دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

خاطره زاکانی از رزمنده ثروتمندی که شهید شد

جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب: 240845
جوانی قد بلند به نام محمود بهرامی، ورزشکار، قاری قرآن و دارای خانواده ای ثروتمند را می شناختم که اصلا پول برایش مهم نبود و توجهی به دنیا نداشت.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا زاکانی در جمع دانشجویان دوره آموزشی تشکیلاتی شهید رجب بیگی در دانشگاه فردوسی مشهد با ذکر نمونه هایی از خاطراتش در جنگ گفت: جوانی قد بلند به نام محمود بهرامی، ورزشکار، قاری قرآن و دارای خانواده ای ثروتمند را می شناختم که اصلا پول برایش مهم نبود و توجهی به دنیا نداشت.
 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: وی در ایام قبل از عملیات خیبر ازدواج کرده بود که بعد از شرکت در عملیات والفجر 2 به خیبر خوردیم، در پاسگاهی که برای استراحت رفته بودیم محمود بلند شد و بیرون رفت. داشت شیطان را لعنت می کرد و هنگامی که دلیلش را پرسیدم گفت: من به یاد همسرم افتادم و این کار شیطان است که می خواهد مرا از یاد خدا غافل کند، آمدم شیطان را لعنت کنم که خدا یاد خودش را در دلم بیندازد و بعد، در شب عملیات رفت و شهید شد.
 
زاکانی گفت: شهید شدن قیمت داشت و ما درس این روحیه را از امام خمینی (ره) گرفتیم که دشمن نمی توانست در برابر آن مقاومت کند.
 
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به وضع زندگی ساده امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و با تاکید بر این مهم که این دو بزرگوار به دنبال شهرت طلبی نبودند، گفت: هر کس زندگی امام خمینی (ره) را می دید متاثر می شد و برای زندگی رهبر انقلاب نیز همین گونه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *