جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱۱

اعتراف تلخ رییس اطلاعات قذافی درموردسرنوشت امام موسی صدر

شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 243523
رییس اداره اطلاعات نظام سابق لیبی كه هم اكنون در بند مسئولان دولت جدید این كشور قرار دارد، در باره مساله ربایش امام 'موسی صدر' و دو همراهش، توسط 'معمر قذافی' دیكتاتور معدوم لیبی، زبان به اعتراف تلخی گشود.
اعتراف تلخ رییس اطلاعات قذافی درموردسرنوشت امام موسی صدر
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، روزنامه لبنانی 'الدیار' در شماره امروز شنبه خود نوشت: 'عبدالله سنوسی' كه توسط مقامات موریتانی دستگیر و به مسئولان لیبیایی تحویل شده، اعتراف كرده كه چه افرادی امام صدر و دو همراهش را به شهادت رسانده و هم اكنون مكان دفن آنان در كجاست.

پیش از این 'نبیه بری' رییس جنبش 'امل' لبنان و رییس مجلس این كشور اعلام كرده بود كه به زودی در باره این پرونده اخبار مهمی منتشر خواهد شد.

پیش از این مقامات عالیرتبه لیبیایی به بری وعده داده بودند كه وی را در جریان سخنان سنوسی كه در زمان ربایش امام صدر، معاون اطلاعات قذافی بوده، بگذارند.

به نوشته الدیار، زوایای مختلف مساله ربایش امام صدر پس از اعترافات سنوسی در حال روشن شدن است و مشخص شده كه وی گذرنامه های وی و دو همراهش را نیز در اختیار دارد.

این روزنامه همچنین با اشاره به سیل علاقمندان به امام صدر در میان طوایف مختلف جامعه لبنان، بویژه شیعیان این كشور نوشت: مشخص نیست كه اعلام مشروح دقیق این موضوع چه واكنش هایی در میان مردم در پی خواهد داشت و این امكان وجود دارد كه كنترل وضعیت مناطق مختلف لبنان بویژه مناطق 'بقاع' و 'ضاحیه جنوبی' بیروت دشوار باشد.

پیش از این، 'عدنان منصور' روز پنج شنبه در مصاحبه با رسانه ها در باره سفر اخیرش به موریتانی با هدف روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش گفته بود كه در این سفر حس همكاری كامل دولت موریتانی را در باره روشن شدن این مسئله به خوبی لمس كردیم.

وی اضافه كرد: من چهار ساعت و نیم با سنوسی رییس سابق سازمان اطلاعات لیبی دیدار كردم ولی از فاش كردن اطلاعات در این زمینه به منظور دستیابی به نتایج كامل طی جریان تحقیقات خودداری می كنم.

امام موسی صدر رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان درسال 1978میلادی در سفرش به لیبی همراه با شیخ 'محمد یعقوب' و 'عباس بدرالدین' ( خبرنگار) توسط دولت لیبی ربوده شد و با وجود تلاش های دولت لبنان در شناسایی سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش، تاكنون هیچ خبر كاملا قطعی از سرنوشت آنها به دست نیامده است، اما باید منتظر ماند طی روزهای آینده و در پی اعترافات سنوسی نتیجه گفت و گوها چه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وزیر خارجه لبنان تکذیب کرد
این چیه که غالب افراد که درربایش امام موسی صدر نقش داشته اند ماههاست دستگیرند هنوز مشخص نیست وضعیت ایشان ایکاش نه ازطریق قضایی ویا دیپلماتیک بلکه ایران یا لبنان زمینه برای پیگیری یکی ازشیعیان فراهم میکرد حالا روشن شده بودمگر دیدار باچندنفرازاین درندگان اگردرشهرویاکشورهای مختلف باشند چقدرزمان میبرد
Iran, Islamic Republic of
اون اعتراف تلخ کجای متن بود
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم که راست بگه
چرا عناوین اغواگر برای خبرها میذارید.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با عنایت به توجهات حضرت ولیعصر (عج) طبق نظر پسر امام موسی صدر صحبتهای این آقا کذب است انشاالله وطبق فرموده حضرت آیت الله بهجت رضی الله ایشان امام موسی صدر را خداوند برای برهه ای از زمانم حفظ کرده اند .
و خبر دقیق پس امام موسی صدر (فرزند امام موسي صدر تاكيد كرد كه اخبار منتشر شده درباره اعترافات عبدالله السنوسي، رييس پيشين سازمان اطلاعات ليبي كذب است و تنها منبع موثق در بيان اخبار مربوط به امام موسي صدر هيات مشترك لبناني ـ ليبيايي است. آن‌ها بايد به تحقيقات خود در اين‌باره ادامه دهند و مسووليت اصلي پيگيري اين پرونده با آن‌هاست)
United States
از فرزند آيت الله بهجت در باره نظر حضرت آقا در باره امام صدر پرسيدم ايشان اظهار بي اطلاعي كرد. خواهش ميكنم به ايشان نسبت داده نشود.
مقصود حضرت آیت الله العظمی بهجت این است که با ظهور امام زمان (عج)یکی از برانگیختگان همراه حضرت امام موسی صدر خواهد بود.ما شیعیان معتقدیم وقتی امام عصر ظهور کنند عده ای از اولیاءالله که پیش از این درگذشته اند برانگیخته خواهند شد و امام را یاری خواهند کرد.
United Kingdom
سایت محترم جهان نوشتن چند باره عنوان خبر گذاری در متن اعصاب ادم را خورد می کند و تمایل به خواندن متن خبر را از بین می برد لطفا اضافات را حذف کنید
مهارت در این است که خبر خلاصه و جامع باشد نه اینکه طولانی و خسته کننده آن هم با کلمات تکراری
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا تکذیب شده این خبر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
طبق فرموده حضرت آیت الله بهجت رضی الله ایشان امام موسی صدر را خداوند برای برهه ای از زمانم حفظ کرده اند ...
دفتر حضرت آقا اين خبر را تكذيب كرد و راوي اين خبر گفتند كه من از فرد ديگري اين خبر را شنيده ام نه حضرت آيت الله بهجت . اين موضوع در سايتها منعكس شد