظهارات خود به انتقاد از مسئولان این باشگاه پرداخت و گفت: من 17 سال در استقلال بازی کردم و کاپیتان این تیم بودم اما اصلا الان مسئولان استقلال من را نمی شناسند. مسئولان باشگاه استقلال باید بدانند که این تیم را از چه کسانی تحویل گرفته اند. اما تاکنون به هیچ عنوان رخ نداده که کسی به من زنگ بزند و من را برای یک مراسم دعوت کند.
 
روشن: فتح الله زاده حرفش حرف نیست


حسن روشن، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز یکی از مهمانان برنامه نود بود.

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: متولد 34 هستم و اولین بازی من در سال 53 بود. آغاز شکوفایی فوتبال من در سال 52 بود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا در دوران بازیگری زبانش را بیش از حد از دهان خارج می کرده اظهار داشت: از کودکی عادت دارم هر کار مهمی می خواستم انجام دهم زبانم را بیرون می آوردم. فکر کنم اولین آدمی در دنیا باشم که بر زبانم 36 بخیه وجود دارد. در دوران جوانی نیز وقتی گل می زدم زبانم را در می آوردم.

وی افزود: آغاز جنگ سبب شد تا ما فوتبال را تقریبا کنار گذاشته و به مسائل مختلف جنگ بپردازیم. اما بعد از جنگ می توانستیم روند فوتبال را رشد دهیم اما متاسفانه از پدیده های بسیار فوتبال استفاده نکردیم.

روشن در ادامه عنوان کرد: من همیشه آبی می پوشم و این رنگ به من آرامش می دهد. حالا هم که برنامه نود آمده ام از روی عمد آبی پوشیدم.

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران در پایان انتقادی از مسئولان این باشگاه داشت و گفت: باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید یاد پیشکسوتان باشد. من تنها یک روز در باشگاه حضور داشتم. فتح الله زاده مرد خوبی است اما حرف های وی حرف نیست. زیاد قول می دهد اما پای آن نمی ایستد. تازمانی که ناصر حجازی زنده بود این حرف ها را می زد اما با رفتن ایشان پیگیری مسائل استقلال به عنوان پیشکسوت به دوش من افتاد.
 
پای گرانی دلار به برنامه نود هم رسید

فردوسی پور در بخشی از برنامه نود، هنگامی که با حسن روشن در خصوص رقم قرارداد این بازیکن سابق تیم ملی با تیم های اماراتی صحبت می کرد، به گرانی دلار نیز اشاره ای داشت و عنوان کرد که امروز یکدفعه دلار به شدت گران شد.
 
فرشاد پیوس سومین مهمان برنامه نود بود که به عنوان نماینده بازیکنان دهه هفتاد در این برنامه حضور داشت.

وی در ابتدای اظهارات خود عنوان کرد: زمانی که ما فوتبال بازی می کردیم زمین های فوتبال به اندازه حالا انقدر خوب نبود و یک بازیکن نمی توانست کارهای تاکتیکی خود را انجام دهد.

پیوس در بخشی از اظهارات خود در خصوص ماجرای استعفای 14 بازیکن از حضور در تیم ملی گفت: الان می فهمیم که آن زمان کار ما اشتباه بود. الان من مربی هستم و مسائل را می فهمم و آن زمان پنجعلی یکی از افرادی بود که بانی این مسئله شد. ما هم به جای نام پنجعلی وی را جنجالی می نامیدیم. من حالا می فهمم که در جو قرار گرفتم و آن زمان مربی طبق سلیقه خودش سیستم بازی را چیده بود.

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس افزود: غیرت و تعصب و رفاقتی که در زمان ما در پرسپولیس وجود داشت الان به هیچ عنوان در تیم وجود ندارد.
 
شاهرودی: با علی دایی مشکلی ندارم


رضا شاهرودی نماینده نسل دهه 80 فوتبال ایران گفت: فوتبالم را از زمین های خاکی جنوب شهر آغاز کردم و در همان سال های ابتدایی از تیم های بزرگی پیشنهاد داشتم و سرانجام تیم کشاورز را انتخاب کردم.

وی در ادامه به ماجرای اختلافش با مایلی کهن اشاره کرد و افزود: شخصا حاج اقا مایلی کهن را دوست دارم اما درباره ان زمان باید بگویم که چند بازیکن بارها بود که دیر می آمدند اما ما یکبار که دیر آمدیم ایشان به من گفتند که تو اخراجی من هم بار و بندیل خودم را جمع کردم و رفتم.

شاهرودی مدتی را هم با علی دایی مشکل داشت. وی در این باره عنوان کرد: دایی را دوست دارم و اگر هر جا او را ببینم ایشان را می بوسم. در بازی استرالیا هم فقط یک اختلاف نظر پیش آمد که قرار بود من را به تهران برگردانند که با کنار آمدن طرفین همه چیز تمام شد.

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس همچنین گفت: در دالیان چین که بودم وضعیت غذایی من کاملا به هم ریخته بود. آنها هر چیزی که حرکت می کرد را می خوردند و غذای من شده بود چیپس و سایر خوردنی های این چنینی.

نظر سنجی این هفته برنامه نود نیز در خصوص برنده بازی تیم های ایران و لبنان بود که در پایان بیش از 78 درصد شرکت کنندگان به برد ایران، 17 درصد به تساوی و 5 درصد به برد لبنان رای دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي فردوسي ادعاي روشنفكري اش ميشود درحالي كه خوب ميدانيم در دنياي امروز همه امور به صورت ارگانيكي اداره ميشوند و هر كسي درمورد حيطه خود بايد نظر بدهد. متلك انداختن ايشان در خصوص مسائل سياسي و اقتصادي از ارزش خودشان ميكاهد و ناپختگي است.
بهتر نیست صداوسیما به فکر یه مجری جدید به جای فردوسی پور باشد. خیلی تکراری شده