خیلی از اصحاب رسانه و افرادی که راجع به حجاب تند حرف میزنند، راجع به بسیاری از مظالم اجتماعی سکوت کردهاند. مسلماً مخاطب حق دارد بگوید همانطور که از موضع دین از حجاب دفاع میکنید، از مظلوم هم باید دفاع کنید و در مقابل منکرهای بزرگ هم باید اعتراض کنید
هم باید دفاع کنید و در مقابل منکرهای بزرگ هم باید اعتراض کنید.
چند وقت پیش یکی از اساتید سؤال خوبی مطرح کرده بود. ایشان میگفت این همه تظاهرات و تحصن علیه بدحجابی مطرح میشود، چرا تا به حال در طول این 30 سال یک بار در مخالفت با ربا تظاهرات برگزار نشده است؟
کنند. همان طور که میدانید، نمونههای دیگری از ترویج حجاب هم در تاریخ کشورهای اسلامی و حتی امروز وجود دارد که مهمترین نمونههای آن مربوط به طالبان و عربستان است. بعضیها در ایران غبطهی حجاب زنان عربستان و طالبان را میخورند، ولی به این نگاه نمیکنند که رعایت حجاب در عربستان یا نظام طالبان ذیل یک منظومهی دینی نیست.
بعضیها در ایران غبطهی حجاب زنان عربستان و طالبان را میخورند، ولی به این نگاه نمیکنند که رعایت حجاب در عربستان یا نظام طالبان ذیل یک منظومهی دینی نیست. در بین آنها حجاب بیشتر یک موضوع قبیلهای است، چون اگر بر اساس مبانی دینی به رعایت حجاب ملتزم باشند، دستورات دیگری هم در دین وجود دارد که به آنها پایبند نیستند
هستیم. در موضوع حجاب و باقی زمینههای حضور اجتماعی زنان خیلی پیشرفت داشتهایم. اگر کسی از این منظر به موضوع نگاه نکند، ممکن است بعضی از این مظاهر بدحجابی در خیابانهای تهران به نظرش خیلی بزرگ بیاید و کل نظام و انقلاب را متهم کند.
بعضیها در رویکردشان حرفهای امام و مبانی ایشان برای ادارهی جامعه را قبول ندارند و به همان دین استحالهشدهی زمان شاه معتقدند، اما از آنجایی که جرئت ندارند به صراحت امام را نقد کنند، یک برخورد کاریکاتوری با اندیشهی ایشان دارند و سعی میکنند هندسه و اجزای تفکر انقلاب اسلامی را، با مسکوت گذاشتن بخشی از اجزای آن و تحریف بخشی دیگر، به هم بریزند
آن بازیگر را پررنگ کردند و فسادی که در خود سریال بود فراموش شد. صداوسیما چندین نهاد نظارتی دارد که احیاناً موی سر خانمها بیرون نباشد، بعد به این راحتی یک سریال علیه اسلام پخش میکند که با وجود فقر محتوا بر مخاطب عام تأثیرگذار بود.
اول انقلاب این گونه بود، چادر صرفاً دلالت بر عفت فرد نمیکرد، بلکه نشان میداد آن زن حزباللهی هم هست و مثلاً فرزندش را زودتر از بقیه به جبهه میفرستد و هر جایی هم که لازم باشد در خدمت اجتماع است. این حجاب جذابیت داشت، چون ظاهر شرعی بر باطن شرعی دلالت میکرد
و بسیاری از آنها هم این گونه زندگی میکنند؛ سرمایهداری به اضافهی 17 رکعت. در واقع دل در گرو ارزشهای سرمایهداری دارند و تعفن نظامهای طبقاتی و ظالمانه را میپسندند، ولی برای اینکه روی این تعفن را بپوشانند یک چادر هم سرشان میکنند.
واقعا جامعه و نهادهای فرهنگی ما که فرهنگ جامعه هم از اونها سرچشمه میگیره از ضعف و نبود چنین نگاهی رنج می برند.