پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

تجارت غیرنفتی ایران در ۵ ماهه امسال

دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 241429
رئیس کل گمرک ایران گفت: حجم تجارت غیرنفتی و به عبارتی مجموع واردات و صادرات غیرنفتی ایران در ۵ ماه نخست سال جاری از مرز ۳۷.۶ میلیارد دلار گذشت.
به گزارش جهان، عباس معمار‌نژاد در گفت‌وگو با فارس در مورد حجم تجارت ایران در 5 ماه نخست سال جاری گفت: براساس جدید‌ترین آمار گمرک در 5 ماه اول سال جاری 15.7 میلیون تن کالا به ارزش 21.9 میلیارد دلار وارد کشور شد که از نظر وزنی از رشدی معادل 12 درصد و از نظر ارزشی 8 درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
رئیس کل گمرک ایران افزود: صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی در 5 ماه سال جاری 30 میلیون تن به ارزش 15.7 میلیارد دلار بوده است. ایران به 140 کشور جهان صادرات کالا  و خدمات داشته است و از 110 کشور جهان واردات کالا و خدمات انجام داده است.
 
این به معنای آن است که در مجموع جمهوری اسلامی ایران با 140 کشور جهان مراوده تجاری دارد.
 
معمار‌نژاد افزود: مهمترین اقلام وارداتی کشور شمش آهن، فولاد و نهاده‌های دامی و برنج بوده و مهمترین اقلام صادرات غیرنفتی شامل میعانات گازی بوتان، پروپان، پلی‌اتیلن و سیمان بوده است.
 
وی افزود: مهمترین کشورهایی که از آنها واردات انجام شده شامل امارات، چین، ترکیه و کره جنوبی بوده و مهمترین کشورهایی که مقصد صادرات کالاهای ایران بوده‌اند، شامل عراق، چین، امارات متحده، افغانستان و هندوستان بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *