سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

توصیه صفارهرندي به اصولگرايان واصلاح‌طلبان

چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 243117
يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه "در دوره‌هاي قبلي انتخابات، افراد به جاي برنامه‌ها راي آوردند"، گفت: مشکل اساسي کشور اين است که در هيچ‌يک از انتخابات‌ها برنامه‌اي نيست که محک يا شکست بخورد.
به گزارش جهان، محمدحسين صفار هرندي صبح امروز در اجلاس سالانه بسيج اساتيد دانشگاه‌هاي کشور در مشهد، بر ايجاد احزاب قوي و بومي‌شده براي اداره هرچه بهتر کشور تاکيد كرد و با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در سال آينده افزود: آيا کساني که در دوره‌هاي مختلف انتخاب پيروز شدند نمايندگان جريان‌هاي فکري يا برنامه‌هاي مشخصي هستند که چنانچه شکست بخورد جامعه به دنبال برنامه‌اي ديگر برود.

وي تحزب‌گرايي را براي رفع مشکل برنامه مدون براي اداره حکومت توسط جريان‌هاي سياسي خواند و خاطرنشان کرد: تحزب جريان‌هاي فکري و فرهنگي را داخل يک نظام حزبي مدون مي‌برد و افرادي که در اين نظام آموزش ديدند، حاصل آن تربيت کادر مي‌شود و اين کادرها موجب تدوين برنامه‌هاي مدون براي اداره کشور مي‌شود.

وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: در انتخابات اين چهره‌ها هستند که راي مي‌آورند که حتي زشتي و زيبايي ظاهرشان در انتخابشان تاثير دارد. آيا مجلسي که بر اين اساس شکل بگيرد توانايي دارد بار انقلاب را به دوش بکشد و شايد به همين دليل است رفتارهايي که در مجالس گذشته ديديم که انتظار آن را نداشتيم.

صفارهرندي با بيان اينكه "نمي‌توانيم تحزب را به راحتي کنار بگذاريم و نيازمند يک نسخه بومي هستيم تا از آن طريق برنامه‌ها را به راي بگذاريم"، تصريح كرد: اين درحالي است که در انتخابات، اين چهره‌ها هستند که راي مي‌آورند. در هر دو جبهه اصولگرا و اصلاح‌طلب و هر شخصي که پا به صحنه مي‌گذارد بايد نخست برنامه‌هاي خود را براي اداره کشور به تصويب عام موجود در جريان خود برساند.

به گزارش ایسنا وي، وجود نظرات گوناگون در داخل يک جريان فکري را مفيد دانست و افزود: وجود چند جريان مختلف در يک جريان اشکالي ندارد اما اصول موضوعه بايد واحد باشد. برخي افراد با آرا اصولگرايان وارد مجلس مي‌شوند اما پس از آن اصولگرايي را قبول نمي‌کنند و به دنبال طرحي نو براي آن هستند که اين امکان ندارد.

مشاور فرمانده كل سپاه در پايان، با بيان اينکه "در كشور ما احزاب تنها در زمان انتخابات فعاليت مي‌کنند"، اظهار كرد: اندازه احزابي که در ايران داريم به قدري نيست که بتوانند کشور را در دست بگيرند اما مي‌توانيم بگوييم که تحزب به معناي وجود عقبه اجتماعي وجود ندارد و فقط اسم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *