يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

اعتصاب غذا ۲۸ زندانی جدایی طلب باسک

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 238804
رسانه های اسپانیایی گزارش دادند که ۲۸ زندانی گروه جدایی طلب باسک موسوم به "اتا" دست به اعتصاب غذا زدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر ، این زندانیان که هم اکنون در زندان های فرانسه و اسپانیا به سر می برند، تصمیم گرفتند تا به نشانه همبستگی با "لوسو یوریبتسباریا بولیناگا" یک زندانی که هم اکنون بیمار شده است، دست به اعتصاب غذا بزنند.

مبارزات مسلحانه اتا برای استقلال باسک که از سال ۱۹۶۸ آغاز شده تا کنون منجر به کشته شدن ۸۰۰ نفر شده و این در حالی است که این گروه پیشتر از تصمیم خود برای کنار گذاشتن مبارزه مسلحانه خبر داده بود.

باسک منطقه ای است در دامنه کوه‌های پیرنه غربی که در دو کشور فرانسه و اسپانیا قرار دارد. سازمان اتا در سال ۱۹۵۹ تاسیس شد و خواستار استقلال منطقه باسک تبدیل شد.

اتا مخفف اسم یک گروه مارکسیستی مسلح باسکی است که هدف آن، جدایی منطقه‌ باسک از اسپانیا و فرانسه و تاسیس یک کشور مستقل در تمام مناطق باسک از جمله استانناوارا اسپانیا است.

نام کامل این گروه ائوسکادی تا آسکاتاسونا به معنی سرزمین باسک و آزادی است و در رسانه‌ها این گروه با نام جدایی طلبان باسک نیز شناخته می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *