سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

حرم مطهر حضرت علی(ع) توسعه می یابد

پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 240833
دبیرکل عتبات علوی گفت: عتبات علوی در پروژه‌ای گسترده به‌منظور افزایش گنجایش حرم مطهر امام علی (ع) از سمت غرب 50هزار مترمربع توسعه می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج عبدالصاحب خوام با اشاره به طرح گسترده سازی عتبات علوی به منظور افزایش گنجایش زائران در حرم حضرت علی(ع) اظهار داشت: شورای استان برای خرید اراضی اطراف حرم امام علی(ع) 50 میلیارد دینار اختصاص داده است.
 
مسئول فنی عتبات علوی گفت: حرم مطهر امام علی(ع) برای زائران بسیار کوچک است و پاسخگوی نیاز زائران نیست. مساحت کنونی این حرم بیش از 100 سال است که افزایش نیافته، در حالی که تعداد زائران هر سال به ویژه از سال 2003 افزایش چشمگیری داشته است.
 
وی افزود: عتبات از سمت غرب و از طرف صحن فاطمه زهرا(س) 50 هزار متر توسعه پیدا می‌کند و صحن جدید 4 طبقه خواهد بود که شامل اماکن عبادی و نمازخانه، قرائت خانه جهت خواندن قرآن، کتابخانه، مهمانخانه و بخش های اداری است.
 
خوام با اشاره به اینکه شورای استان نجف 50 میلیارد دینار برای خرید اراضی حرم علوی در نظر گرفته است، تصریح کرد: برخی از محله‌های تجاری و هتل‌ها و دیگر املاک غیرمنقول خریداری و به حرم افزوده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *