شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

عتبات مقدسه مصر احیا می شود+عکس

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 242686
پیش‌بینی‌ها حکایت از جذب سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر به‌ویژه از سوی شیعیان برای این طرح وجود دارد به گونه‌ای که کارشناسان اقتصادی و سیاسی و توریستی و همچنین شیعیان مصری تصمیم به تشکیل شورایی با حضور 100 نفر برای احیای این طرح گرفتند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: پس از گذشت چند سال از ارائه طرح احیای زیارتگاه‌های اهل بیت(ع) و عتبات مقدسه در مصر، بار دیگر این طرح توسط تعدادی از اقتصاددانان مصری و برخی از اعضای اتحادیه‌های اهل بیتی مصر برای بازگشایی این طرح که بودجه سنگینی می‌طلبد و دارای بازگشت اقتصادی مناسبی است در عرصه گردشگری است تلاش می‌کند.

زینبیه قاهره

 * با بیش از 40 شرکت گردشگری برای آغاز فعالیت‌های سیاحتی هماهنگ شده است

محمد الدرینی از رهبران شیعه مصر از آغاز فعالیت این شورا با حضور 100 شخصیت اقتصادی به همراه نمایندگانی از شرفای مصر و سیاستمداران برای احیای زیارتگاه‌های اهل بیت(ع) و عتبات مقدسه مصر خبر داده و گفته است: اولین جلسه این شورا هفته پیش تشکیل شد تا این طرح که سال‌ها پیش بدون هرگونه اقدامی روی زمین مانده احیا شود تا هم به اقتصاد مصر کمک کند هم گردشگری دینی را در مصر تقویت کند.

وی الدرینی همچنین از دعوت از برخی سیاستمداران و اعضای احزاب ناصری و الکرامه و التجمع خبر داد و توضیح داد: این طرح جذب سالانه 10 میلیون زائر شیعه و صوفی را مورد هدف قرار داده است و هم‌اکنون با بیش از 40 شرکت گردشگری برای آغاز فعالیت‌های سیاحتی و توزیع سهمیه‌های گردشگری دینی هماهنگ شده است.

زینبیه  قاهره

* بازگشت 25 تریلیون دلاری طرح احیای زیارتگاه‌های اهل بیت(ع)

در همین حال مهندس عبدالعزیز دردیر از چهره‌های اقتصادی مصر و از حاضران در این شورا گفت: این طرح تنها برای فعال کردن گردشگری دینی نیست بلکه این یک طرح بزرگ اقتصادی است که در نهایت 3 تریلیون دلار هزینه دارد و 25 تریلیون دلار بازگشت دارد.

وی با اشاره به مراحل متعدد این طرح افزود: هر مرحله از این طرح 100 میلیارد دلار هزینه دارد که هم‌اکنون 300 میلیارد دلار برای این طرح تامین بودجه شده است.

دردیر ادامه داد: این طرح شامل ایجاد طرح‌های عمرانی متعدد و ایجاد راه‌های جدید و ... است که این طرح در صورت کامل شدن نیازمند هماهنگی بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای آفریقایی است چراکه «مسار آل‌البیت(ع)» تنها 65 هزار کیلومتر در آفریقا طول دارد.

در همین حال صلاح عبدسلیمان از اعضای حزب التجمع مصر و اعضای این شورا نیز گفت: هدف از این طرح فعال کردن گردشگری دینی به‌ویژه با ایران و احیای فضای اقتصادی مصر است و در این باره از اتاق گردشگری مصر دعوت به همکاری کرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *