پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
راهپیمایی روز قدس، باز هم حماسی

خروش سراسری ملت ایران در حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 239874
راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم ایران اسلامی از دقایقی پیش در سراسر کشور آغاز شد.
خروش سراسری ملت ایران در حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت
به گزارش جهان، راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان با آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان از دقایقی پیش و با حضور پرشور مردم کشورمان در سراسر کشور آغاز شد.
 
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها و در بیش از 550 نقطه کشور به سمت میعاد‌گاه‌های نماز جمعه برگزار شده است.
 
مردم روزه‌دار کشورمان از همان دقایق اولیه آغاز روز جهانی قدس، با حضور در مسیرهای از پیش تعیین شده و با سر دادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر صهیونیسم" به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند.
 
در پایان مراسم راهپیمایی تهران، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان و علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به عنوان سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه و حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌احمد خاتمی به عنوان خطیب نماز جمعه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت‌.

*اهتزاز پرچم‌های فلسطین و مسجد الاقصی در خیابان‌های تهران
 
به گزارش فارس،‌ همزمان با آغاز اولین دقایق راهپیمایی روز جهانی قدس راهپیمایان تهرانی از مسیرهای هشت‌گانه اعلام شده به سمت دانشگاه تهران در حرکت هستند.
 
خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران مملو از روزه‌دارانی است که با فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل خواهان آزادی مسجد الاقصی هستند.
 
برپایه این خبر حضور جوانان و نوجوانان در مراسم راهپیمایی امروز با پرچم‌های حزب الله لبنان، فلسطین و جمهوری اسلامی ایران بسیار چشم‌گیر است.
 
راهپیمایان تهرانی همچنین پلاکاردهایی که روی آن منقش به تصویر مسجدالاقصی است را حمل می‌کنند.
 
روزه داران تهرانی که در راهپیمایی حضور دارند در پی مسیر خود شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و سایر مستکبرین جهان را سرمی‌دهند.
 
*صندوق‌های کمک به زلزله‌زدگان در مسیرهای هشت‌گانه راهپیمایی روز قدس
 
در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس، صندوق‌های کمک مالی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در حالی به چشم می‌خورد که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
 
استقبال راهپیمایان تهرانی از کمک‌های مالی به زلزله‌زدگان در آذربایجان شرقی، مناسب گزارش شده است.
 
صندوق‌های کمک به زلزله‌زدگان در آذربایجان شرقی با همت کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر مسیرهای هشت‌گانه راهپیمایی روز قدس امسال وجود دارد.
 
*نمایشگاه از طواف مکه تا فتح بیت‌المقدس
 
همچنین نمایشگاهی با نام «از طواف مکه تا فتح بیت‌المقدس» در مسیر راهپیمایان برپا شده است.
 
در این نمایشگاه طرح جالبی وجود دارد که مردم با پرتاب رنگ زرد که نشانه پرچم حزب‌الله است و رنگ قرمز که نشانه خون فلسطین است به سمت پرچم اسرائیل در صدد محو آن هستند.
 
نمایشگاه عکس و پوستر صهیونیسم نیز‌در مسیر راهپیمایان روز جهانی قدس برپا شده است.
 
در این نمایشگاه که به همراه توضیحاتی درباره جنایات صهیونیست‌ها، ابزار سلطه آنان بر جهان و نمادهای صهیونیسم بر‌پا شده است، سیر تاریخی شکل‌گیری صهیونیسم به چشم می‌خورد.
 
*حمل تابوت شیطان با تصاویر دیکتاتورهای منطقه و مستکبران جهان
 
در جریان راهپیمایی امروز قدس تهران، تابوت شیطان با تصاویر دیکتاتورهای منطقه و مستکبرین جهان ازجمله ناتانیاهو، کلینتون، باراک، بن‌علی، ملک عبدالله، نخست‌وزیر انگلیس و ... توسط مردم تهران حمل شد.
 
* ایستگاه بیداری در مسیر راهپیمایان

در بخشی از مسیر راهپیمایی درتهران  نیز نمایشگاهی با نام «ایستگاه بیداری» برپا شده که در این نمایشگاه تصاویری از کشتار مردم در سوریه، کشتار مسلمانان میانمار، اعتراضات مردمی در عربستان و بحرین و آرشیو اخبار بیداری اسلامی به نمایش گذاشته شده است.
 
در این نمایشگاه همچنین کتابچه‌ای با نام «سیمای صهیونیسم» در اختیار راهپیمایان قرار می‌گیرد که در آن اسناد مختلف جنایات صهیونیست‌ها ارائه شده است.
 
* روحانی: صدور انقلاب اسلامی عامل بیداری اسلامی است
 
سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در گفت‌وگو با فارس، در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: روز قدس نشان‌دهنده آرمان‌خواهی امام خمینی (ره) در برابر استکبار جهانی است.
 
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه امام (ره) بر صدور انقلاب اسلامی تأکید داشتند افزود: استکبار جهانی با همه تلاشش می‌خواست مانع صدور انقلاب اسلامی شود اما در حال حاضر می‌بینیم که خط امام (ره) پیروز شده و بیداری اسلامی شکل گرفته است.
 
وی با بیان اینکه امام راحل توانست فلسطین را احیا کند یادآور شد: به زودی زود شاهد سکوت دیکتاتورها و استکبار جهانی خواهیم بود و پیروزی فلسطین را جشن می‌گیریم.
 
*حضور کلیمیان در راهپیمایی بزرگ روز قدس
 
در  راهپیمایی امروز ،دوشادوش مردم مسلمانان ایران، ده‌ها نفر از اعضای انجمن کلیمیان شهر تهران نیز حضور یافتند و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
 
این کلیمیان دقایقی پیش از کنیسه ابریشمی در میدان فلسطین حرکتشان را به سمت مسیرهای اعلام شده آغاز کردند و به صفوف دیگر هموطنان می‌پیوندند.
 
*نمایشگاه «راه ناتمام» در راهپیمایی روز جهانی قدس
 
در مسیر راهپیمایی تهران ایستگاه‌های مختلف فرهنگی به چشم می‌خورد.
 
«راه ناتمام» عنوان نمایشگاهی است که دیدگاه برخی شهدا را در خصوص آرمان قدس در خیابان انقلاب به نمایش گذاشته است.
 
پوسترهای بزرگی برای این منظور در نظر گرفته شده که حاوی دیدگاه‌های تعدادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در خصوص قدس شریف و آزادی این مکان است.
 
*غرفه‌های بیداری اسلامی و میانمار
 
راهپیمایان تهرانی که از صبح امروز با حضور در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران خشم و انزجار خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند در طول‌ مسیر راهپیمایی از غرفه‌ها و ایستگاه‌های مختلف تبلیغاتی ـ فرهنگی که توسط دستگاه‌های مختلف برپا شده نیز بازدید می‌کنند.
 
برپایه این خبر از غرفه‌های بیداری اسلامی، حزب‌الله، میانمار و قدس می‌توان به عنوان مهمترین  ایستگاه‌های مستقر یاد کرد.
 
در این غرفه‌ها تصاویر و پوستر‌هایی قرار دارد که راهپیمایان می‌توانند از آنها بازدید کنند.
 
همچنین در برخی از این غرفه‌ها فیلم‌های مستند درباره موضوعات مختلف با محوریت بیداری اسلامی به نمایش در می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *